![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Enda flere ben å stå på, og litt mere penger inn i kassa.....og NAX må føye til BDU på rutekartet sitt også..
Jeg regner med at SAS ikke anket da, siden pressen nå slår det opp igjen idag.. finans/article2163504.ece Gratulerer NAX..... ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Det hjelp på børs også:http://hopey.netfonds.no/indices.php...I&exchange=OSE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
SK legger vel ned OSL-BDU da, skulle jeg tro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Ifølge norwegian.no skal NAS også starte Tromsø-Bodø-Trondheim. Hvilke frekvenser det er snakk om er enn så lenge uvisst.
Det skal bli meget spennende å se hva SAS foretar seg med sine ruter på TOS-BOO-TRD og OSL-BDU.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]() Quote:
Skal de fly med mindre enn halvtomme fly da??? Jeg ser det som sikkert at SAS forsvinner om NAX åpner ruter i samme omfang hit. (Og dagens struktur er jo tilpasset reismønster til forsvaret)
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
SAS klarte seg mer enn greit da BU vant forsvarskontrakten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Herlige nyheter, og endelig kommer kystruten TRD-BOO-TOS, den har jeg venta på lenge
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]()
Braathens (var det til og med Braathens S.A.F.E?) vant forsvarskontrakten i en periode med litt annen prisstruktur og litt annen vilje til å tape penger for å beholde markedsandeler. Jeg tror SK legger ned OSL-BDU.
Dersom vi fortsatt får se noe fra SAS-konsernet på Bardufoss, vil jeg heller gjette på WF-mating til BOO eller noe slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 240
|
![]()
Da det i en periode ble fløyet "dobbelt" på Bardufoss var det vel bare BU som fløy til OSL. Fokker-50 rutene til SAS gikk bare til Tromsø og Bodø via Evenes så vidt jeg husker, eller tar jeg feil?
Dersom WF starter BOO-BDU tror jeg det kan bli en god rute. Denne muligheten forsvant rundt 2002 til stor forvilelse for både oss pendlere og Forsvaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]()
Jeg tror i hvert fall ikke SK legger ned sånn uten videre, uten å gjøre et forsøk. Det ville jo være som å dekke bordet for DY og nærmest lempe penger i fanget på dem.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
Join Date: Oct 2005
Posts: 46
|
![]()
En fordobling af kapaciteten vil ikke være forsvarlig på en plads som BDU,
så vi kan nok forvente os at minst én afgang (f.eks.) middagsafgangen bliver erstattet af et alternativ med WF/SK via BOO. En anden mulighed er at "downsize" eller nærmere "rightsize" materiellet så man opretholder frekvenser og dermed tilbud til forretningsrejsende. Kan BDU blive en rute for den "nye" CRJ 900 i SAS-farver? ;-) Yabadoo |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]() Quote:
Da lurer jeg mer på hvordan Norwegian skal håndtere alle som ikke skal punkt-til-punkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,323
|
![]()
De fleste i forsvaret har vel god trening i å vente...
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Uten SAS og et nettverksselskap på BDU vil det nok være marked for WF-ruter til TOS/BOO, så jeg håper WF vet sin besøkelsestid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Uansett så reiser man uavhengig av hvor "avtalepartneren" flyr. Norwegian rotet seg bort med rutetilbud til Andenes en periode og de hadde ikke Forsvaret avtale med. -Man måtte allikevel reise med Norwegian (Fokker 50) til Bodø eller Tromsø. Tror man reiser med avtalepartneren så fremt de faktisk har ruter til bestemmelsesstedet.
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NAX flygesjef | Jeremiassen | Småprat | 15 | 28-10-2011 20:49 |
NAX og KLM ZV | Aleksander Maaland | Register- og ATC-Forum | 8 | 18-10-2009 10:30 |
NAX 622 nå ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 2 | 07-09-2009 22:22 |
Nax Reg | Rossiyskie Avialinii | Register- og ATC-Forum | 2 | 21-11-2008 14:08 |
SAS mister forsvarskontrakten!! | Yabadoo | Flyforum | 30 | 20-04-2008 21:13 |