Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2007, 21:12   #1
SK907
Newcomer

Default Spørsmål om innsjekk

Skal reise på eurobonusreise, men har kun referansenr. Reisen står i mitt navn, men poengene er brukt av et annet familiemedlem.

Hvordan sjekker jeg inn da når jeg kunn har refnr.? (EB kortet poengene er tatt fra er jo ikke mitt og jeg har en "elektronisk" billett.)

Lurte på om jeg kunne sjekke inn på nettet, men da har jeg jo ingenting å vise til i gaten,...eller..? Hvor får man da eventuelt boardingkort?

PS: Reisen består av 5 legs.
SK907 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2007, 21:15   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Default Re: Spørsmål om innsjekk

Checka in på internet och printa ut bekräftelsen.

Alternativt så skriver du in "refen" i automaten på flygplatsen.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2007, 21:20   #3
SK907
Newcomer

Quote:
Originally posted by Savipix

Checka in på internet och printa ut bekräftelsen.

Alternativt så skriver du in "refen" i automaten på flygplatsen.
Printeren virker ikke ..., men når du skriver inn refnr. på automaten samme dagen som reisen er, får du da boardingkort for alle leggene da, eller får du kun en og en strekke?
Old 31-05-2007, 21:43   #4
LN-SEK
ScanFlyer Gold

LN-SEK's Avatar

Har du fått mail med reisedataene?

Skriv ut den og ta den med.

Den var veldig god å ha i Bankok når jeg skulle hjem fra fra bonustur.

Hvis du ikke har fått mail, ring SAS og be dem sende deg det.

Hvis du ikke har skriver, så kjenner du vel noen som har?
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2007, 22:04   #5
SK907
Newcomer

Mnja kjenner vel noen som har skriver ja, men drar i mårra tidlig så den sjansen ryker nok. Fikk mail ja, men der står det vel ikke mere spennende enn hvilke strekker du skal fly og tidspunkt. Det jeg lurte på var om jeg måtte ha boardingkort eller bare kunne vise refnr. i gaten (noe som sikkert ikke går).

Men som Savipix skrev så går det sikkert an å skrive refnr. på automaten og får ut boardingkort da (håper alle leggene kommer ut med en gang, slik at denne prossesen ikke behøver å gjentas på hver flyplass)

Det jeg stussa på var at damen i skranken hos SAS sa at det var en elektronisk billett, så jeg ikke fikk billett...Og ettersom at reisen ikke var registrert på mitt EB kort, men et annet familiemedlem, så hadde jeg jo ikke noe "elektronisk" å vise fram...

Old 31-05-2007, 22:30   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally posted by SK907

Mnja kjenner vel noen som har skriver ja, men drar i mårra tidlig så den sjansen ryker nok. Fikk mail ja, men der står det vel ikke mere spennende enn hvilke strekker du skal fly og tidspunkt. Det jeg lurte på var om jeg måtte ha boardingkort eller bare kunne vise refnr. i gaten (noe som sikkert ikke går).

Men som Savipix skrev så går det sikkert an å skrive refnr. på automaten og får ut boardingkort da (håper alle leggene kommer ut med en gang, slik at denne prossesen ikke behøver å gjentas på hver flyplass)

Det jeg stussa på var at damen i skranken hos SAS sa at det var en elektronisk billett, så jeg ikke fikk billett...Og ettersom at reisen ikke var registrert på mitt EB kort, men et annet familiemedlem, så hadde jeg jo ikke noe "elektronisk" å vise fram...
Sjekk inn på internet på vanlig måte, når du kommer til flyplassen ber du om en utskrift av reiserute på billettkontoret, servicesenter eller i loungen.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2007, 03:11   #7
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

SAS trenger du ikke så mye annet enn deg selv og noe som kan vise at du heter det du påstår så lenge boolingen er bekreftet samt at du må være sjekket inn. Men ha referansenummer og utskrift av reiseruta uansett, det hjelper hvis det er ting som ikke stemmer...

Posting Rules