![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det signaliseres i mange retninger om dagen. John Dueholm forsøker å rode de engstlige.
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
eeeehm........ han har iogforseg rett i det han sier, men hva naar kundene flytter vekk fra virksomheten?
tenka nu!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS har desidert størst markedsandel i Norge og størst antall passasjerer i Norge, sammenliknet med Danmark og Sverige. Markedsandelen er lavest i Danmark. SAS må videreutvikle Oslo, København og Stockholm som tre store knutepunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror normenn er hjernevasket om de virkelig tror at København har større knutepunkt potensiale en Oslo. Norges BNP er 30% større en Danmark, dermed omsetter normenn ca 30% mer på langruter en Dansker.
Hvorfor kan ikke Danskene fly opp til Oslo for å bytte fly til USA, er de redd for den store flyplassen !!! He he. Ganske pinlig spør du meg. Det er vel også en av hovedårsakene til SAS sine store vanskligheter, sammarbeidsproblemer. Uansett er vel langrutespørsmålet kjørt for SAS, tror ikke de er særlig velkommene uansett på OSL, ettervert som andre selskaper har grepet muligheter. Hurra for Skandinavisk sammarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
forklar for en <> blåruss please ? (ellers så ønskes selvsagt langruter i alle farger velkommen til OSL) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
CPH har et naturlig nedslagsfelt på ihvertfall 3 millioner mennesker, OSL har langt færre Og når i alle dager ble BNP = reiseaktivitet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei jeg vil anta at BNP som er en slags måleenhet for økonomien i et land, gjenspeiler flytrafikken ganske bra. Eksempelvis ta flytrafikkfallet i Sverige, som er ganske proposjonalt med fallet i økonomien.
Kanskje ikke det er like mange normenn som flyr, men de flyr mer business osv, så den samlede verdien er høyere, det er jo dette flyselskaper er interesert i. Velkommen, det spørs jo om normenn velger SAS fremfor Thai da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
BNP har et TOTAL sammenheng med flytrafikk. Hvem starter rute til Somalia. !! Last edited by basejumper; 13-08-2009 at 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Å anta noe uten å kunne legge frem noen dokumentasjon for å bygge opp under antagelsene er igrunn litt håpløst å komme med basejumper/businessmannen.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Rent tull, det er vel slik man inbiller seg for å svelge alle kamelene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg mener vel helt klart at en av hovedårsakene til SAS sine problemer er at de ikke har lagt langrutene der de egentlig skulle ha vært. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Forklar hva du mener med rent tull, at 50% av de reisende starter utenfor Skandinavia....?? Dette er ikke noe jeg antar men faktiske tall fra M.I.D.T (Et firma som Lufthansa er tungt inne paa eiersiden, som leverer salgsstatestikk fra alle IATA selskaper) baade gjennomfoerte reiser og salg analyse 3 maaneder frem i tiden....
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 13-08-2009 at 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har ikke flydd SAS på 3 år, så jeg håper ikke det har blitt så ille. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Island har flere internasjonale passasjerer enn Norge? Den skal du få lov til å bevise ![]() Det er vel i tillegg MANGE grunner til at Somalia ikke er et land med et utall flyruter. Lav BNP er nær sagt det minste problemet (skjønt man kan selvfølgelig innvende; er ikke fattigdom/elendighet årsaken til de enorme urolighetene i landet?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror vel at SAS kunne hatt en liten mulighet til å hente inn det tapte ved å legge knutepunktet til "SAS", som er = SCANDINAVIA som er = Oslo, Stocholm, København.
At ikke et så stort selskap har forstått et så enkelt og prinsipielt viktig faktor, er for meg helt utrolig. Jeg personlig setter ikke min lilletå in i et SAS fly før Norge har et riktig antall langruter med SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
VTOL til transport-knutepunkt | KjetilK | Flyforum | 3 | 23-02-2025 15:28 |
SAS lancerer CPH-Bremen og CPH-Humberside + re-start av BKK | jefi99 | Flyforum | 13 | 24-03-2014 11:47 |
SAS klager over CPH's CPH Go-terminal - og får ret! | jefi99 | Flyforum | 8 | 23-12-2011 14:15 |
SAS flyr A340 CPH-OSL-CPH i dag! | Star Flyer | Småprat | 1 | 13-11-2011 18:44 |
Opp som SAS Braathens og ned som SAS Norge | LN-KGL | Flyforum | 22 | 01-06-2007 21:11 |