![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann.
Da var vinterens ferie på plass. Kom over billetter med United t/r AMS-MIA for like over 3000 kr tidlig i Januar. Utreisen går med 767-300 (UA947) og mellomlanding på IAD. På hjemturen to uker senere blir det mellomlanding på IAH og Dreamliner derfra tilbake til AMS (UA58). Det som frister litt nå er å oppgradere til biz, men er usikker på om dette i det hele tatt er mulig uten status og poeng i UA. Når jeg logger meg inn i reservasjonen min på UA sine sider kan jeg velge "redeem upgrade". Der inne har jeg mulighet til å velge "upgrade with miles" (noe som ikke er aktuelt for meg) eller "Buy up". Går jeg inn på "buy up" står det at online oppgradering ikke er tilgjengelig for noen av strekningene jeg skal fly. Er det noen med erfaringer fra UA som vet om det eventuelt kan bli frigitt seter i biz for salg nærmere utreise? Isåfall hva kan være realistisk pris for en oppgradering fra L-klasse til foran gardina? Alternativt går jeg for economy plus som ser ut til å være tilgjengelig for drøye 100 dollar pr. transatlantisk leg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel 500 doller pluss 30K (?) miles. Du kan evt kjøpe miles til oppgraderingen, men dette blir vel ganske dyrt.
Det hender de tilbyr å kjøpe opp for en billigere penge, men det er vel mest på domestic. Seter kan bli frigitt når som helst, dette kommer ann på hvor mange C seter de beregner å kunne selge. Jeg spurte en gang hvor mye det kostet å kjøpe opp til C, på returen på en PVG EWR t/r, og da sa de noe sånt som $8000. Hvis du ikke har flaks å blir tilbudt en god pris for buy up når du sjekker inn, så blir det nok dyrt å oppgradere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På EWR får du ivhertfall muligheten på check-in automatene for $1000 til OSL.
Jeg pleier å bruke UA poeng. Da er det 20k miles og en fee avhenging av hvilken klasse du flyr i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar! Ser at det er en fee på 550 dollar pluss 20k poeng pr. vei, hadde jeg hatt poengene ville det vært et enkelt valg med tanke på at billettene var såpass billige i utgangspunktet. En buy up på 1000 dollar pr. vei (hvis jeg skulle få tilbud om det) vil jo heller ikke være alt for galt for å fly foran gardina, men er mulig jeg nøyer meg med eco. plus og heller legger de pengene i bedre hotell. Prioriteringer...sukk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
du kan jo vurdere å kjøpe miles siden det er bare 20k som trengs. hvis du går inn på reservasjonen din skal det være en option get additional miles eller noe slikt. prisen varierer, men går ned mot 2cent pr miles, noe som burde bli 400usd for 20k. plus 550usd for upgradegebyr, og du ender op $950, noe som er ganske nær buy up prisen, men ikke sikkert at buy up tilbys.. Det kan dog hende at du blir sittende med 20k miles hvis ikke upgraded går igjennom
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgradere fra Ungdomsbillett til Plus? | martino | Reiseforum | 4 | 29-07-2014 02:00 |
Kan ikke oppgradere med EB-poeng, Lufthansa til India | TGjr | Reiseforum | 39 | 17-02-2014 20:31 |
Tilbud biz fra London til USA med *A | Fly med oss | Reiseforum | 0 | 10-06-2012 17:42 |
Oppgradere fra Z til F på UA PVG-SFO? | BårdK | Reiseforum | 12 | 21-03-2011 18:55 |
Skitur til Canada! SAS biz til Chicago og UA/AC til/fra Calgary | Eriksan | TripReports | 6 | 26-02-2009 23:09 |