![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lufthansa strammer reglene , og innfører regler om at PAX skal sitte fastspent under hele reisen. (ja du kommer fortsatt på potta)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Høres fornuftig ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Fra når? Var ikke slik på fredag.. men de anbefalte det. (på lik linje med alle andre selskaper)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ADS-B
|
![]()
ikke lenge siden jeg fløy intercont med LH, da sa de at pga nye regler MÅTTE du ha setebeltet fastspennt under hele turen.
Men virket ikke så det ble noe problem for de som ikke fulgte det påbudet. Var forresten første gang jeg har hørt dette.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har sittet med beltet på underveis så lenge jeg kan huske, så noen voldsom overgang vil det ikke bli.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
N/A
|
![]()
Samme her.. Jeg har opplevd turbulens før, så beltet er alltid på så lenge jeg sitter i setet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Request" var ordet de brukte om setebeltene såvidt jeg husker... Altså mer en anmodning enn en anbefaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
litt ute på sidelinja dog - men en gammel luftfartsvits sier jo at Dessen'e ombord i LH annonserer med "Ladies & Gentleman - please fasten your seatbelts - and we will only have one click"
![]() Tørr - men god ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
la merke til det samme på turen fra SFO (men kun på inter-kont legget). Smart! Jeg har aldri helt skjønt de som "river av seg" beltet id et øyeblikket fasten seatbetl skiltet slutter å lyse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Seatbelts must be kept fastened on board
New rules in the interest of passenger safety In the event of unexpected turbulence, injuries are often the result on board passenger aircraft, whereby this could be prevented in many cases if passengers kept their seatbelts fastened. For that reason, up to now Lufthansa has recommended that passengers keep their seatbelts fastened. In the interest of the safety of its passengers, the airline has now decided to make it generally compulsory to fasten seatbelts. Passengers will still be allowed to stand up, for example, to stretch their legs or to visit the toilet, unless fasten seatbelt signs are switched on. The new regulation also applies to Lufthansa Regional partners. Incidentally, the aircraft itself is designed to resist the extra strain resulting from turbulence without any significant damage.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og man kan vel fortsatt løsne litt på beltet når man har kommet opp og "Fasten seat belt" skiltet er slått av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian strammer inn bagasjereglene | runethomas | Flyforum | 43 | 25-02-2010 18:58 |
"Lufthansa strammer inn på benplassen" | Aleksander Maaland | Flyforum | 36 | 25-11-2009 14:15 |
Anskaffe setebelte....som belte? | anders320 | Samlerhjørnet | 15 | 28-01-2009 18:37 |
Dette er et belte, ikke en bombe | Concorde | Flyforum | 10 | 07-06-2008 21:00 |
Leasingselskapene strammer tommeskruene | LN-MOW | Flyforum | 3 | 07-12-2004 21:50 |