![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hei!
Jeg sitter og vurderer tur til Thailand til påsken for å få spilt litt Golf, og får tur til ca. 6000 T/R Bangkok med Aeroflot. Er det noen som har erfaringer med disse? Alternativet er ca. 1.500 mer med Lufthansa. Hva er best verdi her? Takker på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Uten tvil SU, mye mer "eksotisk" enn LH. I tillegg 1500 spart
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det store spørsmålet er jo om "eksotisk" er en god ting...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har en kollega som reiser en del til Thailand (ikke pga golf..) og han bruker konsekvent SU, og er fornøyd med det.
Min verste flyopplevelse var BKK-FRA langt bak i en 747 fra LH. Frarådes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har prøvd LH747 langt bak fra FRA-ORD. Kan skrive under på at det frarådes, ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Min opplevelse til USA med LH var at service var bra, men beina var det ikke plass til.
Har aldri sittet så trangt på KLM selv om de fleste forum medlemmer slenger dritt om KLM og skryter LH opp i skyene. Har ikke forstått hva som er så fantastisk med LH og jeg tror du vil få det like greitt på Aeroflot og samtidig spare 1500 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes AZ001 fra LHR og LAX var veldig bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Snakket med noen som har fløyet t/r OSL-BKK regelmessig, både med Thai og Aeroflot. Det som de misliker transfer i Moskva, iflg. dem er det null og niks trivelig på flyplassen der. De overnattet på et transferhotel en gang (hadde ikke visum), det var i kategorien husarrest. (Nei, de er ikke flygale så det kan jo hende man har et annet syn på flyplassen dersom man liker å se på fly)
De har fløyet både 777 og IL96, siste gangene har det vært IL96. Fra Oslo har det vært Tupoleven, men den er det vel over og ut med fra høsten synes jeg at jeg leste.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
B777 er ute av Aeroflot's flåte nå iallefall.
![]() |
#10 |
OSL Slave
|
![]()
Er vel fra 20 august de starter med 320'n
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har du tittet på AF ? CDG er så som så, men en glemmer det lett etter noen flighter med dem. Dessuten lærer en short-cuts på den flyplassen. De er absolutt noe av det bedre i Europa om dagen og slår LH ned i skosåla på longhaul.
Merk: Dette sier en som elsker LH i Europa. Har allerede hatt tre turer med LH i Europa i år og tre står igjen før slutten av august ! Neste til helgen ( dersom de flyr ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som noen allerede har nevnt er den største ulempen med Aeroflot at man må bytte fly på Sheremetyevo. Hvis alt går bra og flyene er i rute er dette ikke noe mer enn en ubehagelig opplevelse. Hvis man derimot ankommmer forsinket og mister forbindelsen sin risikerer man i verste fall å oppleve den gamle kommunistiske service-mentaliteten, noe som kan være traumatisk. Selve flyturen med Aeroflot er helt grei, men jeg hadde selv betalt gode penger for å slippe transfer i Moskva.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Tidligere hadde SU veldig billig First og biz billetter, men det er slutt nå. De har lagt ned sin First class, og en biz billett OSL-BKK via Moskva koster nå nesten 23 tusen. Da er en Z klasse med SAS å foretrekke.
Det som trekker ned med SU er at kommer man fra OSL og skal videre til BKK er det 9 timers ventetid i Moskva, og det er vel verdens kjedeligste flyplass. Det beste du kan gjøre er å ha med en god bok og finne et ledig hjørne. Kjenner noen som reiste med dem til BKK nå nettopp og det oppholde på flyplassen i Moskva var nok til at de var villig til å betale mer for å reise en annen vei til BKK neste gang. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
det bygges en ny terminal vedsiden av den gamle internasjonal terminal.. kanskej det blir triveligere å vente på fly der i framtida... ??
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
skal man fly monkey-class spiller det fint liten rolle hvem man flyr med, det er jaevlig uansett, men kanskje greit aa tenkte litt paa hvilken allianse man velger i forhold til poengopptjening etc?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
For all del hold deg unna CDG - må jo være værre enn Moskva. LH har sikkert noe bra via MUC og da er det vel kanskje A340...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SU har null underholdning på IL96..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bedre med null underholdning enn med skjermer i taket som hos LHs 747 som driver å blinker opp med kraftige lysglimt fra diverse actionfilmer og forstyrrer ethvert forsøk på å sove.. Dette irriterte i hvert fall meg kraftig da jeg fløy BKK-FRA om natten. Og jeg observerte få eller ingen som faktisk hadde interesse av denne underholdningen..
OT: I det hele tatt forstår jeg ikke helt dette behovet om å bli underholdt hele tiden. Har ikke folk egne tanker som det kan være sunt å dvele ved, eller en god bok å lese på? OT+: Bussen jeg tok for et par uker siden fra Varna til Veliko Tarnovo var førsteklasses, med utmerkede seter, AC og alt moderne tilbehør. Det er TVskjermer i taket. Når disse senkes ned begynner et forferdelig bråk. Det sendes en av de aller verste Vietnam-filmene fra 80-tallet (minst 18-årsgrense i Norge), med høy lyd på og en masse skyting og hyppig bruk av "f-ordet"... Dette ødela totalt opplevelsen for meg av å se ut over landskapet, filosofere og nyte reisen.. Det var bare en håndfull av de som satt i bussen som fulgte med på filmen. Hvorfor skal mindretallets ønskes om underholdning veie tyngre enn andres ønske om å ha en rolig og fin busstur? Nuvel. Det var langt utenfor tråden, men det gikk litt i retning av dette underholdningsbehovet folk har, enten det er fly eller buss. Så lenge det er individuelle skjermer er det naturligvis helt greit, selv om jeg antar at når disse blir store nok, så vil nabosetets skjerm også kunne forstyrre på samme måte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror nok det snarere er flertallet som ønsker underholdning, og at det er mindretallet som ønsker fred og ro. Unntaket er selvsagt på natten, da de fleste nok har mest lyst til å sove.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da er valget tatt. Jeg tok en helt annen variant, og drar via London med Singapore A380.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY longhaul - drømmetråden | AirbusTrond | Småprat | 58 | 26-02-2012 08:23 |
Longhaul routing !? | Cessna182 | Flyforum | 5 | 13-05-2011 00:18 |
BA-salg på longhaul | Discus | Reiseforum | 4 | 25-03-2009 21:48 |