![]() |
|
![]() |
#1 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]() Quote:
Når har LH operert LH490/491 med A330-300 standard equipment siden de åpnet ruten, har ennå til gode å se Equip Change hos LH -mens AF vekslet mye mellom A330 og A340 etter AF447.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by Someone; 09-05-2012 at 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og det betyr vel at LH får benyttet payload-range til deres 340 bedre på andre ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]() Quote:
![]() Så A330-300 er en utmerket maskin på SEA
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Vet du noe om vekten på cargoen du så? Vet du om Lufthansa måtte si nei til cargo før den evt kom til flyplassen? Hvis ikke blir observasjonene ganske verdiløse. Jeg finner mer nytte i en payload-range graf, kjente vindsystemer og faktiske avstander enn enkeltobservasjoner på tarmac ![]() Varme i Seattle har ikke så mye å si, da flyplassen ligger nært MSL. SEA-FRA er 8221km, og rekkevidde med max payload er ca 7000km. Da må Lufthansa fly med ca 12klbs under max payload på en vindstille dag med optimal høyde og direkte rute. 100km/t vind endrer dette til kutt på ca 20klbs vestover og 5klbs østover. Betydelige kutt, men tydeligvis ikke kraftige nok til at Lufthansa prioriterer en annen flytype på ruta. Siden det fungerer for Lufthansa, så kanskje det hadde fungert for SAS også. Quote:
Last edited by Dag Viking; 09-05-2012 at 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]()
Det er bra på vidda
![]() ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,497
|
![]()
Tallene taler for seg .. på 26 passasjerflighter fra SEA i februar, eksporterte LH ca 297 tonn frakt. Så noe har de plass til ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
Når dere begynner å diskutere cargo, så betyr ikke nødvendigvis mye cargo mye vekt. Det kan være at man fyller opp med volum, istedenfor at man bare har supertunge ting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Dog tviler jeg på at KGL sin påstand om at 333 ikke har rekkevidde til en del av destinasjonene til AFG stemmer, ruta til Lufthansa beviser nettopp det motsatte. Ja, fra SEA kan den gå nok nesten full, typisk minus ca 5klbs som jeg skrev i et annet innlegg, og enda bedre når jetstrømmene er kraftigere. Vestover er restriksjonene større, og jeg har mine tvil til 11 tonn cargo pr flight den veien. Kanskje fraktmarkedet er best østover? Grafene til Airbus lyver dessverre ikke, selv om frakttallene fra SEA er gode. SEA er vel også den klart lengste ruta LH har med 333? Last edited by Dag Viking; 09-05-2012 at 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,497
|
![]()
216 tonn på de samme 26 330'ene .. tallene overrasker meg også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Hvilke varianter er det LH har? Deres 333 er jo ganske nye og ha MTOW på rundtomkring 230t? Eller har LH bare lettvektere på 216t
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Dette kan jo være interessant for SAS frem til neste generasjon er på plass http://atwonline.com/aircraft-engine...-300-mtow-0229 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,497
|
![]()
Sharklets vurderes såvidt jeg har lest kun på 330-200.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Rekkeviden er ikke bare begrenset med MTOW av flyet selv, men ogsa litt via den flyplass som man flyr fra og de karakteristika man finner der... Dette ble hovedgrunnen hvorfor LH trakk sine A330 fra DUS...
Og det hva vi snakker her om er full payload range. Teoretisk rekkevide er langt lengre, men da bytter man payload mot fuel og dermed blir flygningen stadig mindre ökonomisk.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,318
|
![]()
Nu under vintern har Thomas Cook(DK) flugit ARN-HKT/KBV non-stop med 405 passagerare.
DK har säkert ingen större mängd cargo men det är ändå imponerande att DK A333 fixar +10h flighter non-stop med 405 pax, crew, bagage och prepack. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,903
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2011
Posts: 149
|
![]()
Ser på Aeroflot bruker A332 på SVO - LAX. Dette er vel betydelig lenger enn FRA - SEA?
__________________
Upcoming flights: KRS - CPH - DBV - CPH - KRS (WF/SK) June/July http://my.flightmemory.com/ghostern |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS bestiller 1 A330-300, levering 2019 - SE-REH | EBGflyer | Flyforum | 116 | 07-08-2019 16:37 |
WANTED! 1:400 Aeroclassics (Big Bus) SAS a330-300 SE-REE | Robert | Samlerhjørnet | 2 | 02-03-2017 19:32 |
SAS Nyhet: Hogan A330-300 1:200 | LN-MOW | Samlerhjørnet | 0 | 17-07-2014 21:01 |
Rad 13 på fly (splittet fra Benplass på Norwegian 737-300) | L-1011 | Småprat | 4 | 13-03-2011 20:22 |
High above - SAS A330-300! | OSL Inside | Flyforum | 1 | 09-03-2005 12:00 |