![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
(Emnetittelen kommer fra Tom Waits' klassiker med samme navn, bl.a kjent fra Fight Club. Verdt et søk på youtube, on my recommendation!)
Reiseperiode? 15-19 Juni 2010 Hvor? TOS-BGO-SVG-OSL-TOS Med hvem? 2 x Norwegian, 2 x SAS. Kommer det sammenlikning av dem? Ja Men du vet at det varierer etter hvem som er på jobb og hvilken dag de har? Ja Etter et langt semester var det endelig klart for sommerferie og en etterlengtet "belønning" for disse lange dager og sene kvelder med pugging. Drøyt 1-2 uker før avreise ble jeg litt skuffet over å kjenne gamle synder i kroppen - snikende tanker om alt som kunne gå galt under flyturen. Disse kom og gikk i de sene natterstimer et par dager - før de heldigvis gav seg. Dagene fram til flyturen gikk uten redsel, og jeg ankom flyplassen Tirsdag morgen med godt mot. Fikk tid til å se på fly, spise og slappe av - samt snike meg et par blikk på disse pene dresskledde menn ![]() ![]() Medbragt snack og god stemning med gammalpoden min Etter litt frokost går jeg til gaten hvor jeg får en hyggelig overraskelse i en klassekompis fra matteklassen min. Men til tross for at jeg dermed er opptatt med å prate, kjenner jeg en mild nervøsitet slå over meg jo nærmere vi kommer avgangen. Gamle synder er vonde og vende tenker jeg, og kjenner kaldsvetten med uroligheten kicke godt inn i kroppen. Går meg en tur, og ser LN-KKJ lande. "Oi, går det an å være så heldig?!?!?!" tenker jeg, men ser til min store skuffelse at KKJ kjører inn på gaten ved siden av vår. Skulle vel godt gjøres å være så heldig, hehe. Kompisen min begynner samtidig å bli litt bekymret for forsinkelser, så han spør gate-damen hvorfor flyet vårt ikke er her. Det er visst 15-20 minutter sent inn, men dette skulle ikke innebære noe forsinkelse. Dette fant jeg litt idiotisk, litt av en policy å ha mot kundene: "lyv for å forholde dem fornøyde"? Vi var og ble forsinket inn til Bergen... ![]() LN-KKJ ved nabogaten, klikk på bildet for å se større versjon. TOS-BGO ( DY115 ) 11.30-13.25 54 pax LN-KKA ruller inn på gate til slutt. Siden vi allerede står ved gate er vi først inne i flyet, og jeg slår meg ned på "businessclass"; sete 2A. Hadde hele rad 1 og 2 for meg selv, på begge sider (kompisen min var ikke "så nær" kompis at jeg orket sitte sammens han... hehe). Siden jeg var tidlig inne og langt framme spør jeg flyvertinnen om forventet vær med forklaringen at jeg har hatt flyskrekk før. På tross av forsinkelsen insisterer flyvertinnen om at jeg skal prate med kapteinen, som forteller at været er forventet å være turbulensfritt ![]() ![]() Herlig herlig, her både satt og lå jeg godt! (igjen klikkbart for større versjon) ![]() Fint å ta av fra begredelig gråe Tromsø. (Klikkbart for større versjon) Take-offen er helt nydelig, jeg har ingen nervøsitet og gleden av å fly er fullendt! Vel oppe i lufta starter serveringen, og jeg får en gratis vannflaske hos den hyggelige flyvertinna. "Så har du noe annet å tenke på" sa hun, utrolig hyggelig. Resten av turen nyter jeg "businessclass"'en min, slår opp alle armlenene og legger meg ned for å sove. Det er noe jeg aldri før har kunnet gjøre på et fly, og jeg vil påstå dette var en personlig seier. Før har jeg ikke stolt på flyet, har følt jeg satt i en stol som balanserte i tynne sytråder - nå kunne jeg faktisk legge meg ned og sovne til lett risting. Stolte på flyet, jeg kjente trygghet rett og slett ![]() ![]() Her har det passert noen ja…. Synes det var artig med skyggen. (Klikkbart for større versjon) ![]() Rett og slett nydelig Det er dette jeg elsker med å fly. Det føles som et privelegium å kunne se jorda fra oven - se naturen jeg er så glad i. Se alt jeg har lest om i bøker innen studiet mitt (geologi). Det er så utrolig vakkert og "fullendt" - og at jeg endelig kan nyte utsikten med den tryggheten i bunn er rett og slett fantastisk! Supert! Positive superlativer i fleng! Hehe. Uansett - vi lander med et regelrett BRAK i Bergen, alle de greiene man kan trekke ned over vinduene faller ned mens flyvertinna brister ut i krampelatter. Jeg kjenner ingen bekymring, for jeg har lært fra "min snille DY-pilot" at fly helst skal settes hardt ned (selv om det ikke alltid er like komfortabelt for passasjerene). Dette var endog litt for hardt, og kapteinen hadde tidligere nevnt noe om at styrmannen var under opplæring - så det kan være grunnen. ![]() BANG - KRSJJSJJJJJJ (LN-KKA lander på Flesland, bilde tatt av Olav ) Ved baggasjebåndet møter jeg en hyggelig kar fra litt sørligere trakter, BSSW. Sekken min kommer ganske kjapt, og etter et kort pitstop på Narvesen for å stappe i meg ei ost & baconpølse går vi opp på parkeringshuset og ser litt på fly. Ser at det er lang kø ved flybussen, så for å slå i hjel tid tar vi oss en runde bort til småfly-området og går bl.a. forbi Fokker 50'er som blir skrudd på. Kult for nordleningen, som lett lar seg imponere av fly hun ikke har sett før. ![]() Nordlenning på tur, watch out! ![]() MD80 for the masses! ![]() Vel inne i sentrum sjekker vi inn på Thon hotell Bristol - og går deretter ut for å spise litt før kveldens høydepunkt: Rammstein-konsert! ![]() ![]() ![]() Jaggu ble jeg ikke overtalt til å ta sånn derrane kinky bathroom picture også…. ![]() ![]() Olav er så tøff i trynet atte! ![]() ![]() Rammstein er fett. Punktum. Bilde kudos BA. TBC... |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG West Atlantic 733/4F | krølle | Spotteralerts | 6 | 24-07-2015 17:13 |
Key West. | Cessna182 | Reiseforum | 4 | 13-02-2012 14:04 |
West Air og Air Atlantic slår seg sammen og blir West Atlantic | ENGM RAMP | Flyforum | 4 | 31-10-2008 12:41 |
West Air Sweden | spitfire | Flyforum | 0 | 24-06-2006 17:58 |
West Aviation AS | GF1 | Register- og ATC-Forum | 1 | 22-05-2006 22:22 |