![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Jeg la merke til at det var 3 piloter på SK903 fra Stockholm til Newark når jeg fløy med den for et par dager siden. Hvorfor er det slik ?
Jeg trodde at de forlengst var nede på 2 piloter per tur til østkysten. Sammenligner man med en t/r OSL-LPA, så er vel dette en lengre tur for et crew enn en reise over atlanteren med nattstopp. Hva gjør andre sammenligbare selskap på lignende turer til NYC ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,974
|
![]()
Trodde også at det bare var to piloter. Kan tenkes at det var en som var på opplæringer eller noe slikt som gjorde at de hadde 3. Tipper FBU4EVER kan gi et bedre svar.
Rekorden jeg har vært ute for var 9 piloter mellom CPH og LHR med Varig. Det var tydeligvis 3 piloter som standard, og så var det 3 dobbel besetning. Antar det har noe å gjøre med at det var jomfruturen til 777 i RG regi.
__________________
Upcoming flights: Planer legges. Kanskje det blir en tur til helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
CO bruker 3 på OSL-EWR, men tror den ene reiser passivt den andre veien. Grensa er vel 8 timer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Opplæring er ett lite clue her, vet ihvertfall at endel A340 piloter har utsjekk på A330 i Februar.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 13
|
![]() Quote:
SK har 3 piloter på alle long haul flyvninger. I sommers var der som forsøg kun 2 piloter på CPH-EWR, CPH-IAD og ARN-EWR, men man er gået tilbage til 3 piloter. Jeg mener at argumentet er sikkerhed. Det er lange flyvninger, om natten den ene vej. Er man kun 2 piloter er det tilladt for den ene at snooze i cockpit i 15-20 minutter ad gangen. Når de er 3 hos SK så er der hele tiden 2 piloter der er alert mens den 3. kan hvile i længere tid af gangen. MOB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Vi flyr med 2 piloter som prøveprosjekt på USA østkyst om sommeren,3 om vinteren som standard.
Forskjellen med transatlantisk,eller rettere sagt øst-vest flygninger og la oss si Skandinavia-Kanariøyene er tidsforskjellen.8 timer øst eller vestover sliter mye mer enn nord-syd. I motsetning til alle andre selskaper som flyr fast med 2 piloter på Europa-USA østkyst,har SAS kun 24 timers stopp i EWR/IAD,mens de andre har 48 timer (kun for pilotene,kabinen har kun 24 timer.)
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS m.fl. kansellerer alle flyvninger til og fra USAs østkyst Mandag 29 oktober | Chris1 | Småprat | 47 | 12-01-2013 00:53 |
Hvorfor har nye fly(typer) winglets og andre har ikke? | ThePlanespotter1 | Flyteknisk forum | 22 | 02-02-2012 22:59 |
Hvorfor har SAS vikingnavn på flyene sine? | EVGENML | Småprat | 10 | 02-08-2011 14:27 |
Hvorfor har ikke SAS ruter til USA fra Norge? | Robin882 | Flyforum | 10 | 29-01-2010 21:30 |
Hvilke flyselskaper har/har ikke rad 13 på sine fly?? | CK | Flyforum | 7 | 01-04-2005 18:19 |