![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,122
|
![]()
Det har opp gjennom årene blitt noen ferieturer med fly innenriks i Brasil. Som regel ender vi opp med Gol. Det ble også tilfellet nå i sommer. Pris og flytider er utslagsgivende, men jeg har også fått sansen deres måte å drive flyselskap på. Kort fortalt er de konservative. Produktet er lett gjenkjennelig og i grunnen det samme som det de startet med for snart 20 år siden: punkt-til-punkt flygninger med Boeing 737. Denne gangen skulle vi fra Rio Galeão og opp til Aeroporto Zumbi do Palmares i Maceio.
Et sted de har gjort endringer er embarkering og også debarkering. Når man skal ombord må man stille seg i fire sluser, avhengig av hvilken billett-type man har. De som har betalt mest får gå ombord først og sitte fremst, mens vi som hadde betalt minst (men likevel ganske så mye) måtte vente til sist og sette oss bakerst i flyet. Men det var ingen fare, vi var på tur og stranda ventet på oss. På samme måte har man innført klassevis avstigning av flyet. Dette er gjort ganske så effektivt ved at en av kabinbetjeningen stiller seg i midtgangen og stenger passasjen for de som sitter bak. Etter hvert som setene foran tømmes, flytter flyverten seg bakover noen rader og slipper resten av passasjerene ut i små puljer. Et smart grep som gjør debarkeringen både effektiv og forutsigbart. Det fungerer faktis bra også for oss som må vente på tur. Så Norwegian, Flyr og SAS - se og lær ![]() Last edited by Desk pilot; 15-10-2022 at 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,122
|
![]()
Dette var min første tur med 737 MAX og jeg må si at dette var en utelukkende positiv opplevelse. Støynivået bak i flyet var merkbart lavere enn på tidligere generasjoner av 737. Siden belegget var 60-70% hadde jeg mulighet til å prøvesitte flere soner i flyet. Alibiet var vår rastløse minstemanns om fort ble lei av å sitte på samme plass. Kjekt for han å kunne røre på seg, og kjekt for far også.. Det kan nesten virke som den mest støyfulle delen av kabinen var rett ved siden av motorene, og ikke bak dem.
Når det gjelder servering har Gol prøvd ulike konsept. Etter en periode med kjøp-ombord har de kastet ut øl og vin, og serverer nå gratis alkoholfri drikke og kjeks i ulike innpakninger. Mange av flygningen til Gol er på mange timer så det virker litt snodig at de ikke benytter sjansen til mersalg ombord. Last edited by Desk pilot; 15-10-2022 at 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,173
|
![]()
Så skal man fly langt-ish med dem bør men spise før avgang eller ta med matpakke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Itapemirim Linhas Aéreas - Nytt flyselskap på trappene i Brasil | Someone | Flyforum | 13 | 28-04-2022 15:05 |
Med GOL på innenriks i Brasil | Desk pilot | TripReports | 4 | 30-11-2008 20:49 |
På tur med Varig og GOL | Desk pilot | TripReports | 8 | 12-07-2006 19:07 |
GOL til Mexico | CK | Flyforum | 4 | 20-09-2005 10:50 |
Hadet..... til Maho stranda på St.Maarten.... | LN-OSS | Flyforum | 0 | 27-02-2005 16:20 |