Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Da fikk NAX forsvarskontrakten da... (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=25969)

ENGM RAMP 21-12-2007 11:39

Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Enda flere ben å stå på, og litt mere penger inn i kassa.....og NAX må føye til BDU på rutekartet sitt også..

Jeg regner med at SAS ikke anket da, siden pressen nå slår det opp igjen idag..

finans/article2163504.ece

Gratulerer NAX.....:nor

Concorde 21-12-2007 11:53

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Det hjelp på børs også:http://hopey.netfonds.no/indices.php...I&exchange=OSE

CK 21-12-2007 12:51

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
SK legger vel ned OSL-BDU da, skulle jeg tro

sukram 21-12-2007 15:35

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Ifølge norwegian.no skal NAS også starte Tromsø-Bodø-Trondheim. Hvilke frekvenser det er snakk om er enn så lenge uvisst.

Det skal bli meget spennende å se hva SAS foretar seg med sine ruter på TOS-BOO-TRD og OSL-BDU..

sirpjalle 21-12-2007 15:39

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Skal fly soldater for en milliard

Tommy777 21-12-2007 15:54

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Originally Posted by CK (Post 228209)
SK legger vel ned OSL-BDU da, skulle jeg tro

Ikke tale om.

M609 21-12-2007 15:59

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Ikke tale om.
?????

Skal de fly med mindre enn halvtomme fly da???
Jeg ser det som sikkert at SAS forsvinner om NAX åpner ruter i samme omfang hit. (Og dagens struktur er jo tilpasset reismønster til forsvaret)

Tommy777 21-12-2007 16:22

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
SAS klarte seg mer enn greit da BU vant forsvarskontrakten

MD11 21-12-2007 16:39

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Herlige nyheter, og endelig kommer kystruten TRD-BOO-TOS, den har jeg venta på lenge:D

gustavf 21-12-2007 18:47

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Originally Posted by Tommy777 (Post 228248)
Ikke tale om.

Braathens (var det til og med Braathens S.A.F.E?) vant forsvarskontrakten i en periode med litt annen prisstruktur og litt annen vilje til å tape penger for å beholde markedsandeler. Jeg tror SK legger ned OSL-BDU.

Dersom vi fortsatt får se noe fra SAS-konsernet på Bardufoss, vil jeg heller gjette på WF-mating til BOO eller noe slikt.

Brave 21-12-2007 19:06

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Da det i en periode ble fløyet "dobbelt" på Bardufoss var det vel bare BU som fløy til OSL. Fokker-50 rutene til SAS gikk bare til Tromsø og Bodø via Evenes så vidt jeg husker, eller tar jeg feil?

Dersom WF starter BOO-BDU tror jeg det kan bli en god rute. Denne muligheten forsvant rundt 2002 til stor forvilelse for både oss pendlere og Forsvaret.

litt-amatør 21-12-2007 23:22

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Jeg tror i hvert fall ikke SK legger ned sånn uten videre, uten å gjøre et forsøk. Det ville jo være som å dekke bordet for DY og nærmest lempe penger i fanget på dem.

Yabadoo 22-12-2007 08:40

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
En fordobling af kapaciteten vil ikke være forsvarlig på en plads som BDU,
så vi kan nok forvente os at minst én afgang (f.eks.) middagsafgangen bliver erstattet af et alternativ med WF/SK via BOO.

En anden mulighed er at "downsize" eller nærmere "rightsize" materiellet så man opretholder frekvenser og dermed tilbud til forretningsrejsende.

Kan BDU blive en rute for den "nye" CRJ 900 i SAS-farver? ;-)

Yabadoo

TCAS 22-12-2007 10:42

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Originally Posted by Yabadoo (Post 228403)

Kan BDU blive en rute for den "nye" CRJ 900 i SAS-farver? ;-)

Da må i så fall ruten flys av SAS DK. Det tror jeg er tvilsomt.

gustavf 22-12-2007 10:50

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Originally Posted by Yabadoo (Post 228403)
En anden mulighed er at "downsize" eller nærmere "rightsize" materiellet så man opretholder frekvenser og dermed tilbud til forretningsrejsende.

Fjerner man forsvaret så er mengden forretningsreisende til BDU tilnærmet null.

Da lurer jeg mer på hvordan Norwegian skal håndtere alle som ikke skal punkt-til-punkt.

Farmer 22-12-2007 11:01

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Originally Posted by gustavf (Post 228423)

Da lurer jeg mer på hvordan Norwegian skal håndtere alle som ikke skal punkt-til-punkt.

Det skal bli spennende å se hvordan de løser akkurat den biten, men man skal vel ikke se bort fra at Forsvaret får seg en overraskelse på en del av reisene som går utenfor DY-land, og de oppdager at de ikke bruker et nettverksselskap lenger. Forsvaret har jo også mange reiser der bare Widerøe og SAS flyr og da blir det vel å regne inn good tid (2 timer) for flybytter og ny innsjekk.

TG923 22-12-2007 23:41

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
De fleste i forsvaret har vel god trening i å vente...

F35Landing 23-12-2007 00:33

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Quote:

Da det i en periode ble fløyet "dobbelt" på Bardufoss var det vel bare BU som fløy til OSL. Fokker-50 rutene til SAS gikk bare til Tromsø og Bodø via Evenes så vidt jeg husker, eller tar jeg feil?
SAS fløy BDU-OSL direkte med MD-80. Men det var vel ikke mer enn én eller to avganger om dagen eller noe sånt.

TCAS 23-12-2007 11:06

Re: Da fikk NAX forsvarskontrakten da...
 
Uten SAS og et nettverksselskap på BDU vil det nok være marked for WF-ruter til TOS/BOO, så jeg håper WF vet sin besøkelsestid.


All times are GMT +2. The time now is 08:44.


Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.