![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Fikk denne på facebook. Den kan vel ikke være ekte. Noen som vet hva dette egentlig er laget for?
https://www.youtube.com/watch?v=CgKkvh1JRYQ
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Virgin Atlantic reklame I'd guess.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]()
Definitivt fake. Flapsen er ikke ute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Vingene er jo laget for å skape oppdrift. Snur man bare flyet opp-ned vil dette virke nedover. På flystevner hvor det ofte er noen som flyr opp-ned kan man se at de kompenserer for det ved å la halen henge mye mere ned. Snur man bare flyet opp-ned som på filmen uten å gjøre noe annet ville den nok raskt deiset i bakken.
Og det ville vel også blitt kaos inni et rutefly som tar en roll.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Ikke engang Tex Johnson ville ha prøvd på det der i lav høyde ....
En snap roll er vel ikke å anbefale å prøve i denne typen fly men en barrel skal vel i teorien gå an å gjøre ... Da har man positiv G gjennom hele manøveren. Last edited by Boeingflyer; 25-06-2015 at 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,220
|
![]()
Var det ikke en 707 de faktisk rollet på en testflight da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,645
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Her er forøvrig historien ...
https://www.youtube.com/watch?v=Ra_khhzuFlE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Mar 2010
Posts: 26
|
![]()
Dette her er jo bare ekte!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Slik som denne?
https://www.youtube.com/watch?v=W3NG0djUV8g
eller denne? https://www.youtube.com/watch?v=ewiJWudTDxs
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Er du seriøs ...? *rister på hodet* ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
|
![]()
Ikke vet jeg hva robertaas vil fram til, men Tex Johnstons barrel roll under Seafair i Seattle 6.august 1955 er et historisk faktum, bevitnet av lassevis av dignitærer fra IATA og AIA.
367-80's historie i kortform her: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_367-80 Forøvrig må jeg tilføye litt til dc-8-63 om skrogbredden. 367-80 var resultatet av en utviklingsprosess fra Model 367 (C-97-serien, som også var relatert til Model 377 Stratocruiser) og beholdt 367's øvre del av skroget. Dette skroget ble først, etter forlangende fra USAF utvidet med 12 tommer for C-135-serien (Boeing Model 717) og videre med nye 4 tommer til Model 707. (Militær betegnelse C-137). (Kilde: Boeing Aircraft since 1916 by Peter M. Bowers - som jeg kan anbefale til alle interesserte selv om den begynner å bli gammel, min utgave er fra 1989..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2009
Posts: 604
|
![]()
ikke en 707 men 720, som styrtet under trening der de forsøkte seg på først en roll, så nr to.. http://aviation-safety.net/database/...?id=19640715-0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Har aldri tvilt på at det er ekte så jeg aner ikke hvor du tar dette fra. Rollen til 747 rett over bakken er den jeg stiller meg tvilende til.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
|
![]() Quote:
![]() ![]() Last edited by Stone; 25-06-2015 at 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Posts: 132
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fake video med hard landing (fra reklame) | N588NW | Småprat | 3 | 19-07-2013 20:41 |
MH take-off roll | Savipix | Bilder & foto | 2 | 22-04-2008 01:52 |
Fake? | Blubird | Flyforum | 9 | 15-02-2007 09:17 |
Er dette FAKE eller??? | LTH | Flyforum | 3 | 18-01-2006 00:21 |
"Ny" site med fake flyliveries... | LN-AFG | Flyforum | 16 | 14-02-2005 16:57 |