![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
Flög SE-RJR för första gg igår. Konstaterar att den hade samma "tak-lådor" för livflottar som bl a SE-RER och SE-RES. Samtliga begagnade maskiner som kommit in i SAS på senare år. Jag har sett dessa lådor på USA inrikes flyg (då med livflottar på plats; SAS verkar ha dessa tomma) och min fråga är om det finns för regler för detta?
Är det "sträcka över vatten" som avgör eller flygbolagen själva som bestämmer om de vill ha flottar eller ej?
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 513
|
![]()
Så vidt jeg vet er det krav til flåter for ETOPS sertifiserte fly.
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,629
|
![]()
Er ikke sikker på de europeiske reglene, men i USA er påkrevet hvis du skal fly mer enn 150 miles (?) offshore. Så skal man fly f.eks. NYC-Florida i rett linje må man ha det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN144-524 Braathens SAFE B737-200 og LN144-525 Mey-Air B737-200 | rhusberg | Samlerhjørnet | 7 | 02-05-2011 22:45 |
Start –landings avgift B737-800 VS F. EKS B737-600 | FBUMAN1 | Flyforum | 19 | 28-03-2011 13:04 |
To economy extra-alternativer? | litt-amatør | Reiseforum | 12 | 06-03-2011 00:12 |
Extra Large B737? | sk931 | Bilder & foto | 1 | 29-03-2009 13:01 |
Economy Extra | LCH78 | Flyforum | 6 | 31-05-2008 08:31 |