![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Denne går ut først og fremst til de som har erfaring med innsjekk:
Har billett med EK og tilslutning med SK. E-ticket viser 20 kg bag. allowance, men etter billetten ble bestilt har EK økt sin grense til 30 kg, noe også EK sitt billettkontor i St.holm bekrefter per mail, men sier samtidig at de ikke kan endre på itinerary da tilslutning kun har 20 kg. Dersom 2 pax tropper opp på innsjekk OSL med f.eks 25 kg hver, hva skjer? a) lar det gå, og gir oss SKs vanligste gebyr; 0,- b) tar betalt for 2X5 kg overvekt på SK sin leg (OSL-ZRH) c) tar betalt for overvekt på alle leg, OSL-CHC |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Skal man følge reglene til punkt og prikke, skal man betale overvekt OSL-ZRH. I praksis .. vel ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Er det ikke maincarrier`s vektregulativ man skal følge?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Det har ikke bydd på problemer for meg så langt.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Man skal vel følge det som står i e-ticketen, som er "det som ble kjøpt". Hvis e-tkt hviser to ulike vekter på legene, er det vel derimot ikke unormalt å gå med den høyeste av disse, men skal man følge regler og avtaler til punkt og prikke er det da overvekt for SAS-legget - men ikke videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Flyr f.eks SN OSL-BRU + EY BRU-AUH-CGK, første leg er codeshare SN EY, menes det fortsatt at jeg må følge, i dette tilfelle SN`s vektbestemmelser?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Men utgangspunktet er jo at det er det som står i billetten - som i "gamle dager" - printet på selve kupongen - som gjelder. Last edited by JoeW; 19-11-2009 at 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Problemet oppstår her fordi trådstarter har kjøpt en billett med tyve kilo - og carrier først i ettertid har øket bag allowance. Dermed er billetten alt utstedt med tyve kilo - og det er det trådstarter har kontrakt på. (Hadde carrier senket bag allowance til si 15K, ville fortsatt billetten være utstedt på 20K, og fortsatt ville det vært dette han kontraktsmessig kunne frakte). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Detta verkar vara väldigt blandat tillämpning på hos handlingagenterna. Har varit med om att folk har fått betala EXC för leg 1 när leg två har haft en allowance som är högre.
Har på min biljett till SAN 2PC över dammen och 1PC ORD-SAN-ORD på samma biljett men räknar med att jag kommer få ta med mig två PC på inrikessegmentet då SK är main carrier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spm ang. innsjekk av bagasje/setevalg | Sunnfjord | Reiseforum | 5 | 22-02-2011 16:55 |
Spørsmål ang identifikasjon | MartinL | Flyforum | 13 | 16-04-2010 14:36 |
Spørsmål ang. TSA | krølle | Flyforum | 0 | 08-11-2009 18:48 |
Et spørsmål ang. gjennomgående innsjekk. | Martin | Flyforum | 4 | 10-11-2006 17:36 |
Spørsmål ang DC-10 / MD-11 | N-3PB | Flyforum | 8 | 02-08-2005 21:18 |