![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Jeg planlegger for øyeblikket en t/r til KUL i midten av Juli. Med bakgrunn i pris, reisetid, og avgangstider så kommer jeg til å reise med KL på strekkene mellom BGO og AMS, og KL og MH hver sin vei på strekkene mellom AMS og KUL. KL og MH har codeshare agreement på strekningen mellom AMS og KUL, og jeg ser i bookingsystemet til reisebyrået at jeg kan velge om jeg vil ha KL eller MH flightnummer på billetten. Prisen blir uansett den samme. Spørsmål 1: Har KL vs. MH flightnummer noen praktisk betydning for opptjening av poeng i hhv. FlyingBlue eller Enrich? Jeg har tenkt litt på om jeg skal kreditere poengene til Flying Blue eller om jeg skal melde meg inn i Enrich og legge dem der. Forhåpentligvis så kommer jeg til å flytte til KUL og jobbe der de neste par årene, med gode muligheter for jobbreising i regionen. Jeg har derfor kommet fram til at det er bedre å åpne en konto i Enrich og begynne krediteringen der først som sist, i stedet for å forsette å putte poeng på Flying Blue-kontoen. Jeg har Flying Blue Petroleum, så jeg vil uansett fortsatt ha loungetilgang i AMS. Dessuten kan det vel sies at status hos Malaysia Airlines er hakket gjevere enn status i Flying Blue .. Spørsmål 2: Er dette en fornuftig strategi? Finnes det andre Oneworld-programmer som jeg heller burde bruke? Spørsmål 3: Er det noe jeg bør gjøre ved innsjekking for å passe på at poengene havner i Enrich-kontoen? Må jeg spesifikt instruere KL sine agents om at poengene ikke skal skrives til Flying Blue? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har du sett på muligheten for å fly BA BGO-LHR og MH LHR-KUL? Da får du OW hele veien, og A380 på MH-flightene.
Quote:
Quote:
Stort sett er det fornuftig å bruke programmet til selskapet du bruker mest. Men hvis du reiser i premium-kabiner kan BAs program være et alternativ, en tur/retur AMS-KUL-AMS gir 320 tier points, som gir deg bronse, og over halvveis til sølv (tilsvarende MH Gold, gir loungetilgang, fast track osv). Men vær oppmerksom på at de også krever X antall flighter på BA-metall eller -codeshare for å få status (fire for sølv). Hvis du reiser på billigste økonomiklasse er ofte AAdvantage et bra program, som gir 100% opptjening i mange klasser som andre har 50% på.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines | Someone | Flyforum | 7 | 17-05-2023 07:12 |
Malaysia Airlines til Oneworld | Martin | Flyforum | 15 | 18-04-2013 00:08 |
LN-BRP för lease-out til Malaysia Airlines | BU662 | Flyhistorisk forum | 0 | 13-06-2011 09:12 |
Malaysia Airlines | MountainDew | TripReports | 19 | 22-10-2007 02:20 |
Malaysia Airlines | MD11 | Flyforum | 29 | 06-03-2006 11:33 |