![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sk og LH systemer bruker å snakke sammen. Å jeg tviler på i dit tilfelle at en F pax sliter med å skaffe seg et nytt Bordingkort i fra. så så veldig mye trøbbel kan du ikke ha hatt med det
![]() ---- Mod: splittet fra http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97718 Last edited by Discus; 03-01-2012 at 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Lovende start på rapporten - gleder meg til å se resten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
tviler på du ALLTID må det. men kan være enig i at det kunne vært bedre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
97% er nok omrrent det reelle. Det er faktisk temmelig avansert teknologi å få gamle mainnframes til å snakke sammen på denne måten. Linkene går over SITAlinjer og settes opp av to damer som sitter i ennen etasje i et bygg her i Atlanta. Der det går feil, er det som regel separate bookinger eller spesielle noter eller bookingklasser som trigger feilmelding. Seter kan endres etter checkin (hvis man vet hvordan .. ) men hvis transaksjonen feiler er det ingen recovery. Inntil man kommer av disse gamle mainframene er det nok heller ingen håp om bedrig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så er det håp når Altea kommer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har nok jeg vært uheldig. De jeg kan komme på i farta er OSL-MUC-PVG med SK/LH, TRF-CPH-MUC med WF/LH, OSL-LHR-LAX-CHC med SK/NZ og (riktignok utenfor *A) OSL-ZRH-DXB-SYD-CHC med SK/EK hvor jeg alle gangene har måtte hente ut boardingpass på transferflyplass. Det merkelige er at på returen har jeg fåttt boadringpass helt hjem med unntak av EK/SK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Det er fortsatt mainframe i bånn, dog en yngre modell. Imidlertid tror jeg det finnes en snarvei mellom Altea brukere .. SITA linjene er temmelig dyre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Jeg er enig i allt unntatt at det kreves avansert teknologi for å få gamle mainframes til å snakke med hverandre - har i 10 år synkronisert pasientjournaler for kreftpasienter mellom diverse mainframes (don´t even get me started on Veterans Medical Center ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm jeg trodde alt lå inne i et slags reservasjondatabase (Amadeus, Sabre for å ta to av dem) og at det ikke var vanskelig å hente slike ting opp. Eller er det den fysiske infrastrukturen som er helt avgjørende for om dette fungerer eller ikke? Da er det jo virkelig dårlig egentlig. Forstår jo såpass at uten fysisk infrastruktur ingen reservasjonsdatabaser, men det burde jo ikke være avgjørende for at man lett kan hente opp en reservasjon.
Last edited by Hypern; 03-01-2012 at 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, det var vel egentlig feil uttrykk .. det er ikke spesielt avansert men det er klønete og innebærer mye håndkoding og er som sådan en tungvint prosess å få det til å virke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Å lage fullgode systemer basert på ny teknologi har vist seg svært vanskelig. SITA holder på med sitt 'Horizon', men rapportene derfra tyder på mye hodeverk .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 03-01-2012 at 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Det finnes flere der ute enn Amandus og noen av de drives fortsatt med pedalkraft ...
En annen ting er at det begynner å bli svært vanskelig å finne noen som kan programmere disse - og de som kan er i snitt omtrent like gamle som en flyvertinne i United ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Obligatorisk innsjekk hos SAS? | blazius | Småprat | 1 | 23-10-2012 16:29 |
Er vann og kaffe gratis på SAS? (samt noe DY-innsjekk) (splittet) | Boeing_fan | Småprat | 80 | 28-07-2012 20:29 |
Nektet innsjekk hos Qatar på OSL | henning | Småprat | 134 | 27-01-2012 20:02 |
Valg av Sete hos SQ (splittet fra SAS-reklame) | SQ 777 | Småprat | 3 | 18-12-2011 18:47 |
Setevalg hos SAS vs DY (splittet fra pristest i Danmark) | SAS-Steward | Flyforum | 12 | 03-06-2010 08:45 |