![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan ikke si jeg er misfornøyd med EuroBonus. Etter alle negative innlegg her på forumet ventet jeg meg ikke så mye fra min reise til Lisboa på aller aller billigste billett. Men inn på kontoen har det kommet 3600 poeng og vi har igjen nok til å sitte laaangt foran på neste reise til Seattle...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med andre ord har SAS snytt meg når jeg bare fikk 600 poeng t/r OSL-AMS på billigste billett???
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Booking class Gold Silver Basic ACDJO 4500 4140 3600 BSY 3375 3105 2700 EHMQV 2250 2070 1800 GKLTUW 580 540 450
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det ser helt riktig ut: Booking class Gold Silver Basic ACDJO 3000 2760 2400 BSY 2250 2070 1800 EHMQV 1500 1380 1200 GKLTUW 385 360 300
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg lurer på hvor mye det skiller i pris på billetter i bookingklassene GKLTUW som gir minste uttelling, og i bookingklassene EHMQV som gir noe høyere uttelling. Og deretter hvordan man som kunde skal kunne finne ut av hvilken klasse man er booket i....? Om det er reisebyrå som gjør jobben så får man vel ofte oversikt over bookingklassene, men det kan ikke jeg huske å ha fått gjennom f.eks. wideroe.no eller direkte gjennom sasbraathens.no.
jy |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
EB må altså finne seg nytt reisebyrå!:smokin
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Why? Jeg er da meget fornøyd...(..i tillegg får jeg mer poeng enn det mange skriver om her på forumet!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men de var de tydligvis ikke de "aller aller billigste" billettene du fikk...
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jo det var faktisk de billigste i tillegg ble de betalt med en voucher fra SAS som jeg hadde fått ved denied boarding!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det var kanskje den billligste som var å oppdrive akkurat når du booket billetten..? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
på www.scandinavian.net er eneste stedet jeg har sett at du får opplyst poengsats hos SAS. Og amadeus har vel ikke funksjonalitet som gir pax mulighet til å vlege klasse på internett.
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Når det gjelder spørsmål etter bookingklasse fra de som bestiller online, så tror jeg at vi kun har hatt en håndfull spørsmål om dette. Det er i veldig stor grad PRIS, PRIS og PRIS som folk flest er opptatt av, og slik EB har utviklet seg ser vi dessverre at stadig færre bryr seg med dette i det hele tatt. Jeg synes det er synd, da jeg tror SAS skusler bort en stor mulighet til å binde opp kunders lojalitet når de nå har valgt å ha lave bonusverdier på de billigste billettene. Slik det er nå kan kundene liksågodt velge DY, NB eller andre selskaper ettersom EB betyr mindre og mindre for de fleste reisende.. som sagt synd ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er også redd for en negativ utvikling vedr. EuroBonus - men her kommer det fortsatt nok inn på kontoen fra tjenestereiser og fritidsreiser...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Er ellers enig i betraktningene til Farmer. Før var jeg ganske opphengt i å tjene mest mulig poeng. De var gull verdt å bruke på reiser fra Alta til Bergen som tidligere kunne være forholdsvis kostbare. Men nå bryr jeg meg døyten om poengene. Ikke får vi noe innenlands lenger, og på de billigste billettene ut av landet er det også lite å hente, så da blir det andre kriterier enn Eurobonuspoeng som legges til grunn når reiser skal planlegges. Har en bunke med poeng som går ut nå i november. Må prøve å finne et eller annet å bruke dem på før dem forsvinner. Heldigvis trenger en ikke å reise i november, det er nok at billett bestilles før de forfaller.
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Her brukes poengene kun til oppgradering - alt annet er jo så billig. Men det er hyggelig at tid borte fra familie kan benyttes sammen med famile senere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For folk som stort sett bare flyr i forbindelse med ferie og fritid betyr bonuskort nada,men det er vel ikke de som er målgruppen heller..For de er det vel stort sett pris det går på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men flott at man kan ha begge deler... Bonuskort og billige priser...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og det er helt greit...ikke rart å forstå at det skal være forskejllpå poeng etter hvilken pris man har betalt. Velger man LCC f.eks så vet man jo at det ikke blir poeng - uten at noen gråter over det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jobben vil ha Eurobonus-poengene | TRDmiler | Reiseforum | 9 | 09-04-2013 19:51 |
Har Eurobonus blitt kjipere med poengene? | Stavangeren | Reiseforum | 10 | 06-03-2011 14:17 |
pengene renner inn i kassen | sail4fun | Flyforum | 19 | 20-10-2006 04:30 |
Pengene renner inn ... | LN-MOW | Flyforum | 1 | 08-11-2005 06:23 |
Airbus-bestillinger renner bort .. ?? | LN-MOW | Flyforum | 4 | 10-06-2005 11:40 |