![]() |
|
![]() |
#1 |
Ung flyspotter
|
![]()
Første post på forumet. Flyspotting er en større interesse en flysimming for meg, så da er scanair.no tingen
![]() Selvfølgelig skulle jeg til Gardermoen på fredag da US Airways kom ![]() ![]() Jeg gikk bort til 01L, men den så stengt ut. Det var barrierer på RWY linkene. Så gikk jeg bort til 01R, men der var det også knapt med fly. ![]() Derfra ser jeg også at flyene daler ned på 01L... Jeg går bort tilbake, og skjønner etterhvert at 01R blir brukt til T/O, og 01L til Landing. Jeg missa jo landinga til US Airways i kaoset, men fikk da med noe, bl.a. SAS sin A321. Første fly jeg så da jeg slo meg ned til slutt ved 01L var CSA, og deres 737 ![]() KLM kommer. Sist gang jeg brukte dette spottestedet, var dagen etter de kjørte utfor 1 februar 2008 ![]() Lufthansa kommer seilende over hva nå enn det huset inne på området er til ![]() ![]() ER det sånn at BAE 146 har for mye løft at den må ha en negativ vinkel på nesen under final? ![]() Så kom BA's buss ![]() Så får dere peke på hvor dere andre spottere stod ![]() ![]() En lengre buss. Jeg tror det er en av de første gangene jeg ser SAS sin Airbus A321. Brukes den på København-ruten? ![]() ![]() Så kom en Norwegian over trærne ![]() hehe ![]() ![]() Den siste før jeg tok bussen til GA-terminalen ved 01R/19L ![]() kommer mer, men det er jo 20 bilder som er limiten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ung flyspotter
|
![]()
Det begynte selfølgelig å regne på vei bort ditt, men det ga seg heldevis etterhvert.
Kult med den sprayen ![]() ![]() ![]() Første gang jeg ser Air Berlin på OSL. US Airways også for den gangs skyld ![]() ![]() Air Berlin på Take-Off run foran tårnet ![]() Et av de kuleste bildene synes nå jeg ![]() Det var en F50 Freighter på stand her ![]() Så var det høydepunktet. Tre bilder av US Airways ![]() ![]() ![]() Så forlot den Norsk jord for første gang Det kom et par spennende fly etter det, men først SAS ![]() Flere spottere ![]() ![]() Her kommer kalkunen (Eng=Turkey) ![]() ![]() Finnairs Embraer 190 på RWY. Ble ikke OneWorld på meg nei... ![]() ![]() ![]() DAT. Kommer deres MD87 noen gang til gardermoen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ung flyspotter
|
![]()
Det siste Norske flyet tok av
![]() Den siste jeg så var Lufthansas CRJ ![]() Så tok jeg bussen/toget hjem Siste motiv var denne, som stod ved SAS-museet ![]() Hva synes dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bra bilder dette!
![]() De første bildene var kanskje noe mørke? Men ellers helt kurrante og bra bilder ![]()
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 25-05-2009 at 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Mange bilder fra taket på GA terminalen, det er ikke bra.
Last edited by hurvert; 25-05-2009 at 07:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Kjempebra bildeserie, fint med litt alternative vinkler! Og siden du spør om SAS A321: Ja, de flyr mange av SAS Danmarks avganger på Oslo-København, og flyr ellers tyngre ruter ut fra Købehavn, som f.eks. Stockholm, London, Paris, Nice og Roma. SAS har åtte eksemplarerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var en fryd for øyet! Knallflotte bilder!
Hva slags kamerautstyr bruker du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ung flyspotter
|
![]()
Takker for kommentarer
Det med taket... Jeg skal ikke prøve å hevde min uskyld Det som skjedde var at jeg møtte en annen spotter der ved schau's buss (dere vet sikkert hvor det er). Når US Airwaysen kom, så gikk han til vindeltrappen opp til taket på garasjene til Schau's transport. Jeg tenkte jo ikke på det da, men han ga ikke antydning til at det var galt, og jeg så jo reglene etter denne turen (signa opp etter også) Gjort er gjort ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
evig optimist
|
![]()
kommet regler/forbud ang. å stå på taket der borte?
bra bilder forresten :-)
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fine bilder, det ble en flott dag på fredag
![]() Dette med taket på den garasjen, jeg forstår godt at det er fristende å gå opp dit. Det er ikke ulovlig, men det er heller ikke sikkert.... Det betyr at om en er uheldig å faller og slår seg, så er det kun ens egen feil. Dette taket er heller ikke konstruert for å ha mye folk gående oppå. Det er opp til OSL om de vil stenge trappen, den er der vel strengt att som en rømningsvei.
![]() |
#11 |
Ung flyspotter
|
![]()
Flott.. jeg føler meg lettet!
![]() Er det ikke Schau Transport som avgjør det? Det er jo dere bygning. Jeg bruker forresten Nikon D60 med Nikkor f4-5,6 55-200mm ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ung flyspotter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ung flyspotter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Er vinden fra nord imorgen, så tar de av på vestre bane 01L vil jeg tro. Da er flysamlingen det beste å stå. ( Min mening da ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjempe fin bildeserie!
![]() (er det papp på taket så er det myk isolasjon under, da kan det fort gå hull i pappen og vann trenge inn i isolasjonen. Dyrt for eieren) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Ung flyspotter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ung flyspotter
|
![]()
Men hva om den kommer nordfra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways | SNSK | TripReports | 54 | 25-04-2013 22:03 |
Litt rasisme og uvitenhet hos US Airways | Utflyttet | Flyforum | 14 | 23-11-2006 00:57 |
litt O/T trenger litt hjelp til nytt kamera | TigerBlack | Flyforum | 4 | 22-02-2005 23:31 |