![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har bestilt en DM tur til HNL til sommeren, men vi har nå bestemt at vi skal fly rett til Maui når vi lander i Honolulu. Må derfor kjøpes litt mer flybilletter.
Skal altså bestille fly fra HNL - OGG , med Hawaaian. Har 2 spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med. 1. Vi kommer med United fra Chicago. Hvor lang tid må vi beregne for å ta ut bagasje fra Chicago med United og sjekke inn igjen på HNL med Hawaiian før vi flyr videre til OGG ? Har sett på en avgang som gjør at vi får 2 timer og 32 minutter mellom flyene. Er det greit nok med tid ? 2. Noen sjanse for at jeg klarer å få United til å sjekke bagasjen helt frem til OGG på tross av separate billetter og at HNL-OGG er med Hawaiian ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
1 ) Bør holde bra...
2) Aner ikke, men først , har dere stopover i Chicago.. ?? Men hvorfor ikke booke US/DM direkte til OGG, selv om en ekstra stopover i California.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo flott, men hva med å endre hos US/DM med $150 eller med flaks NOK 150. Han har allerede booket..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jepp, vi har et 4 dager stopp i Chicago.
Jeg forsøkte opprinnelig å booke DM billettene helt frem til OGG. Men agenten nektet plent siden vi allerede hadde et 4 dagers stopp i Chicago. Og når jeg forlangte 5 døgn på Maui før vi skulle tibake til HNL igjen, så var det som sagt bråstopp. Kanskje jeg har vært uheldig med agent rulletten ? Uansett. Jeg slo det i alle fall fra meg og booket DM billetten kun til HNL via Chicago. Og tenkte at jeg heller får fikse separate billetter tur/retur Maui. Og det er altså det jeg skal gi meg i kast med nå ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() HNL er uansett ikke den mest avskrekkende flyplassen, størrelsen er ganske overkommelig selv om det tar tid å gå fra en pir til en annen. Du kommer også tett på flyene da deler av flyplassen ligger i friluft (dog med tak over). Last edited by Hypern; 04-02-2012 at 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pussig dette med "frukt gønnsakkontrollen" , har aldri sett snurten av den , og jeg har ofte vært der . Sloppy med skjemaet du må levere ombord. Ingen sjekker om du har skrevet noe etc.
Uansett vi drar ikke noe med oss. Siste banan , eple blir igjen ombord.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noe sier meg at de var strengere med det før og at de skal ha mulighet til å ta stikkprøver. Utgående kontroll derimot er mye strengere, men den er det de føderale myndighetene som står bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og de aller fleste foretrekker å skippe EWR.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for svar alle sammen. Men altså.....
2 timer og 30 minutter bør være nok transfer tid på HNL for connection til Maui ? ( kommer som sagt fra en stopover i Chicago med en United 777, og det blir separate billetter her ) Noen som vet om United kommer til å sjekke inn bagasjen til OGG fra Chicago dersom jeg spør pent ? Erfaringer her ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
2 timer og 30 mintter skulle være mere enn nok - jeg tror UA vil sende bagasjen hele veien til OGG - svært mange av UA´s passasjerer fortsetter med HA og de har interline avtaler.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Southwest til Hawaii | LN-MOW | Flyforum | 26 | 26-09-2024 17:19 |
BA Tier Point run til HNL | fluxie | Reiseforum | 13 | 05-12-2014 12:43 |
Spørsmål om Kauai/Hawaii | BårdK | Reiseforum | 0 | 19-04-2012 01:39 |
Hawaii: Go rebrander til Aloha | LN-MOW | Flyforum | 8 | 18-12-2008 10:51 |
WestJet til Hawaii | EB | Flyforum | 6 | 26-09-2005 22:45 |