![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
DY har jo allerede en base i AGP, med innleide kontraktscrew - så det er ikke overraskende at selskapet vil prøve flere ruter inn/ut derfra...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]()
Jeg regner med at RSL har gitt Norwegian samme betingelser som Ryanair da, ettersom Norwegian kommer tilbake etter å ha gjort et stort nummer ut av forskjellsbehandlingen sist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2010
Location: Nordpolen
Posts: 565
|
![]()
Med tanke på at det ikke er snakk om basefly, er vel ikke betingelsene noe å sammenligne.
__________________
meep meep ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Sarpsborg
Posts: 154
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Hyggelige nyheter - og 2-1 til Rygge mot Norwegian. Med de nye rutene sikrer flyplassen seg inntekter fra en tredje aktør. Rygge var vel lenge den eneste store norske flyplassen uten et norsk flyselskap og med dette får flyplassen en mer relevant og kjent aktør sammenliknet med Ryanair og DAT. Samtidig har jo ikke Norwegian råd til å droppe ruter de egentlig tjener penger på, slik som rutene fra Rygge til Alicante og Malaga sannsynligvis var. Med stadig nye fly på vei finnes det ingen tryggere plassering - og det går nok ikke lang tid før Antalya, Nice, Tenerife og Split lanseres som destinasjoner for neste sommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Med de endringer som skjer i ledelsen på TRF, så bygger kanskje Ryanair opp igjen der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
ALC og AGP nevnte jeg jo i RYG-LPA-tråden - visste ikke at disse kom tilbake så fort!
![]() AYT kommer vel neste sommersesong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Oslo Rygge – Alicante NEW 2 weekly service
DY5535 RYG1115 – 1500ALC 73H 6 DY5535 RYG2005 – 2350ALC 73H 3 DY5534 ALC0645 – 1025RYG 73H 6 DY5534 ALC1535 – 1915RYG 73H 3 Oslo Rygge – Malaga NEW 2 weekly service DY5587 RYG1050 – 1455AGP 73H 6 DY5587 RYG2010 – 0015+1AGP 73H 3 DY5588 AGP0605 – 1005RYG 73H 6 DY5586 AGP1525 – 1925RYG 73H 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]()
Og her er forsovitt rutetidene fra GOT, øking til Malaga og ny rute til Alicante.
Gothenburg – Alicante NEW 2 weekly service DY4265 GOT0600 – 0940ALC 73H 6 DY5536 GOT1100 – 1440ALC 73H 2 DY4266 ALC1025 – 1405GOT 73H 6 DY5537 ALC1530 – 1910GOT 73H 2 Gothenburg – Malaga Service increases from 1 to 2 weekly DY4237 GOT1450 – 1840AGP 73H 6 DY5567 GOT2000 – 2350AGP 73H 2 DY5566 AGP0620 – 1010GOT 73H 2 DY4238 AGP1925 – 2315GOT 73H 6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Feb 2012
Location: Sarpsborg, Norway
Posts: 35
|
![]()
Fint for oss her i Østfold at vi har fått tilbake Norwegian på Moss Lufthavn Rygge. Det som er litt synd er at Bjørn Kjos sa i Moss Avis forleden dag at de ikke ville begynne med innlandsruter.. Dette er ganske dumt med tanke på at Danish Air Transport (DAT) har skyhøye bilettpriser og dårlige flymaskiner..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,519
|
![]() Quote:
Det at de har hadd ei nødlanding pga. Nesehjulet og noen tekniskeproblemer betyr ikke at flyene er dårlige, slikt skjer med de aller nyeste flyene også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
AirBussjåfør
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 414
|
![]()
Han mener vel at flyene ikke er like behagelige som Norwegian sine. Man blir jo passe sullete i hode av å ristes i en liten, bråkete Dash/ATR kontra en 737, som er relativt høy under taket og stillegående. I tillegg er nok setene bredere og benplassen bedre i Boeingen.
Last edited by CaptainMorgan; 16-07-2012 at 03:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: noen NM fra ENSG
Posts: 104
|
![]()
Akkurat når det gjelder benplass må faktisk kneskålene mine vere uenig. De trivst bedre i WIF dash8-100 enn i sas/nax 737.
__________________
Jan Tore Elvheim |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
RYG-ALC 28. April? | braathens26 | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-04-2012 20:59 |
RYG-ZAD-RYG En reise med Europas svindler | baselutvann | TripReports | 15 | 04-08-2010 22:33 |
FlyDirect starter RYG-CPH og RYG-BMA | Blubird | Flyforum | 8 | 31-01-2009 14:54 |
Norwegian RYG-TOS | Tommy777 | TripReports | 27 | 10-01-2009 19:54 |
OSL(RYG)-ALC | gottols | Register- og ATC-Forum | 2 | 07-07-2008 13:29 |