![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
|
![]()
En gang for alle:
Burde lufta vært reservert godt betalende pax som reiser med nettverksselskapene, eller fortjener også mindre velstående privatfolk en tur med billigselskapene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Æh... avstemningen din minner om valget i Kina, bare et mulig valg.
Liten tasteleif? Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Det var da en svært så tabloid undersøkelse. Hva med et "vet ikke"-alternativ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
He he, svar-alternativene var litt: "damned if you do - damned if you don't"..
![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]()
jeg mener det at: Sett paxen på tog innenlands
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
For å gjøre det litt mer seriøst, svarene er endret til for/mot-svar, så slipper vi å ha en poll uten mening. Dere to som har stemt har fått stemmene tatt bort så kan dere velge på nytt.
(For de som kom inn før, alternativene var to varianter av samme, ikke for/mot). -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]() Quote:
Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Billigpax`n fortjener også plass hos de etablerte - der de har det beste tilbudet!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
|
![]() Quote:
![]() Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Jøss, selvsagt er billig-fax fullverdige. Man kjøper et produkt som tilbyes for salg. Hvorfor skulle man da ikke være "fullverdig"?
Det er jo et like dumt spørsmål som å spørre om folk som kjøper en vare på tilbud i en butikk ikke er fullverdige kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
|
![]()
Men er tydeligvis den holdningen som går igjen hos mange her inne. Fordi man reiser med Ryanair, bør man ikke forvente at loven skal gjelde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]() Quote:
Men, la de nå få lov til å tro at de er bedre, om det får dem til å føle seg vel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]() Quote:
Hvis flyselskaper ikke vil gi service til pax som har kjøpt rabbaterte billetter får de heller la være å selge rabbaterte billetter. Jeg tror de aller færreste forventer seg "alt mellom himmel og jord", som du så foraktfullt sier. Men et minstemål av kundeservice burde være en selvfølge når man driver en service-business. Flyselskapene er tross alt til for kundene, og ikke omvendt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,848
|
![]()
Det er en merkelig diskusjon dette her, som man ser på nettsider, hører på jobb osv.
Er det ikke omtrent som med de fleste andre produkter at man får det man betaler for? Jeg syntes det blir litt dumt når folk sitter med "nesa i været" på Sterling og syter over kjedelig mat og lite benplass, men har samtidig betalt en snau tusen lapp.. Taxi en halvtime lørdag natt koster jo nesten det samme :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Apropos kundeservice, så er det slett ikke bestandig at de såkallt full-service selskapene er så bra. Leste nettopp om en som reiste på FIRST fra Istanbul til JFK med BA via LHR og mistet baggasjen sin (bombe). Etter flere uker fikk han beskjed fra BA om de hadde gitt opp å finne den og tilbød ham £820 i kompensasjon, noe han ikke godtok. BA nektet imidlertid å tilby ham noe mer, før han gikk til CNN med historien sin. Da CNN "tok saken" for ham, var BA plutselige villige til å punge ut med et langt høyere beløp uten spørsmål engang.
Så, hvorfor ikke gå til media dersom det kan lønne seg. Det har jo vist seg at kundeservicen plutselig bedrer seg betraktelig når media blir koblet inn i saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det hele blir jo gjerne et definisjonsspørsmål. Selvsagt skal lavpriskundene ha de lovpålagte rettigheter (ref. Ryanairs forsøk på å forlenge ferien til folk i Madrid), men de kan ikke forvente seg de samme "frills" man får hos de andre.
Men ellers er det mye snakk om service her. Det er et begrep som favner vidt, alt fra å møte hyggelige og i påkrevde tilfeller løsningsorienterte mennesker til å få en gratis kopp kaffe ombord. Jeg vil si at LCC'ene kan vinne mye goowill på det første uten at det omtrent koster dem en krone. Å ta på en byråkratisk tone hjelper ingen, og bør unngåes i det absolutt lengste. Men det vil selvsagt også inngi at selskapene må gi de ansatte noe mer myndighet enn i dag, men jeg er overbevist at det lønner seg på sikt.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: Kristiansand
Posts: 319
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,848
|
![]()
Stort sett kommer de jo frem da.. Og vil du være sikker så betal litt ekstra. Det blåses vel opp litt vel mye om hvor mye tull det er med "LCC", spesielt i disse agurk tider. Prosentemessig så ligger vel ikke Ryanair osv. SÅ dårlig ann? Hvis det skulle skorte på ressursene en dag så kjører jeg gjerne en tur til Torp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA googler pax | LN-KOG | Småprat | 11 | 26-07-2012 09:26 |
DY redder QI's pax, eller egen pengepung | krølle | Småprat | 5 | 10-05-2012 09:26 |
PAX svikt? | LN-KKY | Flyforum | 5 | 24-10-2007 13:12 |
Emirates trenger 100 nye fly. Produserer de pax selv også eller? | MartinL | Flyforum | 51 | 30-03-2005 16:04 |