Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-01-2012, 11:11   #1
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Default Små barn på flystevne

Hei jeg har vært på en god del flystevner opp gjennom årene, og noe jeg tidvis reagerer på. Er at jeg titt og stadig ser veldig små barn på stevner. Har sågar flere ganger sett barn i barnevogn, er ikke dette i tidligste laget? Når de er så små har de vel neppe noen glede av det, og de blir vel heller vettaskremt av de voldsomme lydene. Selv øreklokker stenger ikke all lyd ute når jetjagerne setter alle kluter til.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 11:23   #2
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Små barn på flystevne

Vår nå eldste datter var på flyshow første gang når hun var ca 4 uker (Rygge 2009)... Hun fikk et par fine rosa øreklokker og sov stort sett hele tiden

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 11:26   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Tidlig krøkes.....

Men spøk til revolver. Jeg tror det henger med sammen med at dersom foreldrene ikke reagerer på lyden, så vil ikke barna heller reagere på det. Tross alt, så repilikerer unger foreldrene sine.

Har personlig ikke hatt problemer med mine egne at de har reagert på høye lyder
Old 30-01-2012, 11:32   #4
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Min datter krevde å være med til Rygge. Og da var hun 4 (tror jeg) hun fikk egne øreklokker og var mektig stolt over det.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 12:16   #5
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Min datter krevde å være med til Rygge. Og da var hun 4 (tror jeg) hun fikk egne øreklokker og var mektig stolt over det.

S
Ja, når de er såpass store så kan de nok absolutt ha glede av det. Var selv 5 år da jeg var på det store stevnet på Rygge i 1975.

Men når de er så små at de ligger i barnevogn, da synes jeg ihvertfall at de er vel små. Og kan ikke tenke meg at øreklokker klarer å stenge all lyd ute. Enkelte bråker veldig mye. F16 er jo langt ifra verstingen.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 13:32   #6
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Hva er egentlig problemet her? Jeg har hatt med unger i barnevogn og senere. Eldstejenta syntes det var veldig moro inntil hun var ca 5, da tok den mellomste over og den yngste ser mest på gutter nå

Tror muligens at vi skal la foreldrene bestemme selv og ikke gå inne på en Marianne Borgen-variant (jeg-vet-best-for-alle-andre-fordi-slik-er-det-bare! Og ja, jeg har jobbet sammen med dama )

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 15:07   #7
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Jeg leste nettopp nå annonsering om "Top Gear Live" på Globen i Stockholm sine websider.

Der står følgende tekst:

"Top Gear Live är inte lämpligt för barn under fyra år. Vänligen notera att evenemanget stundtals håller extremt hög ljudnivå vilket kan vara smärtsamt och skadligt för små barn. Hörselkåpor rekommenderas."

Jeg oppfatter dette slik at de ikke nekter noen å ta med seg små barn, men at de ikke synes det er noen god idè?
Old 30-01-2012, 15:36   #8
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Minstemann hos meg har akkurat passert 2. Og han ville ha hatt det helt topp. Selvsagt med øre beskyttelse.

Når det kommer til de aller minste, så blir litt å bruke fornuften. Ha selvsagt hørselsvern som er bra. Og vær litt taktisk med hvor man oppholder seg. Da blir det ikke for nært de aller værste lydene og man får en fin dag sammen.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules