![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Ombestemte han seg i litt forsent???
Quote:
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
|
![]()
Var det ikke noen som spurte her på forumet om det ville være mulig å gå av ved denne spesifikke mellomlandingen tidligere?
Fant den. Det var fra Phuket. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=94419 Så det er altså mulig, men nok ikke mye populært..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Er vel neppe mulig å komme inn i
De forente arabiske Emirater uten visum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,027
|
![]()
Hva har det med saken å gjøre så lenge Sharjah er et emirat i UAE?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
![]() Men uansett må man ha visum til FAE også |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 62
|
![]()
Klarer ikke Thomas Cook A330 seg fra oslo- thailand uten fuelstop ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,027
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,718
|
![]()
Er ikke Sharjah alkoholfritt? Da var det ikke det at han ble sittende "fast" i baren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]()
Så at det var pga at bagasjen måtte av at de ble så forsinket, og det skyldes på sikkerheten. Når flyselskap eller bakkemannskap driter seg ut å ikke klarer å få med bagasjen, da er det jo helt greit at denne ofte reiser jorden rundt uten at passasjeren er med. Så det kan jo ikke ha så mye å si om bagasjen er med eller ikke.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Det er forskjell på frivillig og ufrivillig separasjon. Er det frivillig separasjon betyr det at passasjeren har planlagt hendelsen. I et slikt tilfelle er det en sikkerhetsrisiko. Det er fly som er sprengt i luften fordi man har reist avgårde uten at bagasjen til manglende passasjerer er offloadet - f.eks. Air India 182. Ja, i 99.999% av tilfellene er det uskyldig, men så var det denne 0.001%'en da .....
Sendes bagasjen feil vei et dette ikke noe passasjeren kan planlegge, og er i så måte ingen sikkerhetsrisiko. Imidlertid gjennomlyses alltid rushbagasje før den sendes tilbake til eieren ettersom den som regel har vært i usterilt område og derfor kan ha blitt tuklet med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
*A-flyer
Join Date: Jun 2010
Location: Oslo
Posts: 80
|
![]()
Det kalles rush-bag, evt exp-bag. Denne blir sjekket ekstra nøye før den blir sendt etter passasjeren. Enten manuelt ved at man åpner bagen og sjekker innholdet. Eller den blir skannet flere ganger gjennom en røntgen-maskin. Dessuten vet, som oftest, ikke passasjeren at bagen hans ikke var med hans fly før han kommer til bestemmelsesstedet. Han vet heller ikke hvilket fly (eller selskap) bagen blir rushet med.
__________________
***** LN-RJJ ***** |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
OSL-HKT är inga problem för en A330 med charterkonfig.
Däremot HKT-OSL med kraftig motvind kan bli "tungt" för DK A330-200, iaf om de fortfarande flyger med 360 stolar & är fullsatt. Med viss redusering av pax bör det inte vara några problem. Startbanan i HKT är bara 3000m & varma dagar blir motor prestandan sämre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Thomas Cook Scandinavia's A330-200 flyr direkte begge veier mellom OSL og HKT med 323 pax (tidligere 360). Flytid ca 11 timer østover, ofte nesten en time mer vestover.
Deres A330-300 har 405 seter, men kan ikke løfte 405 pax begge veier, og begrensningene ligger hovedsaklig (som nevnt ovenfor) i performance-begrensninger ut fra rullebanen i Phuket. A333 har MTOM 233 T, men kan ikke nødvendigvis komme helt opp i dette p.g.a. de omtalte begrensningene der nede. Derfor løfter man ca 380 pax på disse turene. Fra OSL går den direkte, men som sagt via SHJ på hjemturen, noe mange finner helt greit, og som gir en strekk på bena. Det er sjelden at pax roter seg bort i terminalen på SHJ (de kommer ikke inn i Emiratene uten visum), men det skjer noen ganger i løpet av det en times lange stoppet med fuelpåfylling og crewchange. At en pax blir helt borte der nede har jeg ikke hørt om før... Og vedkommende ble i alle fall ikke sittende fast i en bar, for det finnes simpelthen ikke... Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Var det ikke slik at det fraktes mye cargo til Sharjah på disse flightene? Og en annen grunn er vel at det foretas crewbytte i Sharjah.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]()
Denne mellomlandingen gjør en allerede lang tur, enda lenger. Har selv vært med denne charteren 2 ganger. Første gangen mellomlanding begge veier. 13 timer ned, 14 timer hjem igjen ble det til slutt. Foretrekker kortest mulig vei på en sånn tur, som lørdagscharteren denne vinteren som nevnt gjør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Med mindre de har gjort noe med den sia jeg var der, er også SHJ noe av det mest utrivelige av en flyplass jeg har vært inne i. Lavt under taket og klaustrofobisk med gates i glassbur, som en liten norsk terminal fra 60-70-tallet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
Join Date: Oct 2011
Posts: 12
|
![]()
Og igjen, UAE er "visum-fritt" for nordmenn. Mao får du visumet ditt på grensen. Så jo, det er nok mulig for en forvirret nordmann og rote seg bort litt regner jeg med..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sovende flygeleder forsinket fly | Hpkris | Småprat | 6 | 14-06-2011 02:13 |
Skikkelig forelsket, 100 fly forsinket | ENGM 911 | Flyforum | 2 | 15-03-2010 19:52 |
Første nordmann som bygde og fløy sitt eget fly | Rob Mulder | Flyhistorisk forum | 10 | 19-08-2009 23:20 |
Nordmann med bilder fra sin tur m/ A380 | Blackhawk | Bilder & foto | 9 | 04-11-2007 23:02 |
Flere fly forsinket | Savipix | Flyforum | 16 | 23-10-2005 22:53 |