![]() |
|
![]() |
#1 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,307
|
![]()
Ser at siste flighten til Kristiansund måtte gjøre vendereis (SK2309)
Og som "vanlig" snur de å går tilbake til Oslo. Dette fører jo til at morgen flyet SK2302 blir innstilt. Og SAS må betale Hotell i Oslo for en bøling, samt skaffe folk nye billetter osv. Hvorfor ikke bare gå ned i Molde å sende folk med Buss? Så kan man jo bare sette opp 3 - 4 busser i Morgen til Molde i morgen tidlig igjen? Og Letter jo tåka kan man jo bare ta en "ferry flight" vel? Dere som har peiling, og forstår denne "logikken" som eksisterer i luftfarten, kan dere forklare hvorfor dette ikke skjer? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
1. Var flyplassen i Molde open då SK2309 var i KSU og skulle lande?
2. Vår værtilhøva i Molde gode nok for landing? 3. Var det bussar tilgjengelege i Molde på så kort varsel? 4. Vart det nok bussar tilgjengelege i morgon tidleg for å frakte folket til Molde? 5. Dersom flyet sto i Molde i morgon tidleg og skulle vente på pax frå KSU, så hadde det blitt minst 1 time forseinka fordi det måtte vente på pax og crew frå KSU. Kva konsekvensar ville dette fått resten av dagen for rutene flyet skulle ha? 6. Kven skal flyge ein evt ferryflight om tåka letter? crewet som landa i Molde? Crewet som skulle ta over flyet i KSU og kjem med buss/Taxi derifrå i morgon tidleg? Ved IRR vil det heile tida verte vurdert kva som skapar minst konsekvensar. I nokre tilfelle vil ein kunne gjere som du foreslår, i andre tilfelle ikkje. Det er ingen fasit på det, men eg kan forsikre deg om at alle aspekt vert vurdert. I flybransjen er det stort sett aldri "bare å" gjere noko.....
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
7. Hadde Molde kapasitet til å ta i mot flyet (plass på bakken, handling m.v.)?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,987
|
![]()
Eller som oss nå, sitte på flyet og vente på slot. Både tåke og kontrolsentralbemanning vistnok #blåmandag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Hehe, done that. Rakk heldigvis rett tog med 2 min margin.
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,690
|
![]()
Det var ingen busser tilgjengelig i Molde i går, og ikke noen å få tak i i AES heller, derfor ble det diversion tilbake til OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,307
|
![]()
Såppass. Ikke mulig å oppdrive busser, overraskende. Shit happens I guess
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ? | apeks | Flyteknisk forum | 2 | 26-01-2016 11:57 |
Air Canada - forskjellig praksis ved kansellering | Wiggo Hovde | Reiseforum | 3 | 27-07-2010 19:01 |
Tåke og ikke tåke i Tromsø, noen bilder | LN-MEH | Bilder & foto | 6 | 25-01-2010 21:44 |
Maersk ved at lande megaordre ifm. JSF/F35 | Jan | Flyforum | 0 | 18-08-2009 13:23 |
Hvordan ikke lande et fly! | Utflyttet | Flyforum | 2 | 25-04-2008 00:18 |