![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi reiset hjem fra Florida til Norge mandag, MCO-EWR-ARN-TRD...
Gutta hadde kjøpt seg "Soft-Gun" i USA, som er som et leketøy å regne. Disse ble lagt i Kofferten. De kjøpte også "ammo", altså 10000 små plastkuler som de tok i håndbaggasjen.. Dette ble sjekket på MCO, ansvarlig Officer, ble tilkalt og godkjente dette, da dette bare var plastic, og helt ufarlig. På EWR var det ny sikkerhetssjekk. der ble det ny sjekk og bråstopp. Eskjene var merket Ammo, og dermed ulovlig.. da keh tilbød meg å ta de ut av eskene og legge plastkulene i en plastpose, ble jeg spurt om jeg ville fly eller ikke... Så plastkuler kan man ikke ta med seg over alt :-)
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja - det er egentlig det samme som at du pakker klærne dine i en boks merket 'Flammable liquid' ... Selv om innholdet er uskyldig, er boksen no-no.
Ingen klare definerte regler når det gjelder dette såvidt jeg kan se, så da vil man normalt bruke den strengeste fortolkning. Hvorfor la man ikke dette i kofferten med en gang? Man må jo skjønne at det kan oppstå dislusjon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Joda, hadde kanskje regnet med en diskusjon..
dette ble tatt i håndbaggasjen pga VEKT. 2 av koffertene veide over 60 lbs.. Så jeg tenkte at de plastkulene tar vi med oss.. fant også ut at det ikke finnes FASTE regler på hva som er lov/ikke lov. Det er til enhver tid personellet som har endelig myndighet på hva som er Go/No-Go...
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Jo, det finnes forsåvidt faste regler. Du hadde ammunisjon. Det er forbudt i håndbagasjen.
At det er leke-ammunisjon er egentlig irrelevant, akkurat som med lekevåpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, litt. og det var nok derfor den slapp igjennom i Orlando.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny sikkerhetskontroll kanskje på vei? | Whoop_whoop | Småprat | 0 | 14-10-2011 16:44 |
Kamera utstyr og sikkerhetskontroll | jameson82 | Småprat | 8 | 22-09-2011 15:50 |
Sikkerhetskontroll av barn | ENGM 911 | Småprat | 4 | 21-04-2011 00:28 |
Sikkerhetskontroll | RSL | Flyforum | 7 | 15-10-2008 00:28 |