![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal booke en tur til Madrid en langhelg fra 10. til 13. november.
Sjekket KLM og SAS. De laveste prisene jeg fikk opp for 2 personer var: KLM skulle ha NOK6114,- SAS NOK7064,- For moro skyld sjekket jeg hva SAS skal ha fra CPH, da fikk jeg opp DKK2036,-. Hvorfor en slik enorm prisforskjell? 5000 i prisforskjell er da litt i drøyeste laget, selv om man må til CPH for å bytte fly? Løsningen blir da å fly Norwegian eller Sterling til CPH, og defra med en "dansk" billett videre til MAD. Ganske sykt.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hurtig søg på Wideroe.no
gir 2167.00 NOK med sas trf-cph-mad-cph-osl 2392 på JK flight nummer fra osl via cph (reelt sas maskiner) hvor er det lige problemet er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
|
![]()
Husk at i den perioden er det høstferie, og da er ofte de billigste billettene utsolgt lang tid på forhånd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og hvilke flighter er det snakk om? De prisene finner jeg ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Høstferie i november? Er ikke den i oktober da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fant noen rimeligere billetter ved å søke på kelkoo...
Uansett er det utrolig irriterende at man ikke får opp de billigste prisene på SASBraathens egen hjemmeside, men er nødt til å søke rundt på nettet for å finne disse prisene. Slike ting gjør faktisk at jeg velger bort SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det kan være så enkelt at det er kun dyreste billett som er tilgjengelig på flighten(e) fra Norge til Køben, som gjør det prisforskjellen. Det kan være masse ledig i billigste klasser fra CPH-MAD, mens det kun er dyreste alternativ igjen mellom Norge og CPH. Turen blir da priset mye høyere.
Det er faktisk slik på alle selskaper som har gjennomgående interlining, så skal du velge bort Sas pga av dette, så kan du liksågodt også velge bort AF,KL,BA,SN etc.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lurer på om SKs motor prøver med å kombinere bookingklasser, eller om den prøver kun med samme klasse på alle segmenter? Det kunne forklare hvorfor en motor får det til og en annen ikke får det.
Farmer, vet du noe mere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er ikke 100% inni hvordan turer blir priset, men jeg tror det kan ha noe med at på Sasbraathens.no, så priser systemet utelukkende på Sas flighter. Wideroe.no er en bedre søker modus, som også tar med Codeshare eks, så kan det være billigere klasser ledig på en United flight som codesharer med SK som operating carrier. Dette kan igjen gi en billigere tur.
Dette er kun antagelser, men det er sikkert andre med bedre kompetanse på dette feltet som kan svare bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Ved søk på Widerøe får jeg opp en pris på 2547,-kr med SAS fra TRF til CPH og MAD, men Lufthansa hjem via MUC som beste pris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banned
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
At den ikke tar med codeshare høres veldig rart ut, da må man jo spesifikt ha utelukket spesielle flightnummer. Hmm.... Er det Resaid systemet bruker? Kunne nesten tro det, så bakvent som det virker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Hei
Et kjapt søk på GOTOGATE gir NOK 2.356,- pr. pers inkl skatter med Lufthansa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skulle själv ARN-NCE för c:a ett år sedan och fick hos SAS när jag sökte lägsta pris, privatresor, för 3 personer ungefär 41000 SEK. Samma flight, samma datum, kostade ungefär 10000 SEK när jag sökte via svenska internetresearrangörer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
En annen morsom sak: I vinter var fam LN-KOG en kjapp tur i Costa Rica. Luftwaffes hjemmeside ga beste pris OSL-FRA-YYZ, men YYZ-SJO var gutta i Mosjøen betydelig - og da mener jeg betydelig - billigere enn Air Canada. Det var så billig at våre kanadiske venner ble forbannet på Canadas svar på SAS ![]() Nei, Farmers gjeng har en fast kunde i fam LN-KOG. Den servicen man får fra dem er uten sammenligning i Norge. I Danmark er det en viss SGS-ansatt på Jylland som yter service "above and beyond what is to be expected". Om noen er i tvil så er det SK931. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
Sprøtt, NW scrapper A320, men flyr videre med DC9 | LN-SEK | Flyforum | 10 | 27-05-2007 14:42 |
Dette så vel passe sprøtt ut | Concorde | Flyforum | 1 | 01-01-2007 13:07 |
Sprøtt Bilde | Airbus 330 | Flyforum | 6 | 06-12-2004 19:49 |