![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skulle en snartur på en messe i sør-tyskland i helgen.
Med Zürich som nærmeste flyplass ble det denne routingen, og buss fra ZRH. Turen startet noe kaotisk, da bilen konket, og jeg derfor ble nødt til å ta buss til Gardermoen. Mens jeg ventet på bussen oppdaget jeg at kamera og mobiltelefon lå igjen hjemme. Derfor ingen bilder fra turen. KL 1148 Boeing 737-700 Sete 7E Hadde prøvd å sjekke inn på internett kvelden før, men e-ticket nummeret ville ikke bli godtatt. Fikk opp bookingen, og så at jeg lå inne med alternativ routing direkte OSL-ZRH med Swiss. KL-flighten var tydelivis overbooket. Når jeg kom til OSL var det kun midtseter tilgjengelig. Tok derfor til takke med 7E. Smekk-full maskin. Ikke et sete ledig. Rett før push-back kom kapteinen og informerte om at de hadde datatrøbbel i Maastricht, og at viderfor fikk ny avgangstid 1t og 15 min senere. Her var det mange som så sine videre flighter skli avgårde i det fjerne. Men, allerede før kapteinen hadde pratet seg ferdig, fikk vi klarsignal. Serveringen ombord var "sandwich" og diverse drikke. Sandwichen smakte rett og slett dårlig, tørr var den også. Ikke at jeg hadde regnet med noe mer, men dette var elendig. Landet på Schipol 10 min før rute. Hadde to timer til neste flight. Ble en tur opp på "taket" for å se litt på flyene derfra, for jeg fikk meg noe mat på en av restaurantene. KL 1969 Embraer 190 Sete 14F Ny flytype for mitt vedkommende. Virker som et perfekt fly på korte ruter, der man ikke trenger større kapasitet. Ble positvt overrasket ovr benplassen der. Belegg ca 70% Serveringen var en pose chips, og tilhørende drikke. Ikke all verden, men jeg ar fortsatt mett, og synes det egentlig var greit. flytiden var kun 1t og 5 min. Helgen var egentlig temmelig hektisk. Det gikk i ett fra ankomst til jeg skulle dra hjem igjen. Sjekket inn på flyplassen lørdag kveld, dro til hotellet og fikk meg noen timer søvn. Opp igjen kl. 05.15 for avreise til flyplassen. KL 1952 Embraer 190 Sete 14D Dro fra hotellet uten sp mye som en kopp kaffe i kroppen. Og du verden hvor digg det var når de serverte varm kaffe på flyet. Et greit smørbrød, og en croissant med eple ble også servert. Belegget var ikke mer enn ca 60 % Ble litt forsinket inn til AMS, og fikk det derfor litt travelt der. Skulle jo kjøpe gaver til koen og barn også. Ikke rare greiene de trenger, bare neo for å vise at jeg ikke har glemt de mens jeg er ute på tur..... Flyet fra ZRH parkerte ytterst på B-piren, flyet videre til OSL gikk fra D83, ytterst på D-piren. Heldigvis ingen pass- eller sikkerhetskontroll. De fleste var gått ombord når jeg ankom gaten. KL1143 Boeing 737-700 Sete 18F Flyet var nok en gang smekk-fullt. Vi ble stående og vente noen minutter over rutetid, da det var en del inkommende passasjerer som ikke var kommet til gaten ennå. Bagasjen var lastet ombord, og får å unngå å lete etter den valgte de å vente. ca 10 min etter rute pushet vi. Crewet på denne flighten var imponerende effektive. Med flytid på 1t 30 min rakk de å servere sandwich og drikke en runde, for så å komme en runde til med kjeks, kaffe og te. Veldig blide og hjelpsomme hele tiden. Hadde alle crew vært sånn, ville en hver flytur vært en fornøyelse. Landet omtrent på rute på OSL. Opplevelsen etter turen er at KLM leverer det de skal, noen crew utmerker seg veldig og gjør at man gjerne flyr de igjen. Noe jeg nok kommer til å gjøre. Skal prøve å huske kamera neste gang ;-) Last edited by grove; 05-09-2011 at 18:32. Reason: trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Veldig bra skrevet rapport. Takker og bukker, satser på bilder som kommer senere slik vi kunne fått sett noen bra flybilder
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fint, kort og konsis oppsummering dette. Skal selv teste KLM for første gang i november. Ser frem til det. Jeg reiser imidlertid midt på dagen en onsdag med retur lørdag ettermiddag, så håper på litt bedre plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for en fin rapport
![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM med OSL-AMS på 50% biofuel | C130 | Småprat | 5 | 07-04-2016 06:46 |
KLM World Business Class, AMS-HRE-LUN-AMS | GinTonic | TripReports | 21 | 19-05-2013 16:26 |
Ut på tur med KLM fra AMS til OSL | EspenRR | Bilder & foto | 4 | 01-07-2012 11:26 |
Tripreport: TRF-AMS-OSL med KLM | jb1 | TripReports | 8 | 21-04-2009 10:32 |
KLM med retur til AMS på AMS-BGO ruten | LN-AFG | Flyforum | 0 | 01-12-2008 21:02 |