![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,907
|
![]() Quote:
![]() Så A330-300 er en utmerket maskin på SEA
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Vet du noe om vekten på cargoen du så? Vet du om Lufthansa måtte si nei til cargo før den evt kom til flyplassen? Hvis ikke blir observasjonene ganske verdiløse. Jeg finner mer nytte i en payload-range graf, kjente vindsystemer og faktiske avstander enn enkeltobservasjoner på tarmac ![]() Varme i Seattle har ikke så mye å si, da flyplassen ligger nært MSL. SEA-FRA er 8221km, og rekkevidde med max payload er ca 7000km. Da må Lufthansa fly med ca 12klbs under max payload på en vindstille dag med optimal høyde og direkte rute. 100km/t vind endrer dette til kutt på ca 20klbs vestover og 5klbs østover. Betydelige kutt, men tydeligvis ikke kraftige nok til at Lufthansa prioriterer en annen flytype på ruta. Siden det fungerer for Lufthansa, så kanskje det hadde fungert for SAS også. Quote:
Last edited by Dag Viking; 09-05-2012 at 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS bestiller 1 A330-300, levering 2019 - SE-REH | EBGflyer | Flyforum | 116 | 07-08-2019 16:37 |
WANTED! 1:400 Aeroclassics (Big Bus) SAS a330-300 SE-REE | Robert | Samlerhjørnet | 2 | 02-03-2017 19:32 |
SAS Nyhet: Hogan A330-300 1:200 | LN-MOW | Samlerhjørnet | 0 | 17-07-2014 21:01 |
Rad 13 på fly (splittet fra Benplass på Norwegian 737-300) | L-1011 | Småprat | 4 | 13-03-2011 20:22 |
High above - SAS A330-300! | OSL Inside | Flyforum | 1 | 09-03-2005 12:00 |