![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Jeg jobber i et relativt stort selskap som har avtalepriser hos SAS. I forbindelse med snikinnføringen av bonusopptjening på innland har jeg anmodet dem om å ta kontakt med SAS for å aktivere opptjening av Eurobonus for ansatte. Dessverre er selskapet av den oppfatning at Eurobonus-poengene bør tilfalle selskapet og ikke de ansatte. Er dette noe som i det hele tatt er mulig? Har SAS noen gang nektet enkeltpersoner opptjening ved å heller gi poengene til et selskap? Jeg håper noen kan kaste lys over problemstillingen. Jeg er ikke ute etter en prinsippiell diskusjon om hvorvidt det er riktig eller ikke at selskapet får poengene. Jeg er bare ute etter hva som er / har vært gjeldende praksis fra SAS sin side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bedriften får vel SAS credits og den som flyr får EB poengene, men bedriften kan muligens kreve gjennom reisepolicy at poeng som er tjent på firmaets regning skal brukes til uttak av bonusreiser i jobbsammenheng? Henger også sammen med debatten om bonuspoeng skal fordelsbeskattes ved privat uttak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er sikkert noe juss inne i bildet her.
Men jeg tipper du kan skyte en hvit pil etter å bruke de poengene privat om bedriften krever at de skal brukes på uttak til jobbreiser. Jobben har betalt og ferdig med det. Men har aldri hørt om at poeng kan tjenes opp på andre EB kontoer enn den du har selv. At de er kjipe eller hvordan det skulle foregått er jo en annen diskusjon. Jeg mener jo at det burde være et ok frynsegode for folk jeg da, og at bønnetellere som mener noe annet får ta seg en bolle.
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg trodde SAS Credits var et alternativ til egne (forhandlede) avtalepriser? Dvs. hvis man har avtalepriser kan man ikke ha SAS Credits?
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan vel fint ha en privat konto og en konto til jobbreiser....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ringte SAS og spurte om saken.
SAS anser Eurobonus som personlig er prinsipielt imot at poeng overføres fra ansatt til arbeidsgiver. Det er ingen selskaper hittil som har klart å overbevise SAS om det motsatte. Selskapet kan opptjene SAS Credits samtidig som den ansatte tjener Eurobonus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Et firma kan ikke få bonuspoeng (der har man f.eks SAS Credits). Det som gjør akkurat en slik sak spesiell er at bonuspoeng innland er ikke en personlig sak (som vanlig forbruker kan du ikke opptjene bonuspoeng), men en b2b-avtale mellom SAS og bedriften. SAS gir bonuspoeng til kontoen som en del av bedriftsavtalen. Hvis bedriften ikke ønsker det, så kan ikke du få det, ønsker bedriften de selv - tja, det kan enten ses på som noe som ikke er mulig. Eller at bonuspoeng blir registrert av den som bestiller reisen på vegne av firmaet (her åpner man nok en stor Pandoras boks av nye lover og regler). Et firma vil uansett ha lav nytte av bonuspoeng fra Eurobonus siden det er begrenset til de ordinære uttaksreglene som gjelder.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt OT, men bedriftsavtale, noe vi har, med credits og muligheter for EB sef
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Bruk poengene til oppgradering på jobbturer, så er vel alt ok! Du reiser bedre, og de sparer penger...
Hørtes forresten ut som om firmaet ligger i Bergen ja.. hehe. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reisemål for oss som vil bruke Eurobonus-peong | TGjr | Reiseforum | 7 | 24-05-2015 12:27 |
Ville du likevel flydd om du fikk poengene fra en mileage run uten å fly? | robertaas | Småprat | 16 | 09-03-2014 20:00 |
Kreditere poengene til Malaysia Airlines Enrich? | TRDmiler | Reiseforum | 1 | 26-06-2013 23:34 |
Har Eurobonus blitt kjipere med poengene? | Stavangeren | Reiseforum | 10 | 06-03-2011 14:17 |
Poengene renner inn... | EB | Flyforum | 25 | 09-11-2005 09:31 |