Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2010, 23:10   #1
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
Default Goin' out west

(Emnetittelen kommer fra Tom Waits' klassiker med samme navn, bl.a kjent fra Fight Club. Verdt et søk på youtube, on my recommendation!)

Reiseperiode? 15-19 Juni 2010
Hvor? TOS-BGO-SVG-OSL-TOS
Med hvem? 2 x Norwegian, 2 x SAS.
Kommer det sammenlikning av dem? Ja
Men du vet at det varierer etter hvem som er på jobb og hvilken dag de har? Ja

Etter et langt semester var det endelig klart for sommerferie og en etterlengtet "belønning" for disse lange dager og sene kvelder med pugging. Drøyt 1-2 uker før avreise ble jeg litt skuffet over å kjenne gamle synder i kroppen - snikende tanker om alt som kunne gå galt under flyturen. Disse kom og gikk i de sene natterstimer et par dager - før de heldigvis gav seg. Dagene fram til flyturen gikk uten redsel, og jeg ankom flyplassen Tirsdag morgen med godt mot. Fikk tid til å se på fly, spise og slappe av - samt snike meg et par blikk på disse pene dresskledde menn Første som slår meg er hvor normal flyplassen har blitt for meg. Jeg har kontroll på alt som foregår både bak og foran lukkede dører, jeg kjenner igjen prosedyrer og folk. Smiler litt for meg selv mens jeg ser en brannbil kjøre rundt, og ser på alle stedene der nede på asfalten hvor jeg har vært og gått bare 2 dager tidligere. En utrolig god følelse.


Medbragt snack og god stemning med gammalpoden min

Etter litt frokost går jeg til gaten hvor jeg får en hyggelig overraskelse i en klassekompis fra matteklassen min. Men til tross for at jeg dermed er opptatt med å prate, kjenner jeg en mild nervøsitet slå over meg jo nærmere vi kommer avgangen. Gamle synder er vonde og vende tenker jeg, og kjenner kaldsvetten med uroligheten kicke godt inn i kroppen. Går meg en tur, og ser LN-KKJ lande. "Oi, går det an å være så heldig?!?!?!" tenker jeg, men ser til min store skuffelse at KKJ kjører inn på gaten ved siden av vår. Skulle vel godt gjøres å være så heldig, hehe. Kompisen min begynner samtidig å bli litt bekymret for forsinkelser, så han spør gate-damen hvorfor flyet vårt ikke er her. Det er visst 15-20 minutter sent inn, men dette skulle ikke innebære noe forsinkelse. Dette fant jeg litt idiotisk, litt av en policy å ha mot kundene: "lyv for å forholde dem fornøyde"? Vi var og ble forsinket inn til Bergen...


LN-KKJ ved nabogaten, klikk på bildet for å se større versjon.

TOS-BGO ( DY115 )
11.30-13.25
54 pax


LN-KKA ruller inn på gate til slutt. Siden vi allerede står ved gate er vi først inne i flyet, og jeg slår meg ned på "businessclass"; sete 2A. Hadde hele rad 1 og 2 for meg selv, på begge sider (kompisen min var ikke "så nær" kompis at jeg orket sitte sammens han... hehe). Siden jeg var tidlig inne og langt framme spør jeg flyvertinnen om forventet vær med forklaringen at jeg har hatt flyskrekk før. På tross av forsinkelsen insisterer flyvertinnen om at jeg skal prate med kapteinen, som forteller at været er forventet å være turbulensfritt Jippi! Pluss i boka til Norwegian for denne behandlingen, her var det ikke snakk om at kapteinen var surkete eller stresset pga forsinkelse. Senere i TR'en vil det komme en sammenlikning med SAS på dette området...


Herlig herlig, her både satt og lå jeg godt! (igjen klikkbart for større versjon)


Fint å ta av fra begredelig gråe Tromsø. (Klikkbart for større versjon)

Take-offen er helt nydelig, jeg har ingen nervøsitet og gleden av å fly er fullendt! Vel oppe i lufta starter serveringen, og jeg får en gratis vannflaske hos den hyggelige flyvertinna. "Så har du noe annet å tenke på" sa hun, utrolig hyggelig. Resten av turen nyter jeg "businessclass"'en min, slår opp alle armlenene og legger meg ned for å sove. Det er noe jeg aldri før har kunnet gjøre på et fly, og jeg vil påstå dette var en personlig seier. Før har jeg ikke stolt på flyet, har følt jeg satt i en stol som balanserte i tynne sytråder - nå kunne jeg faktisk legge meg ned og sovne til lett risting. Stolte på flyet, jeg kjente trygghet rett og slett Våknet like før setebeltene måtte på igjen, og jeg kunne nyte en NYDELIG innflyvning til Bergen hvor jeg satt på rad 1 sammens med flyvertinnene og forklarte om geologien vi kunne se under oss. Isbreer, brearmer, skuringsstriper...


Her har det passert noen ja…. Synes det var artig med skyggen. (Klikkbart for større versjon)


Rett og slett nydelig

Det er dette jeg elsker med å fly. Det føles som et privelegium å kunne se jorda fra oven - se naturen jeg er så glad i. Se alt jeg har lest om i bøker innen studiet mitt (geologi). Det er så utrolig vakkert og "fullendt" - og at jeg endelig kan nyte utsikten med den tryggheten i bunn er rett og slett fantastisk! Supert! Positive superlativer i fleng! Hehe.
Uansett - vi lander med et regelrett BRAK i Bergen, alle de greiene man kan trekke ned over vinduene faller ned mens flyvertinna brister ut i krampelatter. Jeg kjenner ingen bekymring, for jeg har lært fra "min snille DY-pilot" at fly helst skal settes hardt ned (selv om det ikke alltid er like komfortabelt for passasjerene). Dette var endog litt for hardt, og kapteinen hadde tidligere nevnt noe om at styrmannen var under opplæring - så det kan være grunnen.


BANG - KRSJJSJJJJJJ (LN-KKA lander på Flesland, bilde tatt av Olav )

Ved baggasjebåndet møter jeg en hyggelig kar fra litt sørligere trakter, BSSW. Sekken min kommer ganske kjapt, og etter et kort pitstop på Narvesen for å stappe i meg ei ost & baconpølse går vi opp på parkeringshuset og ser litt på fly. Ser at det er lang kø ved flybussen, så for å slå i hjel tid tar vi oss en runde bort til småfly-området og går bl.a. forbi Fokker 50'er som blir skrudd på. Kult for nordleningen, som lett lar seg imponere av fly hun ikke har sett før.


Nordlenning på tur, watch out!


MD80 for the masses! SE-DIP

Vel inne i sentrum sjekker vi inn på Thon hotell Bristol - og går deretter ut for å spise litt før kveldens høydepunkt: Rammstein-konsert! Råtøft sceneshow med MYE pyro, knall musikk og god stemning - selv om nordleningen holdt på å fryse seg i hjel. Kremt, jada der stod det bergensere i tskjorte og skjørt uten problemer - men Polaris i både collegejakke og bukse skalv av kulde. Jeg skylder på mangelen på fett, evt at det er høy luftfuktighet i Bergen!


Jaggu ble jeg ikke overtalt til å ta sånn derrane kinky bathroom picture også….


Olav er så tøff i trynet atte!


Rammstein er fett. Punktum. Bilde kudos BA.

TBC...
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2010, 23:41   #2
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
Default Re: Goin' out west

BGO-SVG (DY126)
LN-KKA
15.00-15.40
Sete 24F


Tilbake på Flesland neste dag ble det bittelitt flysniking(spotting) fra parkeringshuset før det var klart for boarding på DY126 til Stavanger, Sola! Siden jeg var så heldig at jeg hadde med meg en snill kar fra Egersund så turte jeg sitte på nesten bakerste rad under denne flighten. Endog holdt det hele på å tulle seg til da innsjekkingsautomatene til norwegian ikke fungerte. Vi måtte derfor sjekke inn hos bag-drop'en til norwegian, og han stressa karen hadde klart å plassere oss på to forskjellige rader. Oppdaget ikke dette før vi var ved gaten, så jeg spurte gate-mannen om han kunne ordne misforståelsen - men han hadde visst en dårlig dag på jobben for det "avblåste han meg glatt" med å si "nope" til, før han kontaktet noen på radioen og snudde ryggen til meg. Takk for hjelpen, gitt! Gidd å ta deg jobb i et serviceyrke når du ikke yter noe service...?

Vel på flyet prøvde vi igjen å ordne misforståelsen ved å spørre flyverten i bakre del av flyet om han kunne ordne saken for oss - og det var klart han kunne. Han var så utrolig hyggelig, åpen og velkommende. Både jeg og Olav fikk gratis vannflasker hos han, og han stod lenge og pratet med oss / Olav om fly og jobben. Han var i tillegg utrolig klar og tydelig på PA'en når han holdt sikkerhetsgjennomgangen, igjen sitter jeg igjen med god smak av Norwegiancrewet. Thumbs up, kudos, pluss i boka til han!


Eh…. er vi i Norge? Hvor er fjellene liksom? Ah, stemmer, vi er ved jæren! Høhø.

Vel på Sola var det dags for høydepunkt nr2 på turen; omvisning på DY tech! Olav kjørte hele den LAAANGE veien fra terminalen bort til den store hvite bygningen, hvor vi ble tatt i mot av Stein. Hadde det klart for meg at de fleste fly er innom på nattstopp - og siden vi var innom midt på dagen så var planen å kun se litt på området hvor de faktisk skrur og mekker på flyene vi legger vår lit til. Forventet ingen ting. Dermed var gleden i taket når en skinnende Boeing 733 stod foran øynene våre! Ferdigmekket og klar for inspeksjon av argusøyne fra nord, hehe. Det ble hodestikking i de fleste åpninger og hull, forklaring av alt man lurte på - og til slutt en liten gjennomgang av hvordan det ser ut i cockpiten om alt virkelig går til helvete, hehe. Flyet ble så hentet for å bli satt i trafikk igjen, dermed tok vi oss tid til å se litt nærmere på to motorer som stod klare fra mekking. Videre gikk turen inn i lakkeringshallen ved siden av "hovedhallen" - før vi til slutt fikk en liten omvisning på "småverkstedene" samt kafferommet. Utrolig spennende, utrolig lærerikt og utrolig snillt gjort av Stein å vise oss rundt - så tusen tusen hjertelig takk. Jeg kommer til å huske den omvisningen lenge!


Sukk, nå er jeg vel avslørt en gang for alle. Jeg er egentlig bare 6 år gammel!


Dette var bittelitt skummelt, for jeg synes sånne store motorer er litt "fryktblandet fryd". Visste ikke man kunne sitte i dem heller, her går man og har inntrykk av at alt på flyet er skjørt og kan falle fra hverandre…. That's all changed now!


"Æææææh jeg står på en vinge. WEEE!" Dere kan tro det var surrealistisk å sitte på et fly et par timer senere og tenke på at man hadde stått der ute.


Viktig med godt verktøy...


En motor med fanblades - og en uten. Jeg er vel av de fåtalls jenter som finner sånnt her fascinerende (samt uten å være sånn som hu i "norske attraksjoner"…..hoho )

Sikkerhetskøa på Sola så slettes ikke verst ut da vi hadde landet, så vi så an tiden og avgjorde at det var tid nok til å svippe oppom jobben til Olav før jeg skulle videre til Oslo om drøyt halvannen time.Artig å se oljegreiene Olav jobber med, jeg er og blir teknologi/ingeniørnerd og lar meg lett engasjere av nye ting. Takk for omvisning, selv om den ble kort!

Vi ankommer Sola 18.40, og en tung stein raser langt ned i magen da sikkerhetskøa "frå helvete" breier seg ut foran meg. Jeg vaser rundt i villede mens jeg prøver å skille bagdrop-køene fra sikkerhetskøa, og finner nå til slutt enden av køa. Jeg har aldri i mitt liv vært så oppgitt og motløs, kom aldri til å rekke flyet. Men takk gud, i det Olav kom tilbake fra å ha parkert bilen så fikk jeg SMS fra SAS - flyet mitt var forsinket! JIPPI - første gang jeg har blitt så glad for å få forsinkelse på flyet…. Det ble iallefall 40 minutters kø, godt å ha en kompis å støtte seg på da Etter å ha kommet oss gjennom helvetet var det ikke lange tiden å vente før det var klart for boarding. Sa farvel for nå til Olav og boardet flyet. Spurte om været da jeg igjen var tidlig inne på flyet, men flyvertinna var stressa og rimelig kjipen. Det var ikke noe avgjørende eller viktig, for all del, men i forhold til Norwegian ble det rett og slett forskjell. Klasseseier til Norwegian. Fikk ei heller gratis vann på tross av en tåre eller to som trillet ned, men det hadde man fått hos Olav så hvem trenger vel service fra SAS

SVG-OSL ( SK4046 )
LN-TUH
19:15-20:05
(19:50-????)
122 pax


Flyturen "over fjellene" gikk alt i alt greit den også, satt ved siden av et hyggelig og litt eldre Oslopar fra den bedre vestside. De jobbet visst litt innenfor olje så man ble nå pratende om det hele veien, og når vi landet i Oslo tilbudte de tilogmed å kjøre meg dit jeg evt. skulle (!). Det var nå alt for meget, skulle uansett inn til Oslo S med flytoget, men takket for tilbudet. Satt forøvrig på sete 12A (rett bak nødutgangen) - utrolig dårlig beinplass. Fra flytoget bar det rett på Café Mono med 3 venninner - vi fikk vel et blikk eller to når det kom ei jente med en stor forbanna fjellryggsekk på ryggen inn i de sene kveldstimer *ler* Jaja, man er og blir nordlening, hæ? Begynte en konsert på Mono så vi bevegde oss bort til Internasjonalen og tok ei utepils. Herlig herlig herlig!


På vei ned til Gardermoen


Dette utestedet står vel strengt tatt for alt jeg IKKE står for, men then again ble jeg bare påspandert øl her. No money left behind! *ler*

Ellers var det 2 fine dager i Oslo, flott vær og parkliv med grilling og klesbruk på et sosialt akseptert minima Eneste som jeg fant litt ubehagelig var den åpne narkobruken... For all del er det sikkert noe man blir vant med etterhvert, men for sarte nord-norske sjeler er det ganske ekkelt. Jeg finner Bergen en mye hyggeligere by det er lett å finne fram i, med mindre "skyggesider" og en mye lettere atmosfære. Stortrives rett og slett i Bergen - Oslo not so much.

OSL-TOS (SK4494)
LN-TUL
16:20-18:10


Lørdagen var det dessverre på tide å dra hjem. Med sikkerhetskøa fra Sola friskt i minnet - samt en haug med sydenturister som stod i kø ved bag-drop'ene - tok jeg ingen sjanser og stilte meg rett i køa 11.00. Siden man nå først hadde kvittet seg med flyskrekk-nervøsiteten trengte man ikke noe annet å være nervøs for før flyturen.... Dermed trodde jeg ikke det kom til å bli noe Scanairtreff denne gang - men jaggu ble det ikke et særs hyggelig "minitreff" med kaffe og flyprating allikevel! Takk for treffet, selv om "vi" bare ble to

OSL-TOS gikk som en "flyvende drøm". Jeg var så avsindig avslappet, rolig og glad! Følte full kontroll, og mens jeg hørte på musikk og flyet fløy gjennom en drømmeverden av skyer hadde jeg en skikkelig "høydare" (nr4 kanskje..? Har mistet tellingen). Flyet var stappfullt av turister som skulle videre til Svalbard samt en del nordleninger på tur hjem fra fyllaturer i sydligere strøk - og det slo meg hvor lite folk setter pris på en flytur. Jeg sitter klistret til vinduet, føler meg priveligert av å få muligheten til å kunne se verden fra himmelen, selv et tett skydekke gir fascinasjon. Men hver til sin smak, I guess. Satt på sete 5A, meget god beinplass denne gang.


Et lite øyeblikk kunne man tro vi hadde flydd direkte til Longyearbyen, hehe

For å sammenlikne Norwegian og SAS litt, fortsetter Norwegian å imponere når det kommer til "å føle seg tatt vare på". SAS blir mye mer kaldt og "overlegent", der hvor Norwegian er mer folkelig og down to earth. Det er rett og slett ikke mye som skiller Norwegian og SAS i mine øyne ellers; like rævva setekomfort, like varierende plass framme / baki flyet og like "on time". Forresten vil jeg gi pluss i boka til handlingselskapet til norwegian på Flesland (selv om de gjorde en generalbrøler i dag...) - jeg satt og beundret hvor pent baggasjen ble behandlet da de lastet den inn.

Alt i alt en utrolig flott "liten" ferietur sørana, blir stadig vekk overrasket over hvor hyggelige folk er - spesielt fra på forumet Takk til alle jeg har møtt, også de jeg dessverre ikke fikk møtt. En spesiell takk til Olav som både spanderte og var et utrolig artig reisefølge! Blir ikke lenge til neste gang, eh?

Last edited by Polaris; 21-06-2010 at 00:19.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2010, 23:57   #3
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Goin' out west

Bra TR Polaris!

Stein skal ha en stor takk for at han slapp 2 flygale folk inn for å se på fly. Det var rart å se igjen hangaren etter nesten 4år... Kjente meg jo med en gang igjen, men det var noe som "ikke stemte"...

Jeg sier takk for turen Polaris, det er alltid gøy med selskap! Satser på ny mulighet snart!

Rammstein skal ikke forbigås i stillhet heller. En meget bra konsert (som forventet )
Men jeg savnet i hvert fall en sang... Engel... Men jeg fikk da favoritt sangen min: Du riechst so gut Men det skulle ha vært mørkere Bergen, det var for lyst for et slikt show som Rammstein kommer med...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 00:09   #4
brudeferden.no
has left the building
 
brudeferden.no's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: Tromsø
Posts: 137
Default Re: Goin' out west

Heia og velkommen hjem ! Du skriv så søkkanes godt og det e utrulig artig å følge med!
__________________
...has left the building...


Kan fortsatt treffes på:

My web www.brudeferden.no or Flickr
brudeferden.no is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 00:37   #5
Keypoint
ScanFlyer Airborne
 
Keypoint's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
Default Re: Goin' out west

Herlig trip-report! Kjekt å se at basillicus aeronauticus fortsatt biter Så ut som du hadde en riktig fin tur! Ser frem til flere rapporter fra turene dine

Last edited by Keypoint; 21-06-2010 at 00:39.
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 00:43   #6
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Goin' out west

Flott rapport, Polaris!
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 01:11   #7
Morten
ScanFlyer Blue
 
Morten's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 253
Default Re: Goin' out west

Du må fortsette og skrive om dine reiser Veldig bra underholdning!
Så det er bare å bestille deg en ny reise
Morten is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 01:17   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,509
Default Re: Goin' out west

Godt skrevet. Morsomt å se hvor langt du er kommet på dette drøye året. Var ikke noe 'forumterapi' i mine problemår, men dårlige kamerater og seating nær drikketralla funker også brukbart.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 02:39   #9
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
Default Re: Goin' out west

Bra skrevet dette her Som MOW sier: Morsomt å se hvor langt du er kommet på dette drøye året. Måtte det bare fortsette helt til skrekken er borte for alltid
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 03:54   #10
LN-FAB
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: OSL
Posts: 226
Default Re: Goin' out west

Flott rapport! skulle gjerne ha hatt en tur på DY-tech jeg også!

PS! Er det mulig å få bilde nr. 4 i ennda større format? Trenger ny skrivebordsbakgrunn

Last edited by LN-FAB; 21-06-2010 at 03:57.
LN-FAB is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 08:51   #11
LN-TAL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2005
Posts: 561
Default Re: Goin' out west

Flott rapport og fine bilder Ida. Ser ut som du har blitt tatt godt vare på, og fått en fin omvisning. Synd vi ikke kunne treffes denne gangen, men jeg fartet land og strand rundt, og har ikke vært annet enn en og annen svipptur innom OSL.
LN-TAL is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 16:39   #12
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
Default Re: Goin' out west

Takk for kåmments alle sammen!! Det er da man gidder å skrive TripReports

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Morsomt å se hvor langt du er kommet på dette drøye året. Var ikke noe 'forumterapi' i mine problemår, men dårlige kamerater og seating nær drikketralla funker også brukbart.
Ja det er ganske fascinerende, and I blame it all on the forum - som forøvrig har utrolig mange hyggelige folk gjemt bak nickene!

Quote:
Originally Posted by LN-FAB View Post
PS! Er det mulig å få bilde nr. 4 i ennda større format? Trenger ny skrivebordsbakgrunn
Send PM med mailadresse så kan du få originalfila

Quote:
Originally Posted by LN-TAL View Post
Flott rapport og fine bilder Ida. Ser ut som du har blitt tatt godt vare på, og fått en fin omvisning. Synd vi ikke kunne treffes denne gangen, men jeg fartet land og strand rundt, og har ikke vært annet enn en og annen svipptur innom OSL.
Tusen takk for det. Du skal også ha en STOR takk for å ha fortalt mange ting som jeg har tenkt på gjennom denne turen, som nevnt har det hatt en meget betryggende effekt. Vi treffes vel tidsnok et eller annet sted - forhåpentligvis på et fly....
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 16:59   #13
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
Default Re: Goin' out west

Kan du skjønne, jeg har alltid forestilt meg at du var en mann som likte menn men hvor feil man kan ta. Herlig å lese reisen din, kommer i godt humør av sånt.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 21:36   #14
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: Goin' out west

Knall bra raport, rett og slett
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2010, 22:49   #15
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default Re: Goin' out west

Meget velskrevet og underholdene rapport.
Madman is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 00:51   #16
LN-DAG
ScanFlyer Pensjonist
 
LN-DAG's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Troms
Posts: 849
Default Re: Goin' out west

Hei Polaris.

Så artig å lese denne "Goin' out west" TR. Virkelig godt dokumentert. Ser ut fra bildene at det har vært en kjempe flott tur med mange opplevelser og inntrykk. Så nå er det ikke bare CRJ200 som har dine fingeravtrykk, men også en 733 med dine fotavtrykk på vingen
Godt du hadde litt bedre vær sørpå enn her oppe.
Legger ved noen bilder fra TOS. Ikke verdens beste kvalitet, men viser nå avreisen og hjemkomsten.

Regner med at dette har gitt mersmak så jeg ser allerede nå frem til neste TR fra deg.
(Tekstene og bildene dine gjør at man får følelsen av å være tilstede)

--------------------------------------



På veg til sol, varme og vekterstreik






"Vi ønsker alle våre avstigende passasjerer en våt fornøyelse, og ikke glem at det er "Midnight Sun Marathon" i natt."




Mvh.
Dag H.

Last edited by LN-DAG; 22-06-2010 at 03:31. Reason: rettet stavefeil
LN-DAG is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 00:59   #17
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default Re: Goin' out west

Glimrende rapport igjen, Polaris! Når jeg leser det du skriver, gleder jeg meg alltid allerede til neste gang
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 01:12   #18
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Smil Re: Goin' out west

flott lesning dette her :-) rammstein konserten var jeg på og, meget bra.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 01:52   #19
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
Default Re: Goin' out west

Quote:
Originally Posted by ENGM 911 View Post
Kan du skjønne, jeg har alltid forestilt meg at du var en mann som likte menn men hvor feil man kan ta.
LOL - så du vart skremt når jeg skrev i en annen tråd "vi sees kanskje neste helg"? Prøver å unngå slike misforståelser med å ha skrevet at "jeg er ei jente" på profilen min her, men er kanskje ikke alle som går og leser den.

Quote:
Originally Posted by LN-DAG View Post
Så nå er det ikke bare CRJ200 som har dine fingeravtrykk, men også en 733 med dine fotavtrykk på vingen
Må du ikke glemme en CFM563B-ettellerannet som har en motorcasing med my assmark on it! ....eller utelot du kanskje den med vilje?

----

Ellers må man bare si takk takk takk, fint å kunne bidra med litt underholdning tilbake for alt forumet "har gitt meg"
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2010, 03:17   #20
LN-DAG
ScanFlyer Pensjonist
 
LN-DAG's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Troms
Posts: 849
Southwest Re: Goin' out west

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post


Må du ikke glemme en CFM563B-ettellerannet som har en motorcasing med my assmark on it! ....eller utelot du kanskje den med vilje?
Du må ikke avsløre meg Filosoferte på hvordan jeg skulle formulere den, så dermed ble den utelatt med vilje. Regner med at motoren vil fungere ekstra godt
LN-DAG is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SVG West Atlantic 733/4F krølle Spotteralerts 6 24-07-2015 17:13
Key West. Cessna182 Reiseforum 4 13-02-2012 14:04
West Air og Air Atlantic slår seg sammen og blir West Atlantic ENGM RAMP Flyforum 4 31-10-2008 12:41
West Air Sweden spitfire Flyforum 0 24-06-2006 17:58
West Aviation AS GF1 Register- og ATC-Forum 1 22-05-2006 22:22


All times are GMT +2. The time now is 13:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.