![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
De skyhøye drivstoffprisene gjør at flyselskapene ønsker seg fly som kan ta enda flere passasjerer per flygning enn i dag.
Håper de har funnet en ny type drivstoff enn bensin innen da. Et fly med 1000 passasjerer bruker vel ikke akkurat lite bensin. ![]() http://e24.no/utenriks/article2471261.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Målet er jo å få forbruk per passasjer nedover, og her kan man jo begynne å snakke om potensiale for stordriftsfordeler
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Tanken bak dette er helt enkelt.
Fordele Basic Weight (fly inkl. utstyr, seter, tepper, osv) pa flest mulig seter. Vi ser det jo en god del dekader: Ser du pa base-line modell i flyfamilier, sa ser du de vokser: 1.737 Generasjon: 737-200 baseline modell 2. 737 Generasjon: 737-300 baseline modell (+20% kapasitet) 3. 737 generasjon: Her kommer overraskelsen: 737-700er er baseline modell, mens hetest selgeren er 737-800er, som viser den beste forhold av Basicweight / antall flypax. I de siste 3-5 aret har utsolgt -800er de -700er hver eneste ar, fordi de selskaper setter mere og mere pris pa CASM og ikke pa ökt rekkevidde. Denne trenden vil forsette. Det vil vaere unntaker som Southwest som holder seg under 150 seter, mens de fleste vil bestille -800er.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Om en går til de opprinnelige artiklene på engelsk ser en at det er snakk om at Airbus må opp i 40 A388er per år før de vil tenke på en A389, og dermed snakker vi om tidligst 2011. Last edited by brendas; 09-06-2008 at 07:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
Last edited by LN-AØR; 10-06-2008 at 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Da venter vi på bildet av A380-100 - det burde bli en som en forvokst humle md lange vinger
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
A380'en ser uten TVIL mye bedre ut når den får litt lengre kropp....
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Har bare ventet på det. Har alltid syns 380'en ser merklig kort ut. Tror nok vi vil se en forlengelse av den med tiden.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Vingen til 380 er faktisk overdimensjonert for dagens modell (-800) og er konstruert for å tåle en stretch uten at rekkevidden blir for skadelidene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Rekkevidden blir skadelidende med mindre de økter MTOW og tankvolum, eller får redusert vekta og/eller redusert drivstoff-forbruket/drag ol. En stretch = mer vekt = mindre rekkevidde for samme mengde fuel. Men ja, vingene er overdimensjonert for -800en, og er god for adskillige flere tonn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Jepp, som følge av en høyere MTOW. GP7277 på A380F ville ha en thrust rating på 77klbs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]()
Proposjonene på -900 utgaven var mye riktigere hvis foto-montasjen stemmer omtrent. Mye penere!
__________________
Flights ahead: Litt smårusk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vil Norwegian bli større enn SAS | FlyboyKarsten | Flyforum | 10 | 18-09-2010 22:02 |
Nå vil flyselskapene få bøter | sirpjalle | Flyforum | 0 | 18-04-2007 09:25 |
- Bergen Air Transport vil satse på større fly | LN-SEK | Flyforum | 21 | 04-02-2006 13:23 |
Flyselskapene vil straffe Avinor | sail4fun | Flyforum | 16 | 05-12-2005 17:50 |
Schiphol vil ha enda flere nordboere | DY | Flyforum | 14 | 07-03-2005 10:14 |