![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Noe skal man bruke søndagskvelden, i starten av vinterferien på. Jobbetur til Wien kan være et alternativ, og jeg valgte da dette. Det passet seg slik at ungeflokken skulle på litt vinterferie til onkel, så jeg bestilte bonustur for dem, som passet med mine turer… eller var det omvendt? I alle fall, fem stk skulle reise med SK371 TRD-OSL søndag 19/2. Avgang 1615. Det er ganske folksomt på Værnes på denne tida på en god søndag:
![]() Etter hvert kom det en flott 737-700 inn mot terminalen, LN-TUL: ![]() Denne fine maskinen ble levert til Braathens i februar 2002. Vi hadde seter på rad 6 og sju, sånn helt grei plass der for en tur på 45 minutter: ![]() Vi ble litt forsinket ut fra utgang 33, flyet kom litt sent inn, og det var ganske fullt. Det var 132 som skulle om bord også hørte jeg at ble formidlet fra land og ut i flyet. Vi takset ut noen minutter for sent, og som vanlig når det er vestavær og snøbyger så tok vi av utover sjøen, fra rullebane 27. Det ristet litt, men ikke så veldig ille. Vel oppe i lufta kom kabinbesetningen rundt med sine trillevogner, det var tre hyggelige damer om bord. Jeg var ikke lysten på noe, men purseren spurte da ungene hva de ville ha, og de var glade for litt gratis drikke, artig at også familien (som ofte er de som lider under all reisinga) får litt igjen for Pandion-statusen: ![]() Turen gikk greit, men var litt uvanlig innflygning til OSL denne gangen, vi fløy vest for flyplassen, og så satte vi nesen nordover igjen. Landing mer eller mindre på rutetid på rullebane 01L. Vi takset helt til enden av terminalen, og sprang ut til bagasjebånd 2 for å vente på kofferter. Utenfor ventet tante, og ovenpå ventet neste fly på meg. Men det gikk bra, alle ble overlevert med sine kofferter! Det var masse kø i sikkerhetskontrollen, men for en sjelden gang skulle jeg jo fly ut av Norge, og fikk da benytte Fast Track, hvor det ikke var en eneste passasjer! Greit ja. Gikk raskt bort til utgang 40, hvor SK1477 til CPH var klar for å ta oss om bord. Det var LN-ROX som skulle fly oss, en MD82 som SAS fikk levert i 1985! Må være en av de eldste SAS-maskinene. Jeg hadde sete 5C, bakerste på økonomi ekstra denne søndagskvelden. Alle setene foran meg var opptatte, og mer eller mindre alle bak også, det var 143 passasjerer på turen. Flyet hadde stått en stund tror jeg, så alle var greit om bord slik at vi kom oss av gårde på grei rutetid. Vi tok av fra rullebane 01R, svingte til høyre, og fløy rett ned til CPH. Beinplass om bord i fine MD80ene er ok: ![]() Det ble litt ”kortreist” SAS-mat: ![]() (Og ja, fotografen skulle vel ha brukt blitz her). Vi landet etter hvert på den ”vanlige” rullebanen, 04R, på CPH, med litt god risting siden det blåste en del. Vi kjørte inn til utgang D2. Flyet til Wien skulle gå fra A8, jaja, så får man mosjonen sin da. Jeg kom meg gjennom hele terminalen, blant handlegale nordmenn, trege dansker, og hva annet som nå tuslet rundt der. Jeg ble sistemann om bord, noen skal være det også! OS 306 var satt opp med OE-LBR, en Airbus 320-214 som Austrian fikk levert i februar i 2000. Det var fem passasjerer som delte på de åtte radene med businessplasser. Ellers var vi 45 i økonomi, jeg hadde sete 12D, ved nødutgang, med ok plass: ![]() Flyet hadde de beryktede tynne Recaro-setene. Liker Austrians røde setebelter og nakkebeskyttere: ![]() Vi fikk servert en varm sandwich, som faktisk smakte helt ok, med et glass rødvin til: ![]() Vi landet etter hvert på rullebane 34, og takset helt bortenfor terminalen, hvor vi ble busset inn, fikk sett flyet litt nedenfra, stilig det: ![]() Niki har mange fly på Wien: ![]() Bagasjen kom, og jeg prøvde CAT, City Airport Train, for første gang, ok beinplass der også: ![]() Så bars det i taxi til Radisson Blu Park Inn, hvor jeg fikk et stort og fint handicaprom: ![]() ![]() ![]() Så venter nok en møtedag, og i morgen går turen til Brussel med SN Brussel, rapport følger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superflyer
|
![]()
Herlig Hans
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bra rapportering, vi var tilsynelatende på Værnes samtidig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Veldig bra og hyggelig lesning. Takk. Skulle gjerne ha prøvd en av SKs gamle MDer. Lite folk på flyet til VIE fra CPH.
Hotellrommet så litt, jeg undestreker litt, alternativt ut. Bra det.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herlig rapport fra deg, Hans
![]() Som en liten tilleggsinformasjon: LN-ROX hadde sin første flynging hos SK den 22.04.1988. Følgende maskiner er eldre enn LN-ROX per dags dato: LN-RLE, LN-RLF, OY-KHE (SAS "Danmark", opererer ruter ut fra København per d.d.) OY-KGT, LN-ROP, LN-ROT (SAS "Sverige", opererer ruter ut fra Arlanda per d.d.) Ser frem til flere rapporter!!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
MJF-TRD-CPH-MUC-NCE-VIE-OSL-TRD-MJF på 2 dager ... | Farmer | TripReports | 4 | 15-06-2013 20:05 |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
TRD-CPH-ZRH-BRU februar 2012 | hanswest | TripReports | 11 | 04-03-2012 18:04 |
Trd-Osl-Vie-Mla | kimpe | TripReports | 3 | 14-11-2011 22:57 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |