![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Så virker det å det å være klart; DY har bestemt seg for å satse på kontraktspiloter også til long hauls, og alt tyder på at man velger å ikke oppgradere egne piloter fra -737.
Igjen ser det ut som det er kontraktsformidlingsfirmaet PARC som skal få tak i piloter, og man søker etter folk med bakgrunn på -777. Det er nok svært få skandinaver med en slik rating som er klare, så man fyller nok opp med de man finner utenlands. Base angis å bli BKK, og msn ansettes på 3 års-kontrakter. Alt tyder på at CA'ene blir lokalt rekruttert i Thailand. Så kan man lure på hvordan dette mottas blant pilotene i selskapet, der sikkert mange hadde sett for seg langruteflygning? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Longhaul over flyplassene? | barteki | Småprat | 8 | 13-03-2014 01:04 |
DY longhaul - drømmetråden | AirbusTrond | Småprat | 58 | 26-02-2012 08:23 |
BA-salg på longhaul | Discus | Reiseforum | 4 | 25-03-2009 21:48 |
ASR på BA longhaul | Savipix | Flyforum | 4 | 15-09-2008 11:52 |
Aeroflot longhaul | Hickok | Flyforum | 39 | 15-07-2008 22:05 |