![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
https://www.nytimes.com/2012/06/13/w...igeria.html?hp
Quote:
Last edited by Someone; 13-06-2012 at 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,001
|
![]()
Med så mange folk som det er i Nigeria, så hadde det vært interessant om en internasjonal/anerkjent utenlands selskap fikk lov til å operere innad i landet. Eneste problemet jeg ser er staten og om de godkjenner dette. For folk flest, ville dette nok vært flott med tanke på at de slipper å være redd for å dø hver eneste gang de må fly. (Jeg kan forstå pris har noe å si, men betale litt mer for bedre safety burde være no-brainer, spør du meg.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]()
Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Har vi fortsatt et forummedlem som flyr for et Nigeriansk selskap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
|
![]()
Nei, heldigvis ikke. Tror det bør gå noen år før jeg setter mine ben i Nigeria igjen. Jeg brant visst noen broer der...
Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også. Siste gangen jeg fløy Jo'burg - Lagos bommet vi ikke på flyplassen fordi vi var Hot & Hight. Vi startet decent over Sao Tome, det var nemlig der kapteinen pleide å starte decent. At det var 60-70 NM tidlig gadd jeg ikke nevne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 334
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]()
Jeg mener den blev vist omkring 2005. Jeg har googlet om emnet uden at finde noget definitivt, men den bliver diskuteret i denne tråd:
http://www.nairaland.com/2692/lagos-...ary-sky-travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
|
![]()
Jo, klart det kan det. Leste artikkelen på nytt nå. Vet ikke hvorfor jeg fikk det for meg at det var fra syd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flatulens krangel fører til Transavia "emergency" landing | Tjab | Småprat | 1 | 18-02-2018 22:09 |
Hva er "knirkelyden" etter landing | Nysgjerrigper | Flyteknisk forum | 8 | 17-07-2017 19:29 |
Er denne landing "ekstrem" for en 737-900? | ENZV | Flyteknisk forum | 14 | 09-08-2014 18:38 |
Erfaringer med reiseforsikring ved "missed connection" | jjessen | Reiseforum | 1 | 17-01-2013 16:13 |
"Småfly krasjet med bil like før landing" | TheEirikK | Småprat | 0 | 06-11-2012 15:26 |