Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-05-2011, 18:27   #1
OSLJW
Newcomer

United Oppgradering m./uten sertifikat/poeng på CO

Hei,

Jeg har en flygning ewr-osl med CO om noen uker. Etter som jeg skal ta en eksamen 2 dager senere er jeg avhengig av å sove godt på overfarten og jobber med ulike strategier for å få et bedre sete. Mine erfaringer fra amerikanske carriers er at de nermest overser alle *G som ikke er i eget selskap så jeg anser sjansene for op-up minimale. Videre er jeg på en billig øko-billett og kan dermed ikke benytte meg av *A upgrade med mine EB-poeng.

Vet at det sirkulerer en del CO SWU'er som også selges på nett, uten at jeg har hatt noe hell i å anskaffe en. Vet også at det er et underforum på FT hvor jeg kanskje kunne fått tak i et, men har ikke nok posts der til å få tilgang.

Noen som har Innspill/Tips/(Evt. SWU å selge )

På forhånd takk for alle inspill!

(Edit: Har desverre ikke mulighet til å kjøpe meg opp til full First..)
OSLJW is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2011, 18:40   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: Oppgradering m./uten sertifikat/poeng på CO

Vet swu fantes på-bay, men mener United statuerte noen eksempler. Uansett er det få c-klasse seter ewr-osl, så vanskelig med swu tror jeg.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2011, 18:40   #3
OSL-MRU
ScanFlyer Silver

OSL-MRU's Avatar

Du kan velge seterad 7, 8 (D-E-F), 20 eller 21. Her er det bedre med plass.
Sitter du på rad 7 har du bedre plass en på First, for døren er rett foran.
Old 04-05-2011, 18:48   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by OSL-MRU View Post
Du kan velge seterad 7, 8 (D-E-F), 20 eller 21. Her er det bedre med plass.
Sitter du på rad 7 har du bedre plass en på First, for døren er rett foran.
Hvis trådstarter er ute etter å sove, og spør om oppgradering, er det vel de flate setene på BusinessFirst han er ute etter?

Rad 20 kan f.eks. heller ikke lenes bakover. Da hjelper det ikke med aldri så mye benplass, om man må sitte helt oppreist.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2011, 18:53   #5
OSLJW
Newcomer

United Re: Oppgradering m./uten sertifikat/poeng på CO

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hvis trådstarter er ute etter å sove, og spør om oppgradering, er det vel de flate setene på BusinessFirst han er ute etter?

Rad 20 kan f.eks. heller ikke lenes bakover. Da hjelper det ikke med aldri så mye benplass, om man må sitte helt oppreist.
Målet er BusinessFirst ja, selv om alle tips til gode seter mottas med stor takk!
Old 04-05-2011, 19:13   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Så vidt jeg vet oppgraderer de kun hvis det er smekk fullt og da "sine egne" først.. Har hatt CO 38 meget ofte de siste årene og vi ble for første gang oppgradert 1. påskedag i år til BusinessFirst , og vi er begge OnePass Plat...

Har også oppfattet at det er mange med CO status ombord... Så *Gold er tvilsom...

Men du sitter meget godt på rad 21... Og hvem greier å sove med avgang kl 11.25 om formiddagen ??

Også rad 7abc, men der er det jo et "folkelig torv hele tiden" og anbefales kun som alternativ 2 etter rad 21...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2011, 19:34   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Så vidt jeg vet oppgraderer de kun hvis det er smekk fullt og da "sine egne" først.. Har hatt CO 38 meget ofte de siste årene og vi ble for første gang oppgradert 1. påskedag i år til BusinessFirst , og vi er begge OnePass Plat...

Har også oppfattet at det er mange med CO status ombord... Så *Gold er tvilsom...

Men du sitter meget godt på rad 21... Og hvem greier å sove med avgang kl 11.25 om formiddagen ??

Også rad 7abc, men der er det jo et "folkelig torv hele tiden" og anbefales kun som alternativ 2 etter rad 21...
Nei, det stemmer ikke, det er flere maater aa komme seg opp til BF, du kan faktisk ta kontrollen selv dersom du er en av gutta. Du har to nivaa som er over Plat hos CO inntil videre. Plat+ som er 100K miles per aar og gir bekreftede SWU oppgraderinger, samt Presidential Plat som er invitation only.

Mine SWU er dessverre oppbrukt.

Mitt tips: Husk at det er kun 16 seter i BF i denne flytypen og at tilgjengelighet paa CO SWU oppgraderinger er daarlig. Ta deg en tur paa Flyertalk og sjekk Coupon Connection (du maa ha 90 poster og vaert medlem i over 3 mnd for aa faa tilgang). Du kan ikke kjoepe oppgraderinger, men bytte disse til deg. MEN foer du gjoer det maa du ringe OP Elite desk aa sjekke om det er tilgjengelig paa flighten du er booket paa. Er det ikke tilgjengelig, er du dessverre SOL.

Er oppgradering viktig, velg aldri CO 757 i fremtiden. Sjansen er minimal for at det er tilgjengelig
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2011, 20:23   #8
OSLJW
Newcomer

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post

... Og hvem greier å sove med avgang kl 11.25 om formiddagen ??

Flyr EWR-OSL som går i 8-tiden, derav ønsket om søvn

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

Mitt tips: Husk at det er kun 16 seter i BF i denne flytypen og at tilgjengelighet paa CO SWU oppgraderinger er daarlig. Ta deg en tur paa Flyertalk og sjekk Coupon Connection (du maa ha 90 poster og vaert medlem i over 3 mnd for aa faa tilgang). Du kan ikke kjoepe oppgraderinger, men bytte disse til deg. MEN foer du gjoer det maa du ringe OP Elite desk aa sjekke om det er tilgjengelig paa flighten du er booket paa. Er det ikke tilgjengelig, er du dessverre SOL.

Er oppgradering viktig, velg aldri CO 757 i fremtiden. Sjansen er minimal for at det er tilgjengelig
Har desverre en litt for lav post count på FT for å benytte Coupon Connection.. Ser at det selges SWU'er på nett, men etter å ha snakket med CO cs. er jeg usikker på om dette er en god idè da de ikke ville oppgi hvorvidt bruk av SWU var mulig for min bestilling uten at den som stod for SWU'en ringte inn selv..

Virker som om det blir rad 21 på meg, så får jeg heller be til høyere makter om tidenes mest usannsynlige op-up eller at avgangen blir kansellert så jeg kan hoppe på SK908 i stedet

Takker for all hjelp!

Last edited by OSLJW; 04-05-2011 at 20:36.
Old 05-05-2011, 09:44   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by OSLJW View Post
Flyr EWR-OSL som går i 8-tiden, derav ønsket om søvn

Har desverre en litt for lav post count på FT for å benytte Coupon Connection.. Ser at det selges SWU'er på nett, men etter å ha snakket med CO cs. er jeg usikker på om dette er en god idè da de ikke ville oppgi hvorvidt bruk av SWU var mulig for min bestilling uten at den som stod for SWU'en ringte inn selv..

Virker som om det blir rad 21 på meg, så får jeg heller be til høyere makter om tidenes mest usannsynlige op-up eller at avgangen blir kansellert så jeg kan hoppe på SK908 i stedet

Takker for all hjelp!
Melantonin eller reisesyketabletter (som de heter om de skal kjøpes i Norge, i USA selges de som sleeping aid) er også til god hjelp over Atlanteren, og uansett billigere enn SWU du ikke har selv.
Old 05-05-2011, 12:32   #10
OSLJW
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Melantonin eller reisesyketabletter (som de heter om de skal kjøpes i Norge, i USA selges de som sleeping aid) er også til god hjelp over Atlanteren, og uansett billigere enn SWU du ikke har selv.
Har en god dose med disse klar i håndbaggasjen allerede, har du noen erfaringer med dem (Hvor mange bør man spise og når?)
Old 05-05-2011, 13:17   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Har brukt dem tidligere, men liten effekt..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 15:14   #12
JoeW
ScanFlyer Rusty

Selges virkelig melatonin som reisesyketabletter i Norge? Det visste jeg ikke. Jeg trodde de var reseptbelagt.

Det fungerer godt. En 3 mg. pille burde gjøre deg trett nok til å sove. 30 minutter før virkningen slår inn. (Forutsetter dog at det allerede er på kveldstid antar jeg, men jeg har aldri tatt mer enn 3mg ad gangen).
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 15:23   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

KOmmer jo an på sovehjertet det. Jeg liker ikke å sove sittende så pleier ta to piller og skyller ned med noen drinker også klarer jeg få meg noen timer på øyet. Pleier å ta de til maten og da sovner jeg like etter den er ryddet bort
Old 05-05-2011, 16:28   #14
BårdK
ScanFlyer Silver

Jeg forsøkte i gamledager da jeg fløy langturer på economy, ble litt trøttere, men ikke nok til å få sove sittende, selv ikke med en god dose rødvin på toppen.
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 19:14   #15
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Melantonin selges ikke som reisesyketabletter, men HCI gjør det. Du blir ikke syk om du tar 2 3 mg tabletter melantonin. Føler selv jeg sover godt med en. Effekten varierer litt fra person til person. Du kan jo teste hva du synes er best hjemme allerede nå, melantonin eller HCI.
Old 05-05-2011, 20:22   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Jeg har sett en del rare reaksjoner ombord i fly fra folk som har tatt diverse sovepiller e.l.. Det å ta sovepiller når man sitter rett opp i økonomiklasse er ikke noe jeg ville gjort, særlig når flighten er rundt 7 timer.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 20:24   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Joda, men man må skille mellom sovepiller og innsovningspiller. Førstnevnte slår deg ut, mens det andre bare gjør deg trøtt
Reply

Posting Rules