![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jøss, førstemann i dag! Jaja, det blir nok ikke noen vane!
Tidlig opp i dag, for i dag går turen via OSL til Berlin Tegel. Så får vi håpe at flyene går i rute i dag da, slik at man kommer frem som man skal. Det er jo ikke en vane. Siste fly fra Oslo i går som skulle ha landet kl 2359 landet i stedet kl 0145. Er litt lei flyforsinkelser nå! Vel! Weekenden skal nytes i Berlin før jeg tar toget til Kiel mandag morgen hvor Color Fantasy skal seile meg til Oslo. Ser litt frem til togturen også da det er med det nye ICE toget som går opp mot 300 km i timen. De 350 km fra Berlin til Hamburg unnagjøres på kun 1 t 20 min. Så hele turen fra Berlin til Hamburg, inkl togbytte tar kun 2 t 50 min. Det synes jeg er bra imponerende. Selve flyturen blir vel ikke særlig spennende. Det er jo som norsk innenriks hele veien. Må si det er ikke noe særlig begivenhetsrikt å fly nå om dagen. Alt var så mye bedre før..... Akk ja! Nei, nå venter dusjen før jeg inderlig håper at bilen vil starte her i morgenkulda! Ha en fin dag og god helg alle! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God morgen. sittet oppe i hele natt med eksamensoppgave. Endelig ferdig.
Noen som fikk med seg første nyheter på TV2? Stor greie om SAS og intercontinental. Dansken sa at SAS SKAL!!!!!! Åpne minst TO nye ruter fra ARN til Asia. Ikke minst sitat...." for å konkurrere mot Finnair" Noen som tog han....... HA det var godt det!!!!! ![]()
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Joda, og han sa også at han gjerne ville åpne Oslo - NewYork, men at de gangene de hadde prøvd viste det seg ikke å være økonomi i en sånn rute. Men han håpet at det ville bli det i fremtiden. Han så for seg at fremtiden ville by på flere direkete ruter og færre ruter via hub'er!
Og på trafikkmeldingene på NRK frokostTV kunne de melde om at Røyken kontrollsentral ikke er fullt bemannet i morgentimene, så det kan gå mot forsinkelser på 25 minutter (Det blir vel en time og 25 min som vanlig da???) ![]() Trodde disse flygelederne hadde helseattest på at de er i god fysisk stand? Nå er det vel på tide at flyselskapene sender regning til Avinor for de ekstra kostnader de har i forbindelse med forsinkelser og kanselleringer som følge av Røyken. Det må da vitterlig være dårlig organisering hos Avinor som er skyld i dette? Eller hur? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jag har egentlig ikke giddet å kaste meg inn i hvem som er problemet. Flyvelederene eller Avinor, men som Kjosern sa på TV.
Det er litt bemerkelsesverdig at noen kan varsle en sykemelding 14 dager i forveien......
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo men snakk om å gi signaler........
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
GLAD FREDAG! Om ca fire timer sitter jeg - inch allah - på Sun-Airs 328 (håper på JET) til BLL for årets julebesøk hos svigerbesteforeldrene på Jylland. strålende flyvær, så vi får håpe at flyet ikke er fullt, og at trafikkavviklingen går som den skal i dag [og på søndag....] god helg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God ettermiddag. Da er jeg paa farten igjen, og har endret mine reiseplaner litt. Meningen var at jeg skulle vaere i peking til lordag, og s[ dra rett til Sydney via Singapore, men med minus 9 grader her og mulighet til aa hendre billettene som jeg har, s[ var valget lett. Naa sitter jeg i Air China sin business lounge og venter p[ at flyet til Bangkok skal melde boarding. Saa faar jeg hen helg i varmere stroek fore jeg drar til Sydney paa sondag kveld i stedet. God helg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tilbake i byen... Hamar i går og det var innlandsk julebord... I dag dansk julelunsj ombord hos DFDS Seaways... At tyver i løpet av natten har stjålet min og mange kollegaers pc`er skal jeg tenke på til mandag - nå orker jeg ikke...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
God morgen i fra veldig vest ogsaa.....en kald klar morgen....saapass kaldt at New York Times ikke er paa doeren ennaa
![]()
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
.. ATL hilser ogsaa! Ogsaa her er det kaldt og klart, men det er lover opp mot 6 grader l loepet av dagen!
![]() Har faatt ungene paa skolen, pakket et par julegaver og naa staar boblebadet for tur! Kun 23 timer til jeg sitter ombord i NW's A320 paa vei til Minneapolis og Alaska .. Begynner etterhvert aa faa gjenoppbygd Skymiles-kontoen min! 35000 miles til, og det er Oslo-tur paa C-klasse!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God Fredag!
Sitter och gör de sista förberedelserna innan det bär hem med Swiss via Zürich i morgon. Som det ser ut nu blir det Avro och A319 på mig. Spotting blir det också med 8 timmar i ZRH borde jag hinna med en hel del. Hoppas bara på bra väder. Annars blir det LX loungen. Njut av helgen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endelig fredag... | EB | Flyforum | 27 | 20-11-2018 22:18 |
Endelig fredag | EB | Flyforum | 31 | 21-07-2018 07:11 |
Endelig fredag | EB | Flyforum | 29 | 05-10-2009 19:25 |
Endelig fredag! | EB | Flyforum | 15 | 25-09-2009 15:08 |