![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Usikker på hvor denne posten skulle, sorry hvis feil sted.
Men ser på FR24 i kveld på Torp som et eksempel. Tett tåke i hele kveld, og diversions både til RYG og OSL etter lange holding perioder på flere fly etter hverandre og sånn har vært har vært siden midt på dagen. Hvordan virker dette her egentlig ? Tar man av uansett så lenge ikke flyplassen er helt stengt ? Selv om man vet at man risikerer lang holding og kanskje ikke kommer ned i det hele tatt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Man baserer ofte dette på værmeldingene. Men har man kommet så nærme at det er tid for approach, så må sikten være en viss verdi før de kan prøve seg. Denne varierer fra flyplass til flyplass og etter utstyr ombord og på bakken. Er sikten dårligere enn minste tillatte verdi, legger man seg i holding eller fortsetter til alternate airport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Takk for svar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tett tåke på Værnes 18. september | Maltwhisky | Småprat | 8 | 18-09-2016 15:01 |
Rullestol ved ankomst OSL (DY) | afb | Reiseforum | 2 | 24-03-2014 16:26 |
01R i tett tåke | ENGM 911 | Bilder & foto | 2 | 23-11-2013 23:18 |
Landinger i tåke - hvor tett kan den bli? | Bergern | Flyforum | 8 | 18-03-2012 11:16 |
Landing Gear ved lowpass flyving | Robin882 | Flyteknisk forum | 13 | 22-10-2010 21:19 |