Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-06-2012, 09:39   #1
vbirk
ScanFlyer Silver

Default "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."

https://www.nytimes.com/2012/06/13/w...igeria.html?hp

Quote:
The ordeal of flying in Nigeria begins with the chaotic crowds waving wads of cash who surround ticket agents in sweltering terminals lacking air-conditioning.

Last edited by Someone; 13-06-2012 at 12:07.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2012, 05:36   #2
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Default Re: "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."

Med så mange folk som det er i Nigeria, så hadde det vært interessant om en internasjonal/anerkjent utenlands selskap fikk lov til å operere innad i landet. Eneste problemet jeg ser er staten og om de godkjenner dette. For folk flest, ville dette nok vært flott med tanke på at de slipper å være redd for å dø hver eneste gang de må fly. (Jeg kan forstå pris har noe å si, men betale litt mer for bedre safety burde være no-brainer, spør du meg.)
Old 14-06-2012, 06:48   #3
pingo
ScanFlyer Silver

Default Re: "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."

Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.
pingo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2012, 10:11   #4
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Har vi fortsatt et forummedlem som flyr for et Nigeriansk selskap?

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2012, 00:15   #5
eggs
ScanFlyer Blue

Nei, heldigvis ikke. Tror det bør gå noen år før jeg setter mine ben i Nigeria igjen. Jeg brant visst noen broer der...

Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.

Siste gangen jeg fløy Jo'burg - Lagos bommet vi ikke på flyplassen fordi vi var Hot & Hight. Vi startet decent over Sao Tome, det var nemlig der kapteinen pleide å starte decent. At det var 60-70 NM tidlig gadd jeg ikke nevne
eggs is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2012, 22:28   #6
vbirk
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by eggs View Post
Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.
Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2012, 23:06   #7
Mchansern
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.
Interessant. Husker du hva den heter?
Mchansern is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2012, 23:42   #8
pingo
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Mchansern View Post
Interessant. Husker du hva den heter?
Jeg mener den blev vist omkring 2005. Jeg har googlet om emnet uden at finde noget definitivt, men den bliver diskuteret i denne tråd:

http://www.nairaland.com/2692/lagos-...ary-sky-travel
pingo is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2012, 16:25   #9
eggs
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?
Jo, klart det kan det. Leste artikkelen på nytt nå. Vet ikke hvorfor jeg fikk det for meg at det var fra syd.
eggs is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules