![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hei,
har bare hatt forbindelse på FRA én gang før, da var det mellom to intra-Schengen flights med LH og det var en meget enkel sak. Neste uke skal jeg reise OSL-FRA med SK4751 (ankomst 11:45) og FRA-PHL med US703 (avgang 12:50). Så vidt jeg kan se vil dette normalt bety en transfer fra terminal B til C. I løpet av denne turen må jeg antagelig ta ut nytt boardingkort, passere ut av Schengen og muligens gjennom en sikkerhetskontroll eller to. Er dette kurant å rekke på 65 minutter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, det skal normalt ikke være noe problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Oppdatering: Vandringen fra terminal B til C var fort gjort, ca. 5 min. Det tok lenger tid å bli busset inn fra flyet.
Ombordstigning på flyet til PHL var en langtekkelig affære - først passkontroll ut av Schengen (ca. 5 min., inkl kø), deretter ny security (ikke noe problem med væske i forseglet pose) og til slutt immigrasjons-intervju. Det tok nesten 20 min., selv om jeg ikke hadde noen "rare" svar. Måtte innom 4 mennesker og fortelle samme historien hver plass (identitet, hensikt med reisen, første oppholdssted, hjemreisetidspunkt, om jeg hadde pakket bagasjen selv...). Til sammenligning tok selve DHS-intervjuet i PHL mindre enn 90 sekunder, inkl. fotografering og registrering av fingeravtrykk. Til gjengjeld var det nesten 50 minutter i kø... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Når man har immigrasjonsintervjuene på avreiseflyplassen, slipper man det da i USA og bare tollen man må ta i USA?? Har hittil bare flydd med SAS når jeg reiser over dammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Er "security sjekk", ikke en formell immigrasjon, som skjer ved avreise med amerikanske selskaper, så du må gjennom vanlig immigrasjon i USA
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-05-2010 at 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ok, takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er 1 time og 25 min nok? (innsjekk, non-schengen, OSL) | Glenn | Reiseforum | 6 | 29-04-2012 21:53 |
Non-Schengen -> Schengen transfer på ARN | badsofa | Småprat | 2 | 08-04-2012 18:43 |
I forbindelse med Veterans Day | LN-MOW | Flyforum | 0 | 11-11-2011 19:41 |
Transfer Schengen - non-Schengen i MUC | Edricson | Reiseforum | 5 | 28-11-2010 21:42 |
Separasjon i forbindelse med A388 | Dag Viking | Flyforum | 11 | 22-11-2005 23:37 |