![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mye er skrevet om Oslo til New York og om BAs timesrute over dammen. Her kommer en liten oppdatering av siste på den fronten etter en langhelg i New York.
For å få mest mulig ut av tiden i New York og for at ting skulle passe her hjemme så bestemte jeg meg for en kveldsflight fra Oslo med overnatting i London før jeg skulle videre dagen etter. OSL-LHR BA769 A320 Innsjekk på nett og BP på automat var fasiten i dag, automaten skrev så dårlig BP at det ikke lot seg scanne hverken i security eller lounge. Det var stille i OSL-loungen, eneste flight som soknet til den var London-flighten, og det begynte å bli kvelden for de som jobbet der. Vintappekrana var tom, så de hadde funnet frem et par vinflasker. Ølfatet gikk tomt, jeg tok den siste skiven med sitron til GTen. Potetgull hadde de litt igjen av, man kunne velge "papirka med riller" og "paprika uten riller". BA kom tidlig inn fra London, så 45 før avgangtid kom betjeningen rundt og spurte om folk skulle ha noe mer for nå skulle de rydde. Oppsummert, en litt halvdårlig loungeopplevelse. BA769 gikk rolig for seg, ledig midtsete et par rader bak gardina. Det ble en Tiger-øl og en GT til wrappen de delte ut. Wrappen var god og mettende. En helt grei og standard BA-flight. Fremme i London var det bare å gå rett ut på fortauet og hive seg på en rød buss hvis neste stopp var utenfor Sheraton. (Hotell Hopp gikk med 30-min intervall, så den røde toetasjeren passet bedre) Sheraton Heathrow Hoteller på Heathrow er jo så mangt, hadde ikke testet Sheraton før, og det var bedre enn mye annet rart der. Prisen var i underkant av 500 kroner, og da var det bedre enn å svi av 1700 kr på Sofitel. Dagen etter ble det rød buss tilbake (de gikk med 5-min intervall), deretter å sikte på Fast-track i Security South, hvor de nå hadde fått selvbetjent dokumentkontroll (som etter litt om og men leste det dårlige BPet mitt). Lite folk i security, og jeg fikk beskjed om at det var B-gate så jeg siktet rett mot T5B for litt frokost. Damen merket problemet med BP-et og skrev prompte ut et nytt, slik dårlig BP kunne man da ikke ha. LHR-JFK BA117 B747 Tasset ned til gaten etter litt og kom meg ombord på BA117, første flyet vestover den morgenen. Hadde opprinnelig booket fly en time senere, men det var blitt tatt ut av sommerprogrammet. Benyttet fast-track-boarding, og kom meg ombord til beste setet i flyet når man reiser "bak gardina", sete 28J. Sete 28J er enkeltsete ved exit i Premium Economy på B747, nesten uendelig bineplass og armslag. To valg til frokost, eggerør med enten "fillet of beef, lamb croquette, mushrooms, tomato and bubble and squeak…" eller "poached asparagus on a toasted muffin". Jeg gikk for det første, vet at kjøttbiten ikke er noe særlig, men resten var godt. Før landing var det de vanlige brødblingsene med "chicken caesar salad" eller noe sånn. Turen var helt og komplett hendelsesløs, med et crew som også var helt på snittet, hverken mer eller mindre. Jeg hadde det fint i enkeltsetet mitt med litt servering innimellom og en god bok. Landet på JFK i rute og kom bak en ANA-flight i immigrasjonen så det tok rundt 20 minutter å komme gjennom. Fra Airtrain så jeg AA i nye farger sammen med en "Baby-BA" som tilbragte natten i London. New York Bodde på Andaz Wall street, de hadde en helt grei pris den helgen, rundt 100USD lavere enn tilsvarende hoteller lenger opp på Manhattan. Har bodd på samme hotell tidligere pga. pris og service. Hotellet har også sykler til utlån, med egen kabin for bagasje eller dyr som er med på tur. Ulempen er at det går med litt ekstra tid til å kjøre Subway når man bor der nede, men det er gangavstand til omtrent alle linjer. Det er også en del barer og restauranter rett bak hotellet, noen som også hadde mye godt øl ![]() Det var andre som var i by'n samme helg
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 07-05-2013 at 23:04. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New York med BA sin fattigmannsklasse | Putte | TripReports | 26 | 14-05-2013 22:28 |
Emirates med Milan-New York | Someone | Flyforum | 6 | 08-04-2013 17:38 |
New York med en Florida-twist | Cecilie | TripReports | 23 | 08-03-2013 19:30 |
Biltur med utgangspunkt i New York | LN-TIB | Reiseforum | 6 | 06-04-2012 19:03 |
New York med BA | Fnate | TripReports | 0 | 21-09-2009 22:27 |