Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-03-2025, 02:07   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Best mandag fra Bainbridge Island, vel hjemme etter en tur langs Highway 101

…….Highway 101 er ikke noe for alle, men det er en flott tur langs mesteparten av USA’s vestkyst, det er vin (vi kom hjem med mere Pinot Noir enn det plass til i kjelleren til Cnausen) du vet at du er i vin områder når Bill Boards langs veien reklamerer for Tankers (semi trucks) spesialiserer seg i vin transport - muligens ikke en problem stilling for Ris og Cnausen.

Highway 101 starter i det stille i Los Angeles, en by jeg falt for i 1964 og aldri har min kjærlighet for denne byen avtatt, første dagen langs 101 var planlagt som en avslapping, lunsj i Santa Barbara og en rolig tur til Pismo Beach (er en Beach Bum, life is a Beach) - tidlig begynte vi å se de nye Rivian, Toyota, Mazda og Toyota:

[IMG]IMG_0071 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Eller LN-MOWmobile:

[IMG]IMG_0070 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

LN-MOW Truck i venstre hjørne……..

Vi startet tidlig med statistikk og beklager LN-MOW og Chrisscross, Toyota tapte mot Rivian…..av 10 Cybertrucks var 8 rebranded til Rivian, kun 2 av 10 valgte Toyota

Men Vinene var gode og ingen toll (enn så lenge mellom CA, OR eller WA )

Dog var det noen annet som gav oss et utrolig sterkt og trist inntrykk, etter Pismo Beach så vi US Veterans (Soldater) stå på broene over Highway 101 med US Flag Upside Down - som er et rop om hjelp !! Veteranene er under angrep her, de har blitt fratatt alle rettigheter til helse tjenester, pensjon og alt VI alle tar for GITT !! 55 så vi langs Highway 101 - skal disse bli straffet ? Eller skal de få det de har gitt så mye av sitt liv til ???
Old 17-03-2025, 04:32   #2
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Default Re: Best mandag fra Bainbridge Island, vel hjemme etter en tur langs Highway 101

Veteraner er fratatt rettigheter til pensjon?
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 05:22   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Best mandag fra Bainbridge Island, vel hjemme etter en tur langs Highway 101

God morgen fra Ris. Fortsatt mørkt ute…men om en drøy halvtime så lysner det…og det er rett og slett digg. Nok av oppgaver på programmet - så da kan vi vel bare starte dagen og uken. Kjør på (rebrandet eller ikke)
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 06:59   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Asker. Frokost og påkledning gjenstår før jeg og minstemann går til skolen. Så venter kontoret. Ser ut som jeg må få presset inn en kort løpetur mellom barnas treninger. Ha en fin dag.
Old 17-03-2025, 07:10   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra fbu. Kona i Hemsedal så her er ting fredelig. 12 åring nyter frokost, mens 14-åringen sitter på rommet med lekser siden hun har sminkefri mars (har et fancy engelsk uttrykk jeg ikke husker) og bruker tiden på noe fornuftig. Ser ellers at Trump aldri har vært mer populær så vi har vel enda mer i vente.

Ellers så vurderer jeg å kutte bil for fly mellom Bos og Atl i påsken. Ser spirit har hyggelige priser med bagasje og ledig midtsete. Hvor ille kan Spirit være om en har sikret seg mot overdimensjonerte Amerikanere i nabosete? (Vi er fire i følget)

Last edited by Chriscross; 17-03-2025 at 07:12.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 08:24   #6
B747-8
ScanFlyer Crusty

God morgen fra gullstua på OSL.
Da er det bare å klargjøre seg til første flyturen i år

Ha en fin mandag!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 08:30   #7
B747-8
ScanFlyer Crusty

Jeg glemte å skrive at jeg fikk $$$$ på boarding kortet.
Så hva er det som møter meg i Danmark da. Spennende, nei det er det ikke.
Old 17-03-2025, 08:30   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God dag fra kantina til Air India på DEL. Fin tur med ny A320neo fra BKK i sete 2D. Etter en lett lunch med pepper chicken, mutton masala og Kingfisher er jeg straks klar for turen til FRA. Også denne gangen med ex-Vistara B789 heldigvis
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 08:30   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Goood morgen fra kontoret. Ble en hard økt i kjelleren i dag, og noe av forrige ukes etegilde er borte.

Ganske hektisk dag dette her, men håper å ha nydelig fried rice med knoke-rester klart ca 18.30 som er midt mellom tennis osv.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 08:36   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Jeg glemte å skrive at jeg fikk $$$$ på boarding kortet.
Hørt om fire S’er, men ikke fire dollartegn? Høres ut som noe Bongogreier.

God morgen fra Hilton Slussen i Stockholm. Konkluderer med at det har vært en bra helg. Nå straks et SJ snabbtåg hjem igjen.

Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 08:40   #11
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hørt om fire S’er, men ikke fire dollartegn? Høres ut som noe Bongogreier.
Ja og da lurer jeg veldig hva som venter meg i CPH. Jeg må ringe Elefanten.
Old 17-03-2025, 08:56   #12
Gunnar
ScanFlyer Gold

God morgen fra Forus. Fint vær ute, og alle friske inne. Og spesielt det siste er bra, for det kan bli en travel dag.

Jeg klarer ikke helt å holde igjen latteren når folk klistrer Audi-ringene bakpå Teslaen sin, for det stemmer godt med en stereotype som eksisterte i god tid før Elon løftet armen. Det eneste som muligens kunne truffet bedre er en BMW-logo...
Old 17-03-2025, 09:24   #13
Tjab
Upgrade me....

Morn fra KSU. Her er det mildt sagt varierende værbruk fro tiden.

Teslaen er på sykehuset, og jeg er stuck med en helt forferdelig Volvo EX30. Om noen av dere, eller noen dere kjenner vurderer en slikens så er det bare å styre innmari langt unna. Helt utrolig at en produsent kan slippe noe slikt.

Regner med at Ford, BMW, Mercedes, VW, kanskje også kommunist-bilene nå blir "boikottet". Eller, vent... han der slemme mannen har ikke en kobling der?

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 10:14   #14
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Nok en dag hvor man får finne på noe for å få tiden til å gå. Starter fresh med at arvingen kjører på med hele 10 minutters powernap... På byggeplassen utenfor vinduet driver de nå og heiser på plass en bil. Litt usikker på hvilken del av "bygge skole" det er

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 11:03   #15
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God formiddag fra Sola. Her har en benket seg på gamle kontoret. Her er det litt jobb og masse skravling. Det er kjøligt ute, men følelsen av vår er til stede.
Nyt mandagen :-)
Old 17-03-2025, 11:55   #16
B747-8
ScanFlyer Crusty

God formiddag fra CPH.
Da er man snart klar for SK931 CPH-LAX og så videre med SK3446 LAX-PDX.
Old 17-03-2025, 13:14   #17
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
God dag fra kantina til Air India på DEL. Fin tur med ny A320neo fra BKK i sete 2D. Etter en lett lunch med pepper chicken, mutton masala og Kingfisher er jeg straks klar for turen til FRA. Også denne gangen med ex-Vistara B789 heldigvis
Kantina til Air India var en tragedie sist år når jeg var innom.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 13:18   #18
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Forus II,
En grei start på uken her i prosjektet, resten av uken blir gradvis mer travel. I kveld styremøte i lokallaget.
Før det oppfølging med interiørarbeidene i den nye foajeen i Flymuseet.
Ha en fortsatt god dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 14:09   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen fra oss i SC. Hvor teSSla’ene er langt fra hvermannseie. Og godt er det.

Fridag, men ingen pleierske, så da er nok min dag satt .. Bah ….
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2025, 15:11   #20
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
God formiddag fra CPH.
Da er man snart klar for SK931 CPH-LAX og så videre med SK3446 LAX-PDX.
Da skal du muligens fly med naboregistreringen til denne ....

(ATL, 2007 - eget bilde)
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules