Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2011, 07:45   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default God tirsdag

God morgen fra Oslo, hvor det ligger an til nok en solskinnsdag. Allerede på plass på kontoret og de første mailer er allerede besvart. En tur for å ta med meg et flyttelass til står på planen etter jobb, før jeg noe ufrivillig må være med på en dugnad der jeg skal bo inntill vi fnner noe større over sommeren. Ikke helt beregnet dette, og foretrekker å bo på steder hvor slike aktiviteter gjøres av innleide......Men først skal det bestilles flybilletter i embedsmedfør, så får man testet multi-city bookingen til reisebyrået på jobben også. Ha en fin dag

Last edited by Someone; 10-05-2011 at 08:06.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 08:22   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: God tirsdag

God morgen fra Bergen. Sykkelen ble stående hjemme i dag siden Bergensværet var tilbake til normalen nå, men solen skinner borti horisonten, så satser på at godværet kommer tilbake i løpet av dagen. Uansett var det hyggelig å åpne mail-boksen med mail fra Flying blue om at gullkortet er i boks. Det betyr at Senator er innen rekkevidde:-)
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 08:34   #3
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Fridag og fint vær, hva mer kan man ønske seg? Her er det bare å komme seg ut til Oslofjorden. Tenkte på en aldri så liten dupp i havet, men får se hvor tøff jeg er.
Old 10-05-2011, 08:42   #4
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Forus!

Ikke akkurat sol og klar himmel her. Tror det er noen som skrudde på kranen i natt og lot den renne til mornings.

Nok å ta fatt på i dag og, så jeg tror at dagen skal gå rimelig kjapt i dag og.

Blir en tur til legen for å få seg ei sprøyte mot allergi og en tur til Onkel Blå og fikse nytt pass til den yngste snuppa.

Ha en fin dag forumister!
Old 10-05-2011, 09:56   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Grått og små-kjølig i Krsand i dag.
Men man har da kommet seg på jobb!
I går fikk jeg landet en bonusbillett til det fjerne østen. Det tok en time på telefonen med SAS. Fikk god hjelp, og damen jeg snakket med var veldig hyggelig. Hjalp nok litt når hun skjønte at jeg visste hva jeg snakket om. Hadde jo sjekket endel rundt på ANA først. Men jeg synes det er merkelig at ANA kan ha åpne billetter på SAS i sitt system, mens SAS selv har ikke. Likeledes synes jeg det virker noe underlig at LH har flere av sine billetter tilgjengelig hos ANA enn hos SAS. Det blir dessverre litt for mye Thai, men i nøden spiser som kjent også fanden fluer. Merkelig nok ble vi ventelistet på direkteflighten BKK-OSL, selv om det lå 2 åpne billetter i systemet. Håper det ordner seg raskt, for det eneste alternativet hjem den dagen var via Roma! Litt omvei, kan man vel kalle det?!?

Men nå gleder jeg meg til tur i allefall! På businessclass åff kårse!!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 13:40   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Da gjoer det velingenting med en liten omvei?

G'morgen fra Alpharetta. 17 grader allerede, og mange fler paa vei. Er vel paa tide med en skikkelig tordenstorm igjen ..

Haaper paa en roligere dag i dag enn i gaar. Maatte ta fruen paa legevakta med brystsmerter, og store deler av dagen ble dermed tilbrakt der. Not fun. Heldigvis fant de ikke noe alvorlig, saa det var nok ikke noe annet enn et faresignal. Men da gjelder det aa finne ut hva som foregaar saa vi faar stoppet det foer det videreuvikler seg ... Flinke folk nede paa sykehuset, saa dette ordner seg nok. Godt aa vaere rik, hvit og vellykket med god sykeforsikring, men selv vi maa nok ut med en tusenlapp eller to ... Stakkars de som ikke har samme mulighetene som oss. Doedspanelene til Sarah Palin eksisterer i beste velgaaende - men ikke slik hun fremstilte det.

Skal bli godt med en normal arbeidsdag ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 15:52   #7
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

God ettermiddag fra Kløfta (god formiddag til Georgiaavdelinga)..

Her ligger det ann til overtid for alle penga, men jeg klager ikke, nå er det 7 dager før jeg starter på en to ukers utferd til det store landet syden..

Så da skal jeg ikke klage all verden, ha en fortreffelig ettermiddag godt folk, håper dere får mulighet til å nyte godværet!

Håper alt er bra med fru MOW!
Old 10-05-2011, 19:09   #8
natureofnorway
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Merkelig nok ble vi ventelistet på direkteflighten BKK-OSL, selv om det lå 2 åpne billetter i systemet. Håper det ordner seg raskt, for det eneste alternativet hjem den dagen var via Roma! Litt omvei, kan man vel kalle det?!?

Men nå gleder jeg meg til tur i allefall! På businessclass åff kårse!!

BF
Det samme opplevde jeg her om dagen da jeg snakket med Miles & More. Ringte både til Tyskland, England og USA. Alle så det var ledig på avgangen mellom OSL og BKK, men da de skulle bekrefte plassen kom den opp som ventelistet uten at de heller skjønte mye av det. Damen jeg pratet med i USA mente det kanskje var en bug i bookingsystemet og ba meg ringe igjen om noen dager.
Jeg endte opp med OSL-FRA-BKK-MNL//MNL-BKK-FRA-OSL i C med TG (liker det ikke, men ikke noen andre alternativer)
Planlagte avreise 11 juni, men mulig det blir endringer. Vurderer å bruke Cash & Miles i DC og fly til HKG for så å kjøpe en billig tur-retur til MNL derfra. Det er i alle fall en god deal og vel anvendte poeng

NoN
natureofnorway is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 19:32   #9
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

God tirsdagsettermiddag fra Cambridge, UK! SAS til OSL i går og BA videre til LHR. Ingenting spesielt å rapportere fra flygningene.

Nå er det straks tid for å legge turen til restauranten Midsummer House. Menyen som ligger ute på nett lover godt... :-)
TOS is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 20:05   #10
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God kveld fra hovedstaden.

Her har man gjort seg ferdig med vasking av leiligheten og påfølgende middag. Fikk satt inn nye vinduer og ny balkongdør i dag, noe som medførte en relativt nedstøvet leilighet da jeg kom hjem etter jobb.

Nå en dusj, deretter litt is

Ha en fin tirsdagskveld!

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 20:29   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by natureofnorway View Post
Det samme opplevde jeg her om dagen da jeg snakket med Miles & More. Ringte både til Tyskland, England og USA. Alle så det var ledig på avgangen mellom OSL og BKK, men da de skulle bekrefte plassen kom den opp som ventelistet uten at de heller skjønte mye av det. Damen jeg pratet med i USA mente det kanskje var en bug i bookingsystemet og ba meg ringe igjen om noen dager.
Jeg endte opp med OSL-FRA-BKK-MNL//MNL-BKK-FRA-OSL i C med TG (liker det ikke, men ikke noen andre alternativer)
Planlagte avreise 11 juni, men mulig det blir endringer. Vurderer å bruke Cash & Miles i DC og fly til HKG for så å kjøpe en billig tur-retur til MNL derfra. Det er i alle fall en god deal og vel anvendte poeng

NoN
Synes igrunn det er merkelig at det stort sett bare TG som har ledige plasser østover. Sånn har det vært de siste par årene. Er helt enig med deg! Ikke optimalt, men selv i nøden osv. Men de har jo en cognac det står respekt av (Remy Martin XO) så man får forsyne seg grovt av den, så sover man nok godt! hehe!

Lurer litt på hvordan jeg skal sjekke opp hvordan det går med den ventelista? Får man automatisk beskjed? Noen man kan ringe å mase på? Vil SAS kontakte TG for å undersøke saken? Er det rart jeg drikker?

BF

Old 10-05-2011, 21:58   #12
natureofnorway
Newcomer

Quote:
Synes igrunn det er merkelig at det stort sett bare TG som har ledige plasser østover. Sånn har det vært de siste par årene. Er helt enig med deg! Ikke optimalt, men selv i nøden osv. Men de har jo en cognac det står respekt av (Remy Martin XO) så man får forsyne seg grovt av den, så sover man nok godt! hehe!

Lurer litt på hvordan jeg skal sjekke opp hvordan det går med den ventelista? Får man automatisk beskjed? Noen man kan ringe å mase på? Vil SAS kontakte TG for å undersøke saken? Er det rart jeg drikker?

BF
Tror det eneste vi kan gjøre er å ringe en gang i blant for å høre om setene kan bookes. M&M hadde ikke mulighet for å sette meg på venteliste, og har mine tvil til at de kontakter Thai. (Kun med LH og sine egne partnere var det mulig å venteliste meg).
Skal heller gi deg et lite vink dersom jeg får booket om til direkteavgangen.
Og nei, det er ikke rart du drikker! Det tror jeg jammen jeg også skal gjøre
Old 10-05-2011, 23:41   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by natureofnorway View Post
Tror det eneste vi kan gjøre er å ringe en gang i blant for å høre om setene kan bookes. M&M hadde ikke mulighet for å sette meg på venteliste, og har mine tvil til at de kontakter Thai. (Kun med LH og sine egne partnere var det mulig å venteliste meg).
Skal heller gi deg et lite vink dersom jeg får booket om til direkteavgangen.
Og nei, det er ikke rart du drikker! Det tror jeg jammen jeg også skal gjøre
La ut et tilsvarende spørsmål på Thai siden på Flyertalk, så får vi se om det er noen napp å få der!

BF

Old 11-05-2011, 15:35   #14
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Ringte Thai og fikk snakket med en hyggelig dame i CPH som kunne fortelle meg at bonusbilletter på rutene til OSL og CPH med TG la de ikke ut før 3 dager før avreise!

Jeg synes dette høres merkelig ut. Da er det vel bare de som kan kaste seg på noe i siste sekund som kan ta ut bonusbilletter der. Og verre er det jo med hjemreisen, ettersom du vel ikke kan endre en bonusbillett når reisen først er i gang?

BF

Old 11-05-2011, 21:28   #15
natureofnorway
Newcomer

Quote:
Ringte Thai og fikk snakket med en hyggelig dame i CPH som kunne fortelle meg at bonusbilletter på rutene til OSL og CPH med TG la de ikke ut før 3 dager før avreise!

Jeg synes dette høres merkelig ut. Da er det vel bare de som kan kaste seg på noe i siste sekund som kan ta ut bonusbilletter der. Og verre er det jo med hjemreisen, ettersom du vel ikke kan endre en bonusbillett når reisen først er i gang?

BF
Hmmm...det hørtes rart ut. Gjennom Miles&More kan man endre routing på hjemreisen så lenge man ikke endrer opprinnelig "origin and final destination". Det gjorde jeg en gang jeg skulle fly til OSL fra KUL. Hadde opprinneling routing med LH via BKK og FRA. Endret til KUL-SIN-FRA-OSL med SQ og LH

NoN
Reply

Posting Rules