![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: May 2005
Posts: 43
|
![]()
Reiste i går fra Sola til Osl med SAS. Og først, vi ble 50 seine, men takket væren den glimrdnde servicen fra crewet så gjorde det ingen ting. Var forsåvidt ingenting som var feil, men me mangla noko som i følge flyvertinna ikke var så vikitg detalj. Nemlig piloter, for kaffen var jo nytrukket så da ble det en go og lett stemming i kabinen.
Men tilbake til saken, da vi enedlig kom oss av gårde som SK 4048 til osl så landa vi etter 30 min på osl, rerr fram fort ned og ramle ned på bane 1R. Fort og efferktivt, Men hvordan er dette mulig når den egentlige rutetida er 50 min? Tok av på bane 36 på sola og landa som sagt på 1R på osl, morsom tur og da vi først kom igang ble det ikke spart på kruttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Medvind og mere power fra motorene! En flyr ikke akkurat på maks power tl vanlig, pga økonomi,men gir vel på når en ligger etter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]()
Har etterhvert fløyet et utall ganger mellom OSL og TRD, som er bare ca 10NM lenger enn OSL-SVG. Snitt-tiden jeg har i lufta (TO til TD) på disse turene er 38min, så 30 min OSL-SVG er vel ikke spesielt horribelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: May 2005
Posts: 43
|
![]()
Hehe ja da ser dere hvor mye jeg er ute å flyr, men flyr mye på flight sim, men klarer aldri å komme under 45 min
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Mar 2005
Posts: 29
|
![]()
Med high speed fra flap up til man må begynne å redusere uten andre konflikter og korteste vei inn og ut så er man kanskje ned i 27-28 min. Mener det er bortimot absolutte minimum.
Derimot så er det kanskje ikke så smart å holde 320 kts i 2000 fot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: May 2005
Posts: 43
|
![]()
hehe jeg ligger rundt 25000 for når jeg er ute å flyr,ligger rundt 45 min on/off block:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,916
|
![]()
Noen som husker rekorden mellom BGO-FBU? SAS DC-9-21
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,120
|
![]()
Var ikke den på rundt 23 min?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,162
|
![]()
ah. gode gamle DC-9-21!!!! What a plane!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
og når vi snakker om rekorder. Norges korteste jetrute ble jo operert mellom MOL og KSU i sin tid. Rekorden der var, etter som jeg husker. 7-8 min ved optimale forhold. KEEP YOUR SEATBELT FASTEND
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]() Quote:
Vel, måten å gjøre det på er å for det første, tøm tankene for fuel, nesten. Når du starter opp FS så er det altid fulle tanker. Dette ugjør ganske mye vekt. Jeg pleier å fly med 30-35 % fuel på en times tur, det holder i lange baner. når jeg flyr Sola-Oslo så flyr jeg normalt. ZOL-RSY-SUTOK-TRF-SOLBERG - ILS 01R. Da holder jeg sånn noenlunde luftled i fra RL så er ruta ganske effektiv i tilegg. Sett cruse til Mach 0.8, når du har tappet ut fuel som nevnt tidligere er det også enklere å klatre litt høyrere. Gå til FL 320-360, sett V/S til 3500 ft/min og reduser til 2000 ft/min når du passerer 25000 ft. Start decent når du er ca 50 NM fra TRF. Gå ned til og passer ca 10 000 ft ved TRF og fortsett nedover til ca 3500 ft over solberg, så standard ILS inn derifra. På den så klarer jeg meg med ca en halvtime i flytid og legg til noen minutter i hver ende for taxing.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det Økonomisk mulig å fly Norge-Australia non-stop | Rudisha | Småprat | 30 | 28-04-2015 21:50 |
Hvor vanlig er det å fly Business i Norske selskaper? | Klette | Småprat | 82 | 20-09-2013 18:30 |
Hvor omfattende er det å endre seteconfig på et fly? | Discus | Flyteknisk forum | 1 | 04-02-2012 22:38 |
Hvor fort kan en B737 takse? | sirpjalle | Flyteknisk forum | 32 | 21-05-2009 19:26 |