Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2012, 17:17   #1
apeks
ScanFlyer Silver

United Airlines Spørsmål til Hawaii kjennerne her - transfer via HNL

Har bestilt en DM tur til HNL til sommeren, men vi har nå bestemt at vi skal fly rett til Maui når vi lander i Honolulu. Må derfor kjøpes litt mer flybilletter.

Skal altså bestille fly fra HNL - OGG , med Hawaaian.

Har 2 spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Vi kommer med United fra Chicago. Hvor lang tid må vi beregne for å ta ut bagasje fra Chicago med United og sjekke inn igjen på HNL med Hawaiian før vi flyr videre til OGG ? Har sett på en avgang som gjør at vi får 2 timer og 32 minutter mellom flyene. Er det greit nok med tid ?

2. Noen sjanse for at jeg klarer å få United til å sjekke bagasjen helt frem til OGG på tross av separate billetter og at HNL-OGG er med Hawaiian ?
apeks is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 17:30   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Spørsmål til Hawaii kjennerne her !

1 ) Bør holde bra...

2) Aner ikke, men først , har dere stopover i Chicago.. ?? Men hvorfor ikke booke US/DM direkte til OGG, selv om en ekstra stopover i California..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 17:35   #3
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
1 ) Bør holde bra...

2) Aner ikke, men først , har dere stopover i Chicago.. ?? Men hvorfor ikke booke US/DM direkte til OGG, selv om en ekstra stopover i California..
Innenriks tilsluttning med Hawaiian er også mulig å booke med US/DM
Old 04-02-2012, 17:38   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Det er jo flott, men hva med å endre hos US/DM med $150 eller med flaks NOK 150. Han har allerede booket..
Old 04-02-2012, 17:46   #5
apeks
ScanFlyer Silver

Jepp, vi har et 4 dager stopp i Chicago.

Jeg forsøkte opprinnelig å booke DM billettene helt frem til OGG.
Men agenten nektet plent siden vi allerede hadde et 4 dagers stopp i Chicago. Og når jeg forlangte 5 døgn på Maui før vi skulle tibake til HNL igjen, så var det som sagt bråstopp. Kanskje jeg har vært uheldig med agent rulletten ?

Uansett. Jeg slo det i alle fall fra meg og booket DM billetten kun til HNL via Chicago.

Og tenkte at jeg heller får fikse separate billetter tur/retur Maui.
Og det er altså det jeg skal gi meg i kast med nå
Old 04-02-2012, 18:07   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Har bestilt en DM tur til HNL til sommeren, men vi har nå bestemt at vi skal fly rett til Maui når vi lander i Honolulu. Må derfor kjøpes litt mer flybilletter.

Skal altså bestille fly fra HNL - OGG , med Hawaaian.

Har 2 spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Vi kommer med United fra Chicago. Hvor lang tid må vi beregne for å ta ut bagasje fra Chicago med United og sjekke inn igjen på HNL med Hawaiian før vi flyr videre til OGG ? Har sett på en avgang som gjør at vi får 2 timer og 32 minutter mellom flyene. Er det greit nok med tid ?

2. Noen sjanse for at jeg klarer å få United til å sjekke bagasjen helt frem til OGG på tross av separate billetter og at HNL-OGG er med Hawaiian ?
Bagasjeutlevering på HNL er variabelt på tid, prøv isåfall å send bagasjen helt til OGG.Uansett så fremt UA flyet sitt ikke er forsinka er det mer enn nok. UA sin pir på HNL er den kjipeste avstandsmessig i forhold til inter island terminalen, men det er skyttelbuss airside. Siden du allerede er innenriks i USA trenger du ikke å gå igjennom ny sikkerhetskontroll såfremt du får sendt bagasjen helt frem da . Det er mulig at Hawaii DepartMENT (selvsagt) of Agriculture vil ha kontroller i mellom hovedterminalen og interisland terminalen, men sannsynligheten for det er liten. Omvendt derimot får du med det føderale USDA hvor all bagasje som skal sjekkes inn for fastlandsflyginger blir gjennomlyst før innsjek og det er også et håndbagasjesjekkpunkt airside mellom interisland terminalen og hovedterminalen om du skal videre fra hovedterminalen i HNL.

HNL er uansett ikke den mest avskrekkende flyplassen, størrelsen er ganske overkommelig selv om det tar tid å gå fra en pir til en annen. Du kommer også tett på flyene da deler av flyplassen ligger i friluft (dog med tak over).

Last edited by Hypern; 04-02-2012 at 18:17.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2012, 18:29   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Pussig dette med "frukt gønnsakkontrollen" , har aldri sett snurten av den , og jeg har ofte vært der . Sloppy med skjemaet du må levere ombord. Ingen sjekker om du har skrevet noe etc.

Uansett vi drar ikke noe med oss. Siste banan , eple blir igjen ombord..
Old 04-02-2012, 19:52   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Pussig dette med "frukt gønnsakkontrollen" , har aldri sett snurten av den , og jeg har ofte vært der . Sloppy med skjemaet du må levere ombord. Ingen sjekker om du har skrevet noe etc.

Uansett vi drar ikke noe med oss. Siste banan , eple blir igjen ombord..
Noe sier meg at de var strengere med det før og at de skal ha mulighet til å ta stikkprøver. Utgående kontroll derimot er mye strengere, men den er det de føderale myndighetene som står bak.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2012, 00:22   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
1 ) Bør holde bra...

Hvorfor er det så utrolig? Mange foretrekker en lang flight på 8 timer med 777 og en kort på 30 minutt istedenfor 4 1/2 timer ganger to med innenriks 757 med connection på dasset LAX eller tåkeutsatte SFO.

Og de aller fleste foretrekker å skippe EWR..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2012, 06:58   #10
apeks
ScanFlyer Silver

Default Re: Spørsmål til Hawaii kjennerne her - transfer via HNL

Takk for svar alle sammen. Men altså.....

2 timer og 30 minutter bør være nok transfer tid på HNL for connection til Maui ? ( kommer som sagt fra en stopover i Chicago med en United 777, og det blir separate billetter her )

Noen som vet om United kommer til å sjekke inn bagasjen til OGG fra Chicago dersom jeg spør pent ? Erfaringer her ?
Old 05-02-2012, 07:31   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Spørsmål til Hawaii kjennerne her - transfer via HNL

2 timer og 30 mintter skulle være mere enn nok - jeg tror UA vil sende bagasjen hele veien til OGG - svært mange av UA´s passasjerer fortsetter med HA og de har interline avtaler.

Posting Rules