![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei folks!
Jeg prøver å få booket en tur til Sri Lanka med UL, men det er lettere sagt enn gjort. Problemet virker å være at SriLankan har tenkt å endre på rutene sine i forbindelse med innføringen av sommerruter 25/3. Disse ruteendringene har de tilsynelatende meldt til Sabre (før jul), men ikke til Amadeus og ikke til sitt eget booking system, jfr. http://airlineroute.net/2011/12/12/ul-s12update2/. Problemet er at dersom jeg forsøker å booke en reise hos Kilroy, Travelstart eller andre reisebyråer knyttet mot Sabre, så får jeg opp fine reisetider og gode priser, men dersom jeg faktisk prøver å booke får jeg beskjed om at flyselskapet dessverre ikke kan bekrefte bookingen. Alternativet er da å forsøke å booke hos et reisebyrå som bruker Amadeus, men da vil jeg så vidt jeg kan skjønne ende med en billett som vil måtte endres så snart Sri Lankan får oppdatert systemene sine. Dersom jeg velger dette, ser det ut til at jeg kommer til å ende opp på langt-fra-optimale connections, ettersom det er snakk om store endringer i rutetidene, både i klokkeslett og hvilke dager de skal fly til de enkelte destinasjonene i Europa). På forespørsel til UL svarer de at de regner med å oppdatere systemene sine andre uka i februar, altså ikke særlig lenge før sommerrutene faktisk starter. Jeg lurer da på; hva kan grunnen være for at et flyselskap venter så lenge med å endre flytidene hos Amadeus og egne booking systemer? De har jo tilsynelatende allerede bestemt seg for endringene (og til og med meldt dem inn til Sabre). Det må jo bety at (1) de i over en måned går glipp av alle bookinger fra reisebyråer som bruker Sabre (siden flyselskapet ikke kan bekrefte bookingene), og (2) de får en stor, og ganske unødvendig, jobb med ombookinger av alle som har bestilt reiser via reisebyråer som ikke kjenner til de planlagte endringene i sommerprogrammet. Jeg synes dette er veldig mystisk; det er jo tross alt ikke særlig lenge til 25/3 nå, og det er da ikke så veldig unormalt å ville booke IC-reisen sin et par måneder før avgang? Kanskje det er noen orakler på Flyprat som i hvert fall kan gi meg en forklaring på hvorfor et flyselskap velger å gjøre ting på denne måten? Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja. De kan ikke jobben sin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Poeng med SriLankan Airlines t/r DEL-COL | NordicMaster | Reiseforum | 2 | 11-01-2012 22:43 |
DY med trøbbel i Alicante | rampen | Flyforum | 42 | 05-04-2010 13:19 |
Booking med feil navn (fornavn byttet med etternavn) | Andrev | Flyforum | 27 | 07-11-2008 08:47 |
Trøbbel med wideroe.no | Trety | Flyforum | 5 | 08-02-2006 16:03 |
SriLankan med Caravan på sjø | CK | General Aviation og sjøfly | 0 | 23-11-2005 12:34 |