![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I mine øyne så er det ett og annet som ikke helt stemmer med dette bildet...
- Hvor er flyets skygge på bakken? - Flyet virker å være nærmere den berømte baren (bak fotografen) enn hva som er vanlig - Omrisset på landingshjulene er kornete, noe som tyder på resizing? - Menneskene på stranden virker unormalt små... Noen som er enig/uenig? http://www.planepictures.net/netshow.php?id=590286 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
nja, det finnes mange frekke bilder fra denne flyplassen om du søker. Jeg tror ikke det er tilfeldig. Noen heftige videosnutter ligger på youtube med avgang og landing til Air France sin 747-200.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For meg virker flyet mye lavere på det første bildet enn på de andre. Om en tenker seg avstanden frem til rullebanen så virker det usannsynlig lavt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Og det ser ut til å være tatt på samme tid også om du ser på folkene på stranda...
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan se ut som fake. Se på det første bildet, og se deretter på det siste bildet som er tatt av samme approach. Ser ut som flyet faktisk ligger litt høyere på det siste bildet selv om flyet der er nærmere rullebanen enn på det første bildet? Mulig det bare er synsbedrag, men kan se ut som fotografen har flyttet flyet litt lavere for å gjør det mer dramatisk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det første bildet ser da også ut som om det er tatt med telelinse lengre unna. Og da vil det framstå som lavere.
Men det kan og være feik. Edit: Hvis dere ser på bakkant av halefinnen så kan man se en større del av stjernen i relasjon til elevatoren. Det tyder på at han har hatt en spissere vinkel enn de andre bildetakerne. Noe som i teorien underbygger min teori. ![]() K |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() De 2 af billederne er taget samme dag, 20.nd januar af 2 forskellige fotografer.. Det ene er give tage med en tele længere væk.... Jeg tror de er ægte... Hvis man har været på Stedet, ja så ved man at de kommer endog meget lavt.. -- Hegnet er "rejst" med landende fly flere gange.... Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=585245 Samme fotograf, samme flyplass
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tripadvisor , fake reports... | SQ 777 | Reiseforum | 22 | 12-10-2019 01:46 |
Fake roll med 747? | robertaas | Småprat | 19 | 27-06-2015 07:45 |
Er dette ekte eller fake? | CFN_001 | Småprat | 20 | 02-02-2012 15:20 |
Kjapt spørsmål: Fake eller ekte? | Aleksander Maaland | Samlerhjørnet | 6 | 10-01-2010 11:56 |
Er dette FAKE eller??? | LTH | Flyforum | 3 | 18-01-2006 00:21 |