![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Aftenposten hadde nylig en reportasje i papirutgaven om en som dagpandler med fly TRD-OSL og er vel endel andre her inne som bedriver noe av det samme
Ligger nå er forkortet utgave ute på nettet http://www.aftenposten.no/jobb/Han-p...g-7071790.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kanskje "en av oss"?
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Det jeg biter meg mest merke i, er hvor utrolig stor påvirkning "klima-propagandaen" har hatt på folk flest. Kommentarene under artikkelen er jo stort sett "for en CO2-versting!" / "skal holde meg unna Bakers nå.." etc.
Mens man hjertens gjerne støtter opp om Kina-varer, India-varer og Amerikansk-produserte varer som står bak den faktisk skadelige CO2-utslippsmengden i verden.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Denne linken sier at USA har redusert det energirelaterte utslippet med 8%. Det er vel mer enn miljølandet Norge har klart å kjøpe seg til? http://www.forskning.no/artikler/2012/november/339652 Og det som produseres bruker vel energi? Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
uansett hva det betyr, så står luftfarten bare for 2% av det totale industriutslippet. Sånn går det når flyn00bz går løs på et kommentarfelt..
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men det er en helt annen debatt og slettes ikke hva trådstarter inviterte til. Jeg for min del dagpendler ikke, men har nok av ukependling å vise til det siste året. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
|
![]() ![]() Kilde: IEA's årlige rapport på CO2-utslipp EDIT: Norge ligger på ca 50 millioner tonn CO2 / år (tall for 2011, kilde ssb). I forhold til f.eks USA med ca 5 gigatonn CO2 / år (++), skjønner en at størrelsene er ENORMT forskjellige. Regn ut prosentandelen norges utslipp utgjør av de amerikanske... Kanskje en får seg en liten vekker om hvor skoen BØR presse....
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 17-12-2012 at 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Front section flyer
|
![]()
Må jo være positivt for flyselskapene at de har kunder. Om det er fritidsreisende eller pendlere er jo egentlig likegyldig, for flyet hadde uansett gått. Å dra miljø inn i en slik artikkel er helt på trynet. Man kan jo snart ikke gjøre noe i Norge uten å bli kalt miljøsvin.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet når dette sto i ap?? Sto verken i dagens eller lørdagens utgave
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Front section flyer
|
![]()
Poenget er at avgangen er der, og poenget er, at ting som bruker drivstoff er miljøsyndere.(iflg politikere og ander miljøforkjempere) Uansett om du er i lufta eller på bakken så er det jo like galt.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Her er det vel snakk om litt forsell på inbyggertall så jeg vil påstå at å sammenligne Norge med denne lista blir noe feil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg lurer på om konklusjonen og policy anbefalingen er at små land bare kan gjøre som man vil, fordi de store utslippsmengdene kommer i land som USA, Kina, India osv (uten å ta hensyn til økonomisk aktivitet, hvor produktene konsumeres)? Nå tror jeg imidlertid ikke at litt dagpendling med fly er så veldig kritisk i den store sammenhengen. Last edited by TOS; 18-12-2012 at 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
Og jeg kan betrygge deg med at vis man regner om Norges CO2 utslipp og innbyggertall så kommer ikke Norge opp på Topp 10 listen, Norge er faktisk et land som er meget flink og har svært høye krav til rensing av Kilmagasser. Så påstanden din du prøver å ymmte fram må du nok revurdere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
VG vs Aftenposten om fly (diskusjon om artikler, journalister m.v.) - splittet | Superhai | Småprat | 28 | 30-05-2013 13:30 |
Ny fly-quizz i Aftenposten | Bizflyer | Flyforum | 45 | 19-02-2009 20:02 |
Dagens SHOCKER fra Aftenposten.no: Norge krever fly som | CK | Flyforum | 3 | 23-07-2008 11:39 |
Aftenposten skriver om innleide fly. | MartinL | Flyforum | 4 | 17-04-2008 13:35 |
Fly-quiz på aftenposten.no | Utflyttet | Flyforum | 42 | 07-02-2008 12:59 |