![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her er ei oversikt over ledige F-seter per 7. juni (pluss litt oppdatert i dag). ANA ser eit tonn med seter hos LH, men USair har ikkje sett eit einaste eitt.
Det nærmaste eg har komt (etter 10-15 telefonar) er biz-seter på avganger som ligg tre-fire dagar fram i tid. Har ikkje fått nokon av opreatørane til å prøve ein long sell heller. Dei kan sjå Asiana-seter i F, så eg lurer på om eg skal hoppe på det. Er det nokon som kan gje ei vurdering av om dei gjer god valuta for pengane? Anders Last edited by Discus; 12-06-2012 at 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har vært med OZ et par ganger i F.
B747 ICN-FRA og ICN-NRT. Helt greit. Men jeg prøvde meg på lokalmaten, og tang og tare er ikke min greie. Holder meg til vestlig fôr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det jeg egentlig skulle skrive gjaldt visst C, men datt over denne tråden mens jeg sjekket det opp: http://www.flyertalk.com/forum/asian...rst-class.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Asiana er veldig bra i F.
Har selv en trip report her inne fra de på ICN-FRA. Let etter en kalt "Big in Japan og ingen Kim ingen kos" fra i vintet |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Fabelaktig for ett aar siden og regner med det samme naa paa fredag...
Elsker LH , kanskje ogsaa grunnet S klasse og F lounge, men OZ var en liten knapp over |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg fløy First med LH og Asiana i mai. LH var best på lounge, pysjamas og underholdningssystem, resten syntes jeg Asiana var best på.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svara! Det ligg vel an til å prøve Asiana då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Akkurat landet med OZ i FRA, prøver å være nøytral men de ligger langt foran LH. LH er meget bra, men vi kanskje henger oss opp i Mercedes S og F Lounge. Uansett flyturen er lenger...
Fabelaktig , glad vi har booket de til MNL i oktober framfor andre alternativ . En liten detalj jeg så... Hver gang jeg forlot toilet stakk en. Av damene innom formål oppgrade stedet.. Herlig... Og "Reidar" og fruen har bestemt oss for å benytte dem når vi blir degradert til R klasse igjen.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten detalj i tillegg... Da vi sjekket inn i HKG fikk vi ikke boardingpass FRA-OSL , selvfølgelig det var mer en 24 timer før... Da vi kom ut av flyet her sto de smilende med våre BP rett utenfor døra....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Med OZ fulgte en søt liten dame meg fra innsjekkingsskranten, gjennom dedikerte kontroller uten kø og helt til loungen og tilbød seg så å hente meg der 15 minutter før avgang og følge meg til gaten. Og ja, de danderte toalettet med nytt papirtrekk på ringen mellom hvert besøk.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja Robert, der har vi jo en forskjell
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan er generell availability på OZ F mellom FRA-ICN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Service, mat osv. er selvsagt førsteklasses, men setene synes jeg rett og slett er for harde. Var lite jeg sov, våknet opp flere ganger med ryggsmerter.
Så på long haul nattflyvninger kommer jeg ikke til å velge OZ igjen før de får nye/bedre seter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
OZ hadde bedre seter enn LH for meg i alle fall. Hos LH var det en sprekk midt på ryggen hvor skuldrebladene falt inn, ikke bra. Folk som har kort rygg ville antagelig ikke ha det problemet.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
kinesere liker veldig harde senger, kanskje også koreanere? så mulig nye seter ikke vil være noe mykere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes sengene er bedre enn gammel og ny LH , sov så godt på begge dagflightene jeg har hatt ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det varierer jo hvilken bil de bruker. Jeg har hatt S klasse, Porsche Cayenne, Panamera og en Mercedes Van. Poenget er vel at du slipper buss, som du sikkert vet, er det lite med busser i ICN ![]() Skal du til USA, kommer du på ICN inn i en evinnelig suppe uansett klasse. Reiser du ut av Frankfurt, er det ingenting som slår F terminalen til LH Ifm avgang Det kommer jo også an på situasjonen, hvilken lounge etc. Lufthansa har dessverre mange restriksjoner på hvor i Frankfurt man får tilgang, etc. Når du er i F loungene og terminalen til LH, har du en assistent som henter deg når det er på tide å komme seg til avgangen. Sjåføren din vil kjøre deg ut til flyet, bære kofferten din (med eller uten innebygd bagasjelapp) og putte den i hattehyllen. F Loungen til Asiana var en av de dårligste jeg har vært i. Konklusjonen er at når det gjelder F, er det ingen (inkludert SQ) som har ett perfekt produkt som har alt. Last edited by Tommy777; 16-06-2012 at 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Sjafør fra F terminal var heller ikke med inn i flyet for å putte kofferten i hattehyllen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setekonfigurasjon hos Asiana? | jordbarsyltemannen | Reiseforum | 7 | 27-09-2013 16:53 |
Hvordan er Aeroflot på economy (splittet) | mckvakk | Reiseforum | 44 | 21-07-2012 13:50 |
Star-selskaper - hvordan er business over Atlanteren? (splittet) | Eirik | Reiseforum | 8 | 09-10-2011 04:35 |
Hvordan handles bagasje ifht. mengde pr. fly? (splittet) | sail4fun | Flyforum | 7 | 12-07-2010 00:31 |