![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har fått beskjed fra ebookers om at det har kommet en endring på min og mitt følges reise MOL-OSL-LHR-YEG. Flighten LHR-YEG med Air Canada er kansellert. De vil nå sende oss via FRA.
Flyet OSL-LHR har ankomst kl 1205 og opprinnelig skulle flyet LHR-YEG ha avgang kl 1515. På denne reisen skulle vi møte noen som reiser BOO-OSL-LHR-YEG. Vi skulle da møtes på OSL for å ta samme fly til LHR og følgelig over på samme fly til YEG. Nå har det seg slik at de som kommer fra BOO har blitt automatisk booket om til en flight som går LHR-YYC for så å bytte fly til YEG. Flighten LHR-YYG har avgang 1315 (alle tider er lokale). De har altså ikke bedt om å bli booket om, men rett og slett fått beskjed om at dette nå er ruten. Jeg spurte da ebookers om hvorfor vi også ikke er booket om til samme flighten som de fra BOO og fikk da til svar at dette ikke er å anbefale da det er et krav om minimum 1,5 timer connection dersom Air Canada skal ta på seg ansvaret ved eventuelle forsinkelser. Hvorfor så ulik praksis? Her får ett reisefølge automatisk booket om til YYC flighten kl 1315, mens neste reisefølge får beskjed om at det ikke er å anbefale. Hva bør jeg gjøre? Ta sjansen på å rekke YYC flyet eller reise via FRA? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada prøver seg med LCC igjen - Air Canada Rouge | Someone | Flyforum | 33 | 05-04-2022 08:36 |
Praksis ved tåke (ikke mulig å lande) | Tjab | Flyforum | 6 | 23-08-2016 12:09 |
EB poeng ved kansellering/re-routing? | VirreVapp | Reiseforum | 4 | 09-12-2013 12:26 |
Poeng ved kansellering. | jjessen | Reiseforum | 1 | 05-02-2012 17:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |