Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-01-2012, 00:36   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Stoeyreduserende headset

Jeg har noen lange turer foran meg og jeg lurer paa om noen av dere anbefaler noen headset for stoeyreduksjon. Mange prater pent om BOSE men jeg ser endel andre med gode omtaler paa bl.a. Amazon.com. Har noen f.eks. erfaringer med Audio Technica ATH-ANC7B? Disse er er en god del billigere enn BOSE.
Old 24-01-2012, 08:35   #2
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Default Re: Stoeyreduserende headset

Heisann!

Bruker selv Bose QC15, og det er det klart beste støydempende headsettet. Ingen over, inen ved siden. Bedre å bruke noen kroner ekstra, evt kjøpe det til halve prisen på flyplass i USA. Kjøpte mitt på flyplassen i Chicago for USD 299,-, som da var ca 1500 NOK.

På selve headsettet er det en av/på-knapp som justerter dempingen og med denne på er du "helt alene".. hehe. Totalt stille og deilig å bruke når man skal sove ombord.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 08:55   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

QC 15. Uten tvil
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 09:03   #4
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Har noen testet noe annet enn Bose?

Lånte et QC15 hjem fra NYC i august og det funket meget bra, og jeg kan anbefale det, men jeg har ikke noe å basere det opp imot. Derav spørsmålet mitt.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 09:10   #5
darkcho
ScanFlyer Gold

Jeg bruker AKG K480 NC som fungerer mer enn greit nok, tilogmed i Dash8 som jeg fløy en del i før.

Testvinner i DN i fjor om jeg ikke husker helt feil, prisen er også halvparten av Bose QC 15 og ligger på 1499kr ca. Sannsynligvis mulighet for å spare noen hundrelapper her og der.

Svakheten er at det ikke er øreklokker som dekker over ørene, men ligger ovenpå. Men som sagt godt fornøyd. Får selvsagt med en travelkit til å ha settet i, samt alt du trenger av ekstra dill og dall følger med.
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 09:11   #6
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

BSSW, faktisk et meget godt spørsmål
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 09:36   #7
hstad
geocaching traveler

hstad's Avatar

QC 15!! Har disse og sennheiser px250. Bose slår sennheiser ned i støvlene! Har ikkje brukt sennheiser siden eg kjøpte Bose
hstad is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 09:37   #8
SKY-LIMITED
ScanFlyer Blue

SKY-LIMITED's Avatar

Jeg har også QC15, og har testet et sett fra Sony som jeg ikke kan huske hva heter (mulig det var NC7...), samt DRE-settet. Og QC15 er klart best på støydemping, mens DRE er best på lyd.
I tillegg kommer jo individuelle faktorer, som passform osv., men det må man jo teste seg fram til selv....

Kjøpte forøvrig bose-settet i USA, ca 1650 NOK.
Old 24-01-2012, 10:23   #9
ThomAAs
ScanFlyer Molded

ThomAAs's Avatar

Hadde en fra SONY (husker ikke navnet), så fløy jeg Business med AA og fikk låne BOSE headphones. De fra SONY vet jeg ikke hvor er nå for å si det sånn...
Old 24-01-2012, 11:23   #10
thnp
ScanFlyer Blue

QC3 over QC15 any day! :-D

Synes formfaktoren er mye bedre dersom man drasser rundt på buss og fly og flyplasser og fandnes oldemor ...

*gjemmer seg bak gardina*
thnp is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 11:50   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg liker ikke aktiv støydemping, synes det gir for mye defekter, de er for store, styr med ekstra batteri(bruk) og andre an høre lyden.

Selv foretrekker jeg passiv støyreduksjon og synes Etymotics er best. De gir også veldig god og nøytral lyd. http://www.etymotic.com/
Har hatt flere av disse, og vært innom andre, men har alltid kommet tilbake til Etymotics.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 24-01-2012 at 11:54.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 11:56   #12
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Har noen testet noe annet enn Bose?

Lånte et QC15 hjem fra NYC i august og det funket meget bra, og jeg kan anbefale det, men jeg har ikke noe å basere det opp imot. Derav spørsmålet mitt.
Hadde først Sony, så Sennheizer og så to par Bose. Ser ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Bose. Har også Bose X som jeg bruker i cockpit.
Old 24-01-2012, 12:13   #13
Thomas
ScanFlyer Rusty

Har også både QC3 og QC15. Sistnevnte dekker ørene totalt, noe som kan gjøre det litt 'hett' på veldig lange turer, men på en annen side blir det jo helt stille

Jeg bruker som regel QC3 på flyplasser, og 15 i luften. Bose all the way
Old 24-01-2012, 12:28   #14
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Jeg liker ikke aktiv støydemping, synes det gir for mye defekter, de er for store, styr med ekstra batteri(bruk) og andre an høre lyden.
Store: ok, kan være enig i det.
Styr med batteri: 1AAA batteri holder i maaange timer og innen du må skifte batteri har du garantert måtte lade spilleren din også.
Lydforurensning: opplever det problemet som minimalt og ikke mer enn fra andre produkter. Bruker du f.eks QC3 på et fly eller andre steder med støy, er problemet ikke eksisterende etter min erfaring.

Elsker mine QC3, til tross for manglende sammenligningsgrunnlag fra andre støydempende hodetelefoner.

Last edited by A346; 24-01-2012 at 12:37.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 17:18   #15
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Kan være enig i at man antagelig blir svett på ørene og slutter å lytte før batteriene er tomme, men å ha et ekstra sett batterier å forholde seg til blir uansett mere styr. Og uten det ekstra batteriet fungerer de vel ikke i det hele tatt. Hodetelefonene tar jo også endel plass i håndbagasjen.

Ja, andre blir antagelig ikke plaget av lyden fra klokkene når flyet er i luften, men jeg foretrekker å kun ha med meg ett sett hodetelefoner som kan brukes ved alle anledninger.

Bose QC 15 demper lyden opptil 20 dB, mine Etymotics demper ambient lyd 35-42 dB avhengig av hvilken av proppene jeg bruker. At Etymotics også har mye bedre lydkvalitet er jo også greit.

Som ekstra bonus kan jeg også bruke hodetelefonene til handsfree.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 24-01-2012, 17:36   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Kan anbefale denne artikkelen om aktive støydempere: http://www.headphone.com/rightbetweenyourears/?p=707

Monster Beats by Dr. Dre var best på lydkvalitet mens Bose QuietComfort 15 var best av de aktive på lyddemping. Men "As I mentioned in the first post of this series, while noise cancellers are good, they do not provide either the best isolation or the best sound while traveling. In-ear headphones that have deep seating tips can deliver significantly better isolation and audio fidelity, and do it at a lower price"

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 24-01-2012, 17:57   #17
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Har også hart Sony tidligere men har fått qc15 på jobben. Fornøyd med de, men vanskelig å sove med i C klasse da du ikke får snudd deg. Har brukt de mye i to uker uten å bytte batteri. Mulig jeg har fått glipp av noe, men de virker ikke dersom ikke noise cancelling er på, det gjorde Sony.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 19:06   #18
Svoosj
ScanFlyer Blue

Svoosj's Avatar

Hvis du kun er ute etter best mulig støydemping er Bose et godt valg.
Skal du høre på musikk med de ville jeg gått for Sennheiser, Beyerdynamic, Audio Technica eller en av de andre seriøse produsentene. Lydkvalitetsmessig er det dessverre mye å utsette på Bose.

Som de sier "No highs, no lows? Must be Bose"
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl
Svoosj is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 19:21   #19
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Monster Beats by Dre er ganske dårlig på noise cancelling, men lyden er så høy (og klar) at de funker greit på fly.

Det dumme med disse er at de lager ganske mye støy rundt deg... Igjen, det går greit på fly, men på tog/buss/offentlige steder kan alle andre høre hva du hører på, som er uaktuelt for min del.

Men de har en fantastisk lydkvalitet - passer perfekt til å høre på musikk på pcen/spill.

Anbefaler deg å gå på Hi-fi klubben/soundgarden e.l for å teste passform selv.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 21:38   #20
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Ta en titt på denne siden: http://noisecancellingheadphonescritic.com/
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules