![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Lurer på:
Hvis man skal booke seg en tur til Singapore til overkommelig pris (øko) og vil bruke poeng til å oppgradere; hvordan gjør man da dette riktig? Og da mener jeg at det er ferdig oppgradert før man drar ut til Gardemoen, ikke ved gaten osv. (tenker da helst på den på nettet) * Er da wideroe.no booking uaktuelt? * Gjelder det KUN SAS? * Er SAS et OK alternativ til Singapore? * Er du sikret oppgradering? Gleder meg til imøtekommende svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her ser du hva som gjelder om du skal oppgradere med EB-poeng:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...-poeng-pa-SAS/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
? Denne har jeg lest...
Er det noen som har noen ikke linke svar til mine spørsmål? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne siden er bedre:
http://www.sas.se/sv/EuroBonus/Erbju...Uppgradering-/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sorry jeg er blond - er det noen som vet dette:
* Er da wideroe.no booking uaktuelt? * Gjelder det KUN SAS? * Er SAS et OK alternativ til Singapore? * Er du sikret oppgradering? Kan jeg da booke billeten gjennom feks. Wikstrøm, deretter logge meg på SAS.NO oppgradere feks 4 uker før, deretter glede meg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fra linken til RIBRO (den første):
Quote:
Quote:
Som det også står: Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, hvor du kjøper billetten har ikke noe å si. En billett er en billett. Dersom du booker hos en annen operatør må du ta kontakt med Eurobonus for å ordne oppgradering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS til SIN? Er ikke det noget problematisk? Er ikke SIN fjernet fra ruteprogrammet til SAS for mange år siden..... Med mindre 2 ønsker en "to-stops strategi" - blir vel via BKK om jeg ikke husker feil.... Hadde nok satset på annen carrier selv tipper jeg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/S...pgrade-awards/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg gir meg
![]() I følge quoten fra Martin så er det KUN med flygninger oprert av SAS, men i linken leser jeg (som blond) Star Alliance. Kjapt spørsmål - Jeg kan lese, og har tydeligvis datamaskin - kan noen (som kan det) gi meg en liten oppskrift/formel på å få til en slik oppgradering uten quoting og linking. Sorry - mener ikke å kverulere, men er ikke helt inne i forum terminologi og adferd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har nå meldt meg ut.
:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Slik jeg har skjønt det er det kun noen (dyre) typer economy (extra) billetter som kan forhåndsoppgraderes og det kan kun gjøres på SAS, Air New Zealand, Asiana Airlines, All Nippon Airways, Austrian, LOT, Lufthansa, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, Thai og United.
Ellers er det relativt dyrt å gjøre denne type oppgraderinger og man kan nesten like gjerne booke en biz-billett med EB-poeng istedet |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal prøve å få noe fornuft i dette!
![]() Først noen generelle betraktninger: Det er 2 måter å oppgradere på med EB poeng. Den ene er ved innsjekk eller gate på avreisetidspunkt og KUN på SAS flighter, og kun dersom det er ledige plasser. Er du booket i Økonomi må du ut med 10000 poeng for å bli oppgradert til Eco Extra eller 30000 poeng for å bli oppgradert til Biz. Er du booket i Eco Extra, må ut med 20000 poeng for å bli oppgradert til Biz. Dette gjelder for en langstrekning med SAS fly. Den andre metoden er å bruke Star Alliance Upgrade (og det er vel den du i hovedsak spør etter her) som Someone henviser til. Med denne metoden kan du oppgradere på en del andre Star Alliance selskaper. Da fra Economy til biz. (Ev biz til first) Men som Someone skriver, er det bare billetter i de 2 høyeste bookingklassene i Economy som lar seg oppgradere for poeng. Som du kanskje vet er det minst 8-10 forskjellige bookingklasser i eco class. De billigste klassene selges først, og det er da de 2 dyreste klassene som du kan oppgradere. Minuset med dette er at den billigste biz billetten koster omtrent det samme som den dyreste economy, så her er det veldig lite å spare. Har sett eksempler med Thai, hvor det var billigere å kjøpe biz billett enn eco billett som kunne oppgraderes. Jeg vil derfor ikke anbefale deg å bruke Star Alliance upgrade. Da kan jeg lettere besvare dine spørsmål: 1. Du kan booke billetten "hvor som helst". Det er billettklassen som teller. 2. Oppgradering ved gate/innsjekk ved avreise gjelder KUN flygninger på SAS metall. De antall poeng for oppgradering jeg nevner gjelder langstrekningene, ikke eventuelle tilslutningsflyreiser fra f.eks. OSL til CPH. 3. SAS flyr ikke til Singapore lenger, så det er vel ikke helt optimalt. Hvis jeg skulle til Singapore, hadde jeg nok flydd Singapore Airlines fra CPH. De har forøvrig den beste økonomiklassen, så der kommer du ikke til å lide noen nød. Et annet alternativ er å fly SAS til Bangkok og deretter videre med TG eller SQ til Singapore. Da kan du jo f.eks. oppgradere ved gate for flyturen fra CPH eller ARN til BKK. Hvis du mot all formodning skulle finne på å bruke Star Alliance upgrade, vil eco billetten din bli veldig dyr, og du må bruke mye poeng i tillegg. Reiser du via BKK kan du velge om du vil oppgradere CPH-BKK og/eller BKK-SIN. Det vil også koste flere poeng. 4. Du er kun sikret oppgradering på forhånd om du bruker Star Alliance upgrade. Men som nevnt over er dette ikke noe jeg vil anbefale da det ikke er spesielt lønnsomt og billetten vil bli dyrere enn det du hadde regnet med om du tenker å kjøpe en billig eco billett. Håper dette var oppklarende for deg, om ikke så imøtekommende som du sikkert hadde håpet på. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker så meget...
![]() ![]() Deilig svar - har du gått kommunikasjonskurs? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() Apropos tørst; Husk det er fredag alt i morgen!! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For aa si det enda enklere enn vaar barnehageonkel: Dersom du oensker aa oppgradere hos SAS Star Alliance partnere med Eurobonuspoeng, maa du bookingklasse Y eller B i oekonomi.
Disse to bookingklassene er ofte dyrere enn tilbud diverse partnere kjoerer i business, saa hele Star upgrade systemet er lattis og anbefales aldri |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis man vil oppgradere til 1. klasse er det vel ikke helt håpløst (sett i forhold til hva det ellers ville ha kostet)?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Quote:
Forøvrig har jo noen selskaper åpnet for muligheten til å betale for upgrade ved innsjekk hvis de har ledige seter. Thai er en av disse. Betalte selv rundt 1500 kr for oppgradering til Biz BKK - MNL i april, og det kan man gjøre uansett hvilken billettklasse man har. Prisen er selvfølgelig variabel i forhold til distansen. TG har en oversikt over dette på sin hjemmeside, men jeg har ikke tid til å finne den akkurat nå! BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avbestille oppgradering for poeng (SAS) | KristianSk | Reiseforum | 2 | 12-03-2014 08:30 |
Oppgradering m./uten sertifikat/poeng på CO | OSLJW | Reiseforum | 16 | 05-05-2011 20:24 |
Oppgradering SK/LH EB Poeng. | SudCaravelle | Flyforum | 10 | 20-11-2008 21:51 |
Oppgradering på poeng med SAS ? | Gulboble | Flyforum | 12 | 19-08-2008 15:52 |
Om oppgradering med poeng på SAS | Bizflyer | Flyforum | 2 | 26-11-2006 01:28 |