![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 896
|
![]()
Noen som vet hvor denne flyr/har flydd fra og hva slags maskin det er?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
DAF= Danish Air Force. Såg en C-130 på vei nordover idag, kan være den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 896
|
![]()
Hmm mulig, hørte den fikk gate 23 så tror egentlig det er en av CLene deres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 896
|
![]()
Hørte den dro I dag. Tror den ble klarert til "Station North" men er ikke sikker. I tilleg kom NAF34 nå nettop og fikk Gate 22. Noen som vet hvor Station North egentlig er?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]() Quote:
Det var for øvrig en Royal Netherlands Air Force C-130 også i Bodø i dag. Siden den tok inn pax på sivil side antar jeg at denne skulle til Bjørnøya, men jeg kan jo ta feil.... Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 896
|
![]()
Akkurat, var litt usikker om det var Station North eller noe annet de ble klarert til.
Espen: NAF C-130en dro videre til Jan Mayen, regner med de fløy for RNoAF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Da er de to samme tilbake idag. Artig å se to modellene ved siden av hverandre. Hvorfor feathrer C30J modellen propellen på bakken mens den gamle H(?) modellen har de i "fine pitch"?
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
Forenklet versjon: ![]() De nye motorene har en egen aksling og turbin til å drive propellen, så turtallet på motoren (gassgeneratoren) og propellen kan varieres hver for seg. Forenklet versjon: ![]() (Bildet er litt misvisende, da den lilla akslingen i praksis går inni den grønne akslingen på bla. motorene til C-130J, og kommer ut foran hvor den kobles til en girkasse.) Ved å ha propellene i "feather" gir de minimalt med skyvekraft, og de stopper fortere når motoren stoppes. Last edited by KennethGS; 25-07-2008 at 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL BOO VRY BOO OSL - TR med blant annet helikopter i terrorens tegn | NordicMaster | TripReports | 7 | 31-07-2011 15:30 |
BOO-OSL-LHR-NCL-LHR og LGW-OSL-BOO med DY og BA | eirikma | TripReports | 7 | 20-02-2011 12:25 |
Gråværsdag BOO 02.02.11 | orhel | Bilder & foto | 3 | 04-02-2011 22:57 |
MINI Tripreport - TRD-BOO-TOS-BOO-TRD med DY | LTH | TripReports | 7 | 15-01-2011 20:23 |
TRD-BOO-NVK-BOO-TRD KLAPPSETE! | enva | TripReports | 14 | 24-04-2009 19:47 |