![]() |
Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
Enda flere ben å stå på, og litt mere penger inn i kassa.....og NAX må føye til BDU på rutekartet sitt også..
Jeg regner med at SAS ikke anket da, siden pressen nå slår det opp igjen idag.. finans/article2163504.ece Gratulerer NAX.....:nor |
Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
Det hjelp på børs også:http://hopey.netfonds.no/indices.php...I&exchange=OSE
|
SK legger vel ned OSL-BDU da, skulle jeg tro
|
Ifølge norwegian.no skal NAS også starte Tromsø-Bodø-Trondheim. Hvilke frekvenser det er snakk om er enn så lenge uvisst.
Det skal bli meget spennende å se hva SAS foretar seg med sine ruter på TOS-BOO-TRD og OSL-BDU.. |
|
Quote:
|
Quote:
Skal de fly med mindre enn halvtomme fly da??? Jeg ser det som sikkert at SAS forsvinner om NAX åpner ruter i samme omfang hit. (Og dagens struktur er jo tilpasset reismønster til forsvaret) |
SAS klarte seg mer enn greit da BU vant forsvarskontrakten
|
Herlige nyheter, og endelig kommer kystruten TRD-BOO-TOS, den har jeg venta på lenge:D
|
Quote:
Dersom vi fortsatt får se noe fra SAS-konsernet på Bardufoss, vil jeg heller gjette på WF-mating til BOO eller noe slikt. |
Da det i en periode ble fløyet "dobbelt" på Bardufoss var det vel bare BU som fløy til OSL. Fokker-50 rutene til SAS gikk bare til Tromsø og Bodø via Evenes så vidt jeg husker, eller tar jeg feil?
Dersom WF starter BOO-BDU tror jeg det kan bli en god rute. Denne muligheten forsvant rundt 2002 til stor forvilelse for både oss pendlere og Forsvaret. |
Jeg tror i hvert fall ikke SK legger ned sånn uten videre, uten å gjøre et forsøk. Det ville jo være som å dekke bordet for DY og nærmest lempe penger i fanget på dem.
|
En fordobling af kapaciteten vil ikke være forsvarlig på en plads som BDU,
så vi kan nok forvente os at minst én afgang (f.eks.) middagsafgangen bliver erstattet af et alternativ med WF/SK via BOO. En anden mulighed er at "downsize" eller nærmere "rightsize" materiellet så man opretholder frekvenser og dermed tilbud til forretningsrejsende. Kan BDU blive en rute for den "nye" CRJ 900 i SAS-farver? ;-) Yabadoo |
Quote:
|
Quote:
Da lurer jeg mer på hvordan Norwegian skal håndtere alle som ikke skal punkt-til-punkt. |
Quote:
|
De fleste i forsvaret har vel god trening i å vente...
|
Quote:
|
Uten SAS og et nettverksselskap på BDU vil det nok være marked for WF-ruter til TOS/BOO, så jeg håper WF vet sin besøkelsestid.
|
All times are GMT +2. The time now is 08:44. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.